עיצוב ונראות
לקקטוס מראה יחודי. הצללית נעה בין קומפקטית לפנאי קטן, ובדופן בולטות מאוד כריות הגומי הגדולות בדלתות, שיכולות להגיע בכמה צבעים. אלה נועדו להגן בפני פגיעות חניה, מתחברות לרצועה היקפית (שחורה במקרה שלנו) ויוצרת תחושה מאסיבית-"ג'יפית" אך צבעונית. יחד עם פסי גגון שחורים, חישוקים כהים, וגווני מרכב עזים, הרכב נראה נהדר ומושך המון תשומת לב.
פנים הרכב
גם בתא הנוסעים אוירה מקורית. המוטו הכללי היה ליצור "הרגשה טובה" דרך פנים שיש בו רק את מה שצריך אבל בעיצוב אופנתי, שלא משאיר תחושה של חסכון. זה גם עוזר למחיר. סביבת הנהג מודרנית ונקייה ומתבססת על שני צגי LCD. מול הנהג צג מהירות בלבד, ושאר התפקודים חבויים במערך המולטימדיה המוכר (והלא תמיד נוח) של פיג'ו-סיטרואן.
אבל המקוריות שמייצרת את תחושת העושר הובילה למספר חוסרים, למשל היעדר פתח אוורור בצד הנוסע שפוגם בפיזור האוויר, בייחוד לאחור (גם כך המיזוג לא מאוד חזק). הנוסעים גם לא אהבו את העובדה שהחלונות האחוריים אינם נפתחים.
למרות מראה נאה, המושבים מעט רכים מדי ותנוחת הנהיגה אינה מושלמת גם בגלל שההגה אינו מתכוון למרחק. מאחור המרחב טוב, בייחוד לרגליים, והמושב השטוח מקל על הסעת שלושה מאחור. תא המטען בעל נפח מספק אך שפת ההטענה גבוהה.
נוחות נסיעה
לקקטוס מתלים רכים בטעם צרפתי של פעם. ריסון תנודות הגוף אמנם אינו מושלם, אבל למעט שיבושים רוחביים גדולים, המכונית שומרת על שלווה ובולעת היטב את שיבושי הסלילה. רעש הכביש נוכח אך אינו מוגזם וכך גם שאון הרוח.
התנהגות ובטיחות
לקקטוס התנהגות צפויה ובטוחה, ללא הפתעות גדולות או יומרות ספורטיביות. בתחילת הדרך רכינת המרכב בפניה מרתיעה מעט, אבל יחידת הכוח הצנועה ממילא לא מאתגרת את האחיזה, ולהיגוי הקל והלא מתקשר פעולה ליניארית. גם הבלמים עושים את העבודה היטב, למרות תופים מאחור.
לקקטוס מנוע שלושה צילינדרים קטן שנפחו 1.2 ליטר. הוא מייצר רק 82 כ"ס, אבל בזכות השימוש בתיבה ידנית, משקל וזמינות כוח טובה, הביצועים מספקים (12.9 ש' למאה קמ"ש). בהילוכים הנמוכים, בייחוד בעיר, הזריזות אף מפתיעה לטובה, אבל במהירויות גבוהות יותר הוא מאבד מחץ, ובעליות עם רכב עמוס יש צורך לאמץ את המנוע ולרדת להילוכים נמוכים.
מד סל"ד אין, אז צריך לעבוד עם האוזן – אבל אין סיכוי לפספס את שאון המנוע בסל"ד גבוה. מה שמפריע מעט הוא המהלך הארוך של ידית ההילוכים והמצמד. זה האחרון יכול להציק בעיר. גם מיקום בורר ההילוכים לא מבריק, ובהילוכים הזוגיים משענת היד מפריעה. המנוע עצמו נשמע מעט ומורגש בעמידה ובסל"ד גבוה מייצר צליל מיוסר. מבחינת צריכת דלק רשם הקקטוס 13.9 ק"מ לליטר בתנאים מגוונים – יפה מאוד.
תמורה