יונדאי סונטה 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאמצע שנות ה-90 של המאה ה-20, המשפחתית הגדולה של יונדאי בישראל נקראה סונטה. ב-2011 עשתה יונדאי מעשה טויוטה, והציגה משפחתית גדולה לשוק האירופאי ששונה מרוב העולם. שמה היה i40, וזו הגיעה לכאן כמחליפת סונטה שנועדה לשוק האמריקאי והמשיכה להימכר שם בדור חדש.
למרות הופעה מקורית בהרבה, i40 לא זכתה להצלחה בישראל (או בעולם), וסונטה חזרה לתפוס את מקומה בשוק המקומי (וגם ברוב המדינות בהן הוחלפה ב-i40). הפעם ולראשונה בישראל – היא גם הגיעה בגרסה היברידית.
זהו דור שביעי לסונטה שנחשפה בקוריאה במרץ 2014 (קצת לפני השקתה בתערוכת ניו-יורק באותה השנה), כשאלינו היא הגיעה באוקטובר 2015. היא הצליחה להגיע גם בזכות שינוי התקנות שמאפשרות לשווק בישראל גם דגמים בתקינה אמריקאית.
היא מיוצרת בקוריאה, מציעה ממדים גדולים מקודמתה, מהגדולים בקטגוריה, וקרובים מאוד לאלה של טויוטה קאמרי (יריבתה העיקרית בארה"ב). בישראל היא משווקת עם יחידה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' (154 כ"ס) ומנוע חשמלי (51 כ"ס). יחדיו הם מספקים 193 כ"ס, ומומנט של 34 קג"מ, העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
היא מוצעת בשתי רמות גימור: 'פרמיום' שכוללת חישוקי "16 קלים, הפעלה חשמלית לדלת תא המטען, מצלמת נסיעה לאחור, חיישנים, מערכת מולטימדיה "8 ('קונקטד' של היבואן), לחצן התנעה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. רמת 'לימיטד' מוסיפה ריפודי עור, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים עם הפעלה חשמלית, זיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים מאחור, הגה מחומם, יציאות מיזוג למושב האחורי, כניסה ללא מפתח, גג פנורמי נפתח, חישוקי "17 קלים ועוד.
היצע מערכות הבטיחות ברמת פרמיום כולל 7 כריות אוויר ומובילאיי. רמת לימיטד מוסיפה התרעת התנגשות קדמית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, ובקרת שיוט אדפטיבית.
הסונטה היא המכונית הראשונה של יונדאי בישראל שמציעה אחריות ל-5 שנים כשהמערכת ההיברידית זוכה לאחריות ל-7 שנים או 150,000 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
לסונטה עיצוב סולידי למדי, וההופעה שלה מועצמת תודות לממדים הנדיבים. השילוב הזה יוצא מכונית עם המון נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
גם עיצוב סביבת הנהג סולידי למראה ומאוד אמריקאי, ואיכותו הכוללת מספקת עם חומרים שרובם טובים. רמת גימור 'לימיטד' מאוד מאובזרת ומסיפה לתחושה הטובה.
הממדים של יונדאי סונטה 2015 מכובדים, כיאה לשוק היעד (צפון אמריקה), והמרחב הפנימי נדיב בהתאם. ועדיין, הקונסולה המרכזית רחבה ומושב הנהג בעל טווח כיוון מוגבל לגובה, מה שגורר תנוחת נהיגה גבוהה יחסית, לצד קרבת-יתר לגג לגבוהים. מאחור מרחב המחייה טוב בכל ממד פרט למרווח הראש שחסר עבור גבוהים. חלק מתא המטען הולאם לטובת הסוללות של המערכת ההיברידית, ועדיין הנפח מכובד.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה מציעה תחושה בשרנית בסל"ד נמוך בזכות המנוע החשמלי, ובכלל הביצועים טובים ביחס לגודלה (ומשקלה). תיבת ההילוכים מעט איטית בתגובתה, אך לא בצורה שמפריעה לנהיגה נינוחה. תצרוכת הדלק טובה מאוד, ומעל ממוצע הקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
הכיול הראשוני מעט קשיח, ושיבושים קטנים פחות מסוננים, אבל סה"כ נוחות הנסיעה של יונדאי סונטה 2015 טובה למדי. גם בידוד הרעשים מוצלח (כביש ורוח), כשגם צליל המנוע מבודד היטב למעט בהתנעת בוקר.
התנהגות הכביש טובה ובטוחה במרבית המצבים, מנגד, תחת עומס וקרוב למגבלות ההתנהגות לא לגמרי צפויה.
 
-
תמורה למחיר
במחירה הבסיסי זו המשפחתית הגדולה הזולה בישראל. ועל כל אלה היא מוסיפה רמה טובה של מרחב, אבזור ביצועים וחיסכון. רמת הגימור הבכירה עדיפה משמעותית בגלל אבזור הנוחות והבטיחות.
-
מה חדש ביונדאי סונטה 2015
דור חדש (שביעי), ממדים גדולים יותר, לראשונה מוצעת בישראל בגרסה היברידית.
-
סיכום
סונטה נהנית מהעובדה שהיא נמצאות בתת-קטגוריה משלה (יחד עם טויוטה קאמרי) בזכות ההנעה ההיברידית, והחיסכון בדלק שהיא מביאה איתה.