לא ברור אם זו שירת ברבור או התעוררות אמיתית, אבל אחרי נסיגה עקבית בשנים האחרונות, קטגורית המשפחתיות הגדולות רשמה ב-2016 עלייה במכירות. חלק מהסיבה קשור כמובן למתחרות חדשות שהגיעו בשנה שעברה והציעו עסקאות מפתות. מאזדה6, מי שבאופן מסורתי הייתה רבת מכר בפלח, עברה בסוף 2016 שדרוג שכלל בעיקר תוספת אבזור: יותר אבזור בטיחות מתקדם, מערכת G ווקטורינג לשיפור ההתנהגות וחזרתה להיצע של גרסת ה'פרימיום פלוס' העשירה יותר. כל זאת מתוך מטרה לשפר את מעמדה מול התחרות. זהו מקצה שיפורים שני שעוברת המכונית, שהגיעה אלינו לראשונה לפני ארבע שנים.
 
עיצוב ונראות
במפגש ראשון, בייחוד אחרי שקוראים את הקומוניקט הארוך שכתבו במאזדה, קצת קשה להבין על מה החגיגה. חיצונית הרכב החדש דומה מאוד ל-6 שהכרנו וקשה להבחין בשינויים הקלים.
אבל במקרה של ה-6 זה לא בהכרח רע, הי היא עדיין אחת המכוניות הנאות בקטגוריה, עם נוכחות בולטת וצללית זורמת.
מאזדה 6: מבחן דרכים (מתיחת פנים, 2.5 ל')

 
פנים הרכב
ברגע הראשון נראה שגם בתא הנוסעים השינוי אינו גדול, אבל סקירה מדוקדקת יותר תגלה לא מעט תוספות ועדכונים קטנים, כאשר ברמת האבזור פרמיום פלוס של רכב המבחן בולט במיוחד עור הנאפה הלבן והנעים שמגיע למושבים, לדיפון הדלתות ולסביבת הנהג. הוא נראה טוב ונעים למגע מזה שפגשנו ב'פרימיום', וגם מתגי הכיוון החשמלי למושבים כאן נאים יותר. פרטים קטנים אלה מסייעים להכניס צבע לתא המוכר, שברמות האבזור הנמוכות יותר דומה מדי לתא הנוסעים של ה-3. גלגל ההגה החדש נאה יותר מבעבר, ולמרות עומס המתגים שעליו קל ללמוד אותו.
מעבר לכך ה-6 ממשיכה להציע אבזור שופע, וכוללת כעת גם וילון אחורי חשמלי, תצוגה עילית שהפכה צבעונית, וב'פלוס' גם מערך שמע של בוס עם 11 רמקולים ותאורת לד בחזית. אלה נוספו למפתח החכם, לגג הנפתח ולתפעול חשמלי למושבים שמוצעים ב'פרימיום'. כרגיל, תנוחת הנהיגה מעט נמוכה אבל טובה. המושבים המחודשים נוחים והמרווח מאחור מספק גם אם אינו הגדול בקבוצה.
מאזדה 6: מבחן דרכים (מתיחת פנים, 2.5 ל')

 
נוחות נסיעה
התחושה הכללית היא שה-6 רוככה משהו. בנהיגה נמרצת יש קצת יותר תנודות גוף, אך עדיין לא ברמה מפריעה. מצד שני הנוחות, בייחוד בעיר, מעט טובה יותר מהזכור לנו, עם תחושה יותר מעודנת מהמתלים. גם עם חישוקי "19 ה-6 מסוגלת להציע התנהלות נעימה בעיר ומחוץ לעיר המצב אפילו טוב יותר. נראה שגם עוצמת רעשי הדרך והרוח ירדה.
 
התנהגות ובטיחות
כיאה למאזדה של השנים האחרונות היכולת הדינאמית טובה. המכונית מגיבה נכון להפניות הגה, ולמרות מידותיה יודעת להתנהג כשצריך. למרות שלפי ההסבר הרשמי, המערכת החדשה שהוסיפה מאזדה למכונית,G וקטורינג, אמורה לתרום לכניסה חלקה יותר לפניה, התחושה היא שדווקא היציאה מהפניות יציבה וחלקה יותר. גם הבלמים תפקדו טוב ממה שזכרנו.
 
ברשימת השיפורים החשובים נמצא תחום מערכות הבטיחות המתקדמות, כאשר מערך הבלימה האוטונומי שופר עם טווח מהירויות גדול יותר (עד 160 קמ"ש בגרסה זו) ונוספה בלימה אוטונומית בנסיעה אחורה. למכונית גם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב (רק התרעה ברמות האבזור הנמוכות יותר), התרעה קצת מנג'סת על עייפות נהג ותאורת לד אדפטיבית. למעשה, הדבר היחיד שחסר לנו כאן הוא התרעה על רכב בשטח מת.
 
מנוע, ביצועים
חטיבת הכח, שכוללת מנוע 2.5 ליטר (192 כ"ס) שמשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים, לא השתנתה והיא עדיין זורמת ומאוד נעימה. המנוע מוכן לטפס לסל"ד גבוה ומשמיע שם צליל נעים, ומצב 'ספורט' מוסיף פלפל דרך חידוד המצערת והעדפה לפעול בהילוכים נמוכים. הביצועים טובים כמעט בכל מצב, מגבים נתונים רשמיים של האצה למאה קמ"ש ב-8.2 ש' ו-223 קמ"ש מרביים. גם צריכת הדלק הייתה טובה עם 11.6 ק"מ/ל' לאורך יום מגוון שכלל לא מעט קטעים מאומצים, ו-15.6 ק"מ\ל' בשיוט ארוך ורגוע.
מאזדה 6: מבחן דרכים (מתיחת פנים, 2.5 ל')

 
תמורה
ה-6 נותרה משפחתית שהינה גדולה לא רק במידות אלא גם באופי. העדכון שעברה אולי אינו משנה את התמונה באופן דרמטי אך מקל עליה להתמודד מול המתחרות הצעירות יותר, בזכות שיפור באבזור ובאווירה. במחיר של 196,000 שקלים (10,000 יותר מהפרמיום הרגילה) גרסת הדגל בהחלט מייצגת תמורה טובה בזכות ניחוח עשיר ואבזור טוב, אך התמורה טובה גם בגרסאות הפחות יקרות (החל מ-176,000 שקלים ל-2.5 ליטר).
השוואת רכבים