תערוכת פריז: שברולט קרוז
שברולט מציגה את המשפחתית הגלובלית החדשה, מחליפת האופטרה. אלינו היא תגיע במרץ 2009GM מדברת על שפת עיצוב חדשה אשר תאפיין את דגמי העתיד של החברה ועל כך שלקרוז פרופורציות דמויות קופה ברכב מסגמנט הסדאן הקומפקטי. לא נלאה אתכם עם תיאורים אודות מראה המכוניות, ונסתפק בציטוט של המתכנן הראשי, טאיוון קים (Kim): ''מטרתנו בעיצוב הקרוז היתה להיות נועזים ולא להתפתח. רצינו לקחת צעד גדול קדימה ולהצהיר הצהרה עיצובית ברורה עבור מוצרי שברולט בכל רחבי העולם.''
תא הנוסעים של הקרוז טרם נחשף, אך קברניטי החברה מבטיחים, כמו כל יצרניות הרכב, על שימוש בחומרים נעימים יותר למגע כמו גם הצגת איכות ייצור ורמת בטיחות גבוהות מבעבר. שברולט אינה מוסרת מידע אודות ממדי המכונית, אולם אנו נוכל לספר לכם כי אורכה של המכונית יתקרב ל-460 ס''מ. לעומת זאת, היצרנית כן חושפת את ליין המנועים שיהדר את הקרוז: בנזין בנפח 1.6 ליטר (112 כ''ס) ו-1.8 ליטר (140 כ''ס) וטורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר (150 כ''ס). שלושת המנועים יוצעו עם זוג תיבות הילוכים לבחירה: ידנית בעלת 5 מהירויות, ואוטומטית חדשה בעלת 6 מהירויות. בעתיד ישודכו מנועים נוספים.
עם השברולט קרוז, שיושק תחילה באירופה במרץ 2009, מקווים ב-GM להמשיך ולדחוף את המותג האמריקני ביבשת הישנה. שכן, במהלך המחצית הראשונה של 2008 הציגה היצרנית האמריקנית עלייה במכירותיה באירופה בשיעור של 23 אחוזים.
כפי שכבר דיווחנו לכם בעבר, גם אצלנו צפוי שיווקה להתחיל באותה תקופה (מרץ 2009) כאשר השברולט קרוז תחליף הלכה למעשה את האופטרה הנוכחית. זו הושקה ב-2003 ומשווקת בעולם גם כשברולט 'נובירה' (בגרסת הסדאן) וכ'לאסטי' (בגרסת האצ'בק). עם זאת, מכירות האופטרה בישראל לא יפסקו ויועדו בעיקר לציי רכב.