גרסה: סוזוקי באלנו, 1.2 ל', אוטומטית GLX
מתחרות: טויוטה יאריס, יונדאי i20, סיאט איביזה, סקודה פאביה, פיג'ו 208 , קיה ריו
חוות דעת: סוזוקי באלנו 2020
עיצוב ונראות
הבאלנו אינה מכונית נאה במיוחד או כזאת הבולטת בעיצובה, אבל היא גם לא מכוערת. למרות שמדובר בדגם חדש היא משכה מעט תשומת לב ברחוב. החרטום, עם שבכה צרה, נראה מעט מוזר, ואילו פס הכרום הבוהק בקצה תא המטען רעשני. היתרון הגדול של ההופעה שלה הוא במראה גדול ביחס לסופרמיני.
פנים הרכב
מצד שני כבר בכניסה רומז המפתח החכם שהבאלנו תפצה באבזור. הוא אמנם לא הכי נוח לתפעול ודורש שתי לחיצות מתוזמנות על הכפתור שעל הידית לפתיחת כל הדלתות, אבל הוא בהחלט לא שגרתי. בנוסף וחשוב יותר, יש לבאלנו בקרת אקלים (לא מפוצלת) ומערך מולטימדיה בהתקנה מקומית (הטבה לזמן לא מוגבל) עם בלוטות' ומצלמה לנסיעה לאחור, בקרת שיוט ותפעול מההגה. גם אבזור החוץ נאה, וכולל פנסי קסנון ויש גם תאורת לד ליום, חישוקים קלים, שמשות כהות וחיישני חניה.
תנוחת הנהיגה נאותה אם כי אינה מושלמת והמושב מעט נוקשה ואינו נוח לנהיגה ארוכה. עבור נהגים גבוהים הוא מעט גבוה מדי ויוצר תנוחת נהיגה פחות נוחה עבורם.
התנהגות ובטיחות
לבאלנו התנהגות צפויה ובטוחה ולסוזוקי הקטנה אין כל יומרות דינאמיות. האחיזה סבירה ביחס לכוח אך בקרת היציבות פועלת באופן מורגש מדי. במהירויות גבוהות, כמו אלו בכביש 6, היציבות הכיווניות שלה אינה מתעלה והיא מעט רגישה לרוח צד. ההגה שאינו מצטיין בכלל, קל מדי במצבים אלה. בנוסף, הבלמים מעט נרפים ואינם מרשימים תחת עומס.
הבאלנו מצוידת במערכת של מובילאיי בהתקנה מקומית כסטנדט. במבחני הריסוק של יורו NCAP היא זכתה בציון לא מספק של שלושה כוכבים בלבד; בשנה הבאה תגיע לישראל גרסה שתצויד במערכת למניעת תאונות, וזו השיגה כבר ציון של ארבעה כוכבים.
נוחות נסיעה
מנוע וביצועים
מתג ההתנעה מעיר באופן מורגש מדי את מנוע ה-1.2 ליטר המוגדר כמנוע חדש; ראש המנוע הוחלף והורכבה בו מערכת הזרקת דלק כפולה. ההספק 90 כ"ס אינו מרשים, אבל משקל הבאלנו נמוך, 950 ק"ג. המנוע משודך לתיבה אוטומטית רציפה.
תמורה
סוזוקי באלנו מקיימת את ההבטחה לסופרמיני מרווחת למשפחה. היא בינונית בתחום הדינמי ובנוחות הנסיעה, אינה אופנתית והפנים מיושן. מנגד היא מרווחת מאוד, האבזור שופע והיא מאוד חסכונית, כך שכאן מציעה תמורה מצוינת למחיר. לסוזוקי ישראל יש קלף חזק ביד, גם אם לטעמנו הציון הבטיחותי הנמוך ביורו NCAP מטריד.