יונדאי ישראל מתכוננת לפתיחת שנת 2018 עם תנופת חידושים כאשר היא משיקהi30חדשה, סונטה היברידית מחודשת וגרסאות חדשות ומעניינות לטוסון המוכר. במסיבת העיתונאים הציגו בכירי כלמוביל את האסטרטגיה של המותג לשנה החדשה – חשמל (בהמשך תגיע איוניק חשמלית), מנועים מתקדמים (מנועי טורבו בכמה דגמים) ובטיחות (אבזור בטיחות מתקדם יוצע ביותר דגמים). "החלטנו להשיק מעתה כל דגם חדש עם מירב מערכות הבטיחות הזמינות לנו מהיצרן, ולשדרג את הדגמים הקיימים. זה לא קל וגורר הרבה מאבקים עם היצרן" הסביר דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל.
 
יונדאי i30 חדשה
המשפחתית של יונדאי חוזרת להיצע המקומי. ה-i30 הוצגה כבר לפני יותר משנה בתערוכת פאריז, אך הגעתה התעכבה בשל מאבקי תמחור. המכונית מגיעה מאירופה עם מנוע 1.4 ל' טורבו חדש, המפיק 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ ב-1500 סל"ד. הוא משודך לתיבת הילוכים דו-מצמדית, בעלת 7 הילוכים. המכונית החדשה מאיצה למאה קמ"ש ב-9.2 ש' ומגיעה ל-205 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק על פי נתוני יצרן שופרה משמעותית ביחס לדגם היוצא, עם נתון מעבדה של 18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. הציון הירוק הוא 4.

ה-i30 תוצע עם ציוד בטיחותי עשיר שיכלול בלימה אוטומטית (עד 80 קמ"ש), התרעה על סטייה מנתיב (אבל לא תיקון), ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת עייפות. בעולם מוצעת המכונית גם עם תיקון סטייה מהנתיב אך לטענת נציגי היבואן, מערכת זו לא הייתה זמינה לישראל.
 
רמת האבזור הרגילה (פרמיום) כוללת חישוקים קלים "16, מולטימדיה מקורית "8 עם מצלמה וממשק אפל קארפליי בה ישולב מערך הקונטקד של היבואן. המחיר יעמוד על 130,000 שקלים. הלקשרי (136,000 שקלים) תוסיף גג זכוכית נפתח, חישוקי "17, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, ומושב נהג עם תפעול חשמלי לכיוון.

החדשות של יונדאי
צילום: מנהל
 
סונטה מחודשת
הסונטה ההיברידית המחודשת זכתה לפנים עדכניות יותר, עם ניסיון לשלב בה את הקווים העכשוויים של המותג. חטיבת כוח מעודכנת, הכוללת סוללת ליטיום-יון, מייצרת 193 כ"ס ו- 32.3 קג"מ (ב-1800 סל"ד) משולבים. אלו מספיקים ל-9.3 ש' מאפס למאה ו-192 קמ"ש. ביונדאי מדברים על שיפור של עד %23 בצריכת הדלק (לעומת הדור הקודם) עם 23.2 ק"מ/ל' משולבים. שתי רמות הגימור מצוידות מבעבר, כאשר רשימת הציוד הבטיחותי כוללת בלימה אוטומטית, התרעה על סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים מהצדדים ומאחור והתרעת ערנות.
 
רמת הפרימיום (165,000 שקלים) הבסיסית כוללת כעת חישוקים קלים, תאורת לד, מפתח חכם, בקרת אקלים, עור, תפעול חשמלי לכיוון המושבים עם זיכרון, מערך הקונקטד של היבואן (כולל מצלמה) ועוד. הלימיטד, שמחירה הוזל ל-180,000 שקלים, מוסיפה תפעול חשמלי לכיוון מושב הנוסע, גג זכוכית, אוורור וחימום למושבים, וטעינה אלחוטית לסלולר.
 
לסונטה אחריות מלאה לחמש שנים או 100,000 ק"מ ושבע שנים או 150,000 ק"מ למערכת ההיברידית ולסוללה (בשני המקרים שנתיים יותר מהאופטימה ההיברידית של קיה, המתחרה הישירה).
 
החדשות של יונדאי
צילום: מנהל

וחידושים בטוסון
ביונדאי ישראל נהנים מאוד מהצלחת תחום הפנאי וצופים שב-2018, לראשונה בהיסטורית הרכב המקומית, הטוסון עשוי לעבור במכירות את הפלח המשפחתי. הם נערכים לכך עם עדכון הגרסאות המשווקות בארץ של הטוסון, הרכב הנמכר ביותר של יונדאי בארץ, ועושים זאת בשני קצוות המבחר.
 
בצד העליון מגיעה גרסת 1.6 ל' טורבו עם 177 כ"ס, תיבת הילוכים דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית (9.1 ש' למאה, ו-201 קמ"ש), המקבילה לגרסה הבכירה של הספורטאז' (שם מוצעת הנעה כפולה). בצד השני של טווח המחירים מתווספת גרסה שיש סיכוי טוב שתהפוך לנמכרת ביותר במבחר – גרסת 2.0 ליטר ברמת פריים פלוס (דומה לזו בה מוצעת גרסת ה-1.6 ל'). מחיר גרסה זו, 145,000 שקלים, יקר רק במעט משל גרסת ה-1.6 (143,000 שקלים) וזול משמעותית משל גרסת ה-2.0 ליטר בעבר. היא כוללת חישוקי "17 ואת מערך הקונקטד.
  
תמורת 157,000 שקלים יוצע הטוסון 2.0 ל' ברמת 'פנוראמיק', שכוללת חישוקי "19, גג זכוכית נפתח, שליחת מיזוג למושב האחורי, מפתח חכם ובקרת אקלים. רמת האבזור 'אופן סקאי פלס' (167,000 שקלים) תוסיף בתחום הבטיחות התרעה ותיקון סטייה מנתיב. ה'לקשרי' (174,000 שקלים) תוסיף בבטיחות ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, ובאבזור היא מוסיפה עור, לד אחורי ותפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג. גרסת ה-1.6 ל' טורבו תוצע רק ברמת לקשרי ותעלה 183,000 שקלים. גרסת ה-2.0 ל' הנעה כפולה ירדה מההיצע.

החדשות של יונדאי
צילום: מנהל