מכירות מכוניות ההנעה האלטרנטיבית באירופה, ובפרט ה"מחושמלות" - כלאיים נטענות משקע, חשמליות מבוססות מצבר ומכוניות תא דלק - צמחו בשנת 2016 ב-10%. מנתונים שמפרסמת התאחדות יצרניות הרכב האירופאיות, עולה כי בשנה החולפת עלו לכבישי אירופה 206,584 מכוניות "מחושמלות".
 
מכירות רכבי פלאג-אין הייבריד לדוגמה, כמו ב.מ.וו 330e ומיצובישי אאוטלנדר PHEV, צמחו ב-17% ועמדו על 12,999 יחידות. מכירות מכוניות חשמליות דוגמת ניסאן ליף ורנו זואי (מבוססות מצבר) עלו בכ-3% - נתון מאכזב יחסית - ל-90,795 יחידות.
 
אירופה מחשמלת: צמיחה במכירות כלאיים ופלאג-אין
צילום: מנהל 
 
בקרב רכבי הכלאיים הוותיקים (דוגמת טויוטה פריוס וקיה נירו), שנת 2016 הייתה מוצלחת למדי. מכירות דגמים אלו, שאינם נטענים משקע חשמלי ומצבריהם נטענים רק באמצעות אנרגיית הבלימה ומנוע הבעירה הפנימית, זינקו ב-29% ל-303,506 יחידות. מספר זה כולל דגמים מכל סוגי הכלאיים - כולל כאלו שאינם מסוגלים לנוע בכוח המנוע החשמלי כלל או בעלי טווח מזערי.
 
מכירות רכבי הכלאיים, ובפרט הכלאיים הנטען משקע, מתחילות להתעורר באירופה תודות לתקנות הזיהום המחמירות יחסית שנכנסו לתוקף ב-2014 (יורו 6), ושצפויות אף להחמיר בשנים הקרובות. באמצעות תקנות אלו, לצד תמריצים כספיים שנותנות ממשלות שונות באיחוד לרוכשי המכוניות, עלה הביקוש להנעה אלטרנטיבית ויצרניות הרכב - שהיו מוכנות לשינוי - השיקו שורה של דגמים מתאימים.
 
אירופה מחשמלת: צמיחה במכירות כלאיים ופלאג-אין
צילום: מנהל 
 
בשנים הקרובות צפויה גאות במכירות מכוניות מסוג זה, על חשבון דגמי הדיזל שספגו מהלומה תדמיתית קשה עם פרסום פרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן. מנועי הדיזל גם מתקשים יותר לעמוד בדרישות לצמצום פליטת חלקיקים רעילים, ומכיוון שאינם פופולריים בשווקים הגדולים מחוץ לאירופה (למשל ארה"ב וסין), כדאיות ייצורם הולכת ופוחתת.
 
אירופה מחשמלת: צמיחה במכירות כלאיים ופלאג-אין
צילום: מנהל