יונדאי סונטה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השמיני של יונדאי סונטה, והוא נחשף לראשונה בתחילת 2019.
סונטה החדשה מציעה עיצוב נועז משל הדור הקודם, ולצד תצורה דמוית קופה-ארבע-דלתות היא נעזרת באלמנטי תאורה רבים ליצירת מראה מרשים. לכך מוסיפות פרופורציות דינמיות עם מרכב נמוך מבעבר, אך ארוך ורחב יותר.
סונטה משווקת בישראל עם שתי יחידות הנעה. הגרסה ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' למנוע חשמלי ליצירת הספק משולב העומד על 192 כ"ס. בנוסף ישנה גרסת טורבו-בנזין בעלת מנוע 1.6 ל' המפיק 180 כ"ס. בשני המקרים ההנעה קדמית והתיבה אוטומטית: 6 הילוכים בהיברידית, 8 בגרסת הטורבו.
השיווק בישראל החל בספטמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
סונטה החדשה היא מכונית מרשימה למראה. החזית מציגה יחידות תאורה ייחודיות ופסי כרום המתכתבים איתן, בפרופיל ישנם קווי קופה-ארבע-דלתות ומאחור יחידת תאורה רוחבית ונאה. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מודרנית ונאה, והיא מייצרת תחושה עשירה בזכות שילובי צבעים נאים ושימוש בחומרים רכים ונעימים לרוב.
צג המולטימדיה גדול וממוקם היטב ותפעולו נוח, אך התצוגה אינה עדכנית. הנדסת האנוש טובה לרוב, למעט דברים בודדים כמו תפעול בלם היד החשמלי שאינו אינטואיטיבי.
מושב הנהג נאה ובעל אפשרויות רבות לכוונון — הוא היה לנו נוח לנסיעות קצרות, פחות לארוכות. מאחור המרחב נדיב לרגליים, פחות לראש, והתחושה נעימה - אולם לנוסע השלישי במרכז יהיה צפוף מאוד.
תא המטען גדול למדי (510 ל‘) אך בעל מפתח צר יחסית.
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 192 כ"ס) מציעה ביצועים טובים. בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי מתקבלת תחושה זריזה, במיוחד בתגובה הראשונית. תיבת ההילוכים מעט איטית ולא תמיד זורמת בפעולתה.
בגרסת הטורבו (180 כ"ס) הביצועים טובים עוד יותר, והתחושה זורמת ונעימה. התיבה נמרצת יותר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של סונטה החדשה טובה בסך הכל. לעיתים היא עשויה להתמודד פחות טוב עם שיבושים גדולים או בינוניים, אך הרכות הבסיסית של המתלים לרוב תשכך היטב את מרבית מפגעי האספלט. לכך סונטה מוסיפה בידוד רעשים טוב למדי המסייע לאווירה הכללית הנינוחה.
התנהגות הכביש בטוחה ויציבה. בדומה להיברידיות אחרות, גם כאן התחושה מהבלמים אינה אחידה בגלל מערכת הבלימה הרגנרטיבית, אך פעולתם טובה.
-
תמורה למחיר
הסונטה מציעה תמורה מצוינת למחיר, וחבילה מאוזנת. הגרסה ההיברידית אומנם חסכונית יותר, אך יקרה משמעותית, כך שדווקא גרסת הטורבו מציעה את התמורה העדיפה.
-
גרסאות ורמות גימור
יש שלוש רמות גימור: שתיים לכל גרסת מנוע.
רמת הגימור הבסיסית של הגרסה ההיברידית נקראת 'פרסטיג'' וכוללת חישוקי "17, תאורת לד היקפית, מולטימדיה עם צג "8, מערכת אודיו של Bose, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, התנעה מרחוק, תצוגה עילית וגג שמש.
גרסת הטורבו מוצעת ברמת גימור 'סופרים' ששונה במעט מ'פרסטיג''. ביחס אליה היא מוסיפה, חישוקי "18, ריפודי עור, זיכרונות למושב הנהג, אוורור מושבים קדמיים, תאורת אווירה ותאורת חוץ עשירה יותר. מנגד היא מחסירה גג שמש פנורמי, וילונות בדלתות מאחור וחיישני חנייה אחוריים מקוריים.
רמת הגימור הגבוהה בשתי הגרסאות היא 'לימיטד' אשר מוסיפה חלון גג פנורמי, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, מחוונים מוקרנים ומצלמות היקפיות.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP לא בחן את יונדאי סונטה, אבל ארגון NHTSA האמריקאי כן בחן את הדגם והעניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
רמות הגימור 'פרסטיג'' ו'סופרים' כוללות בלימה אוטונומית, סיוע במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, חיווי למניעת שכחת ילדים מאחור ועוד. רמת גימור 'לימיטד' מוסיפה בלימה אוטונומית בחניה והקרנה במחוונים של תמונת השטח המת עם הפעלת האיתות.
-
צריכת דלק
במבחן מאומץ רשמנו 14.5 ק“מ לליטר בגרסה ההיברידית וכ-10.3 ק"מ לליטר בגרסת הטורבו. בשיוט ההיברידית רשמה כ-18 ק"מ לליטר מול 15 בטורבו.
-
סיכום
לא הכי מלוטשת, אבל התמורה מצוינת.