רק אחרי
הידיעה הראשונית שהעלינו בתחילת השבוע התקבלה הודעה-לעיתונות רשמית אודות הביזאריני 538 המסקרנת. ככה זה, אנחנו פשוט זריזים מדי... אנו מנצלים את ההזדמנות כדי להביא לכם פרטים נוספים – יחד עם תמונות חדשות וגדולות יותר.
ובכן מאחורי 'סקודריה ביזאריני', שמו של המותג בגלגולו החדש, עומדת חברת
מכוניות Arbitrage הממוקמת ב... תאילנד. השם ארביטראז' (שמשמעותו, אגב,
'גישור') צץ לפני כשנה בדמות איורי-מחשב של מכונית ספורט חדשה, פרי שיתוף
פעולה שהחל עוד ב-2006 בין מספר גורמים בעולם הרכב. כבסיס שימשה חברת
'קוברה הנדסה' העוסקת בחומרים מרוכבים וממוקמת בתאילנד. בזכות זאת האמינה
החברה ביכולתה לייצר קופה אקזוטית עם מרכב מונוקוק העשוי כולו סיבי פחמן,
בעלות נמוכה משמעותית מהמקובל במכוניות-על. מבלי להכנס ליותר מדי פרטים,
פרוייקט זה נמצא עדיין בעבודה – ועכשיו הושם בהקפאה זמנית: חברת ארביטראז'
מתמקדת עכשיו בפרוייקט חדש – הלא הוא פרויקט ביזאריני 538.
לפני 8 חודשים נוצרה הזדמנות לשיתוף פעולה עם ג'יוטו ביזאריני בכבודו
ובעצמו – ולא ברור לנו איך זה עולה בקנה אחד עם העובדה כי ביזאריני מכר את
הזכויות לשמו לחברה אחרת, כמה שנים קודם לכן. לשמחתנו, אלו לא הבעיות
שלנו. העובדה היא כי אנשי ארביטראז' התלהבו מאד מהפוטנציאל השיווקי הטמון
במכונית שתישא את השם ביזאריני, בודאי השם P538 הנערץ, מה גם שעיצובו של
סטפן שולצה זכה לאישור מצד המאסטרו הקשיש (82) בכבודו ובעצמו. זו הסיבה
לכך שהעבודה על פרוייקט הארביטראז' GT נעצרה זמנית: כל המשאבים מופנים
בימים אלו לבניית ארבע מכוניות ראשונות של ה-P538, והחברה מדברת
באופטימיות על השלמתן כבר בנובמבר הקרוב. אבטיפוס ראשון יישלח למסלול
נארדו לניסויים בהם יטול חלק ביזאריני עצמו.
צילום: מנהל
ההשראה: ביזאריני GT אמריקה מ-1965
ההודעה לעיתונות מוספיה ומפרטת כי ניתן יהיה לקבל את המכונית עם גג קשיח
מקרבון להגנה בפני פגעי מזג האוויר, וכי מנוע ה-V8 של הקורבט Z06, בנפח
7.0 ל', הוא רק הבסיס: ניתן יהיה להזמינו עם שיפורים, בהספקים שיגיעו עד
1,000 כ"ס עבור גרסת טווין-טורב ו מסדנת לינגנפלדר. עוד אנו יכולים לספר
כי למנוע תשודך תיבת 6 הילוכים ידנית, זהה לזו שפאגאני זונדה ובקוניגסג
CCX. להיבטים ההנדסיים של המכונית תהיה אחראית – כמו בפרוייקט הארביטראז'
– חברת גאלמר, בראשה עומד אלן מרטנס, עם עבר עשיר במירוצי אינדי בארה"ב:
לזכותו עומדים לא פחות מ-74 נצחונות, 6 מהם במירוץ אינדיאנפוליס 500.
על המחיר עדיין לא מדברים, אבל כן מסבירים כי ה-P538 תיוצר בלא יותר מ-100
עותקים על פני 4 שנים. הבה ונאמר כי האקסקלוסיביות מובטחת, ומן הסתם גם תג
המחיר.