כחצי שנה אחרי, תגברה אודי ישראל את מבחר הגרסאות של רכב הפנאי הקטן בגרסה שמכונה 'אייקון'. טכנית ההבדל העיקרי הוא מנוע ה-1.0 ל' טורבו עם 116 כ"ס לעומת 1.4 ל' עם 150 כ"ס. מנוע בנפח כזה עלול אמנם להראות לא סקסי בחוגי היוקרה, אבל כאשר החשבון הסופי אומר חיסכון של 25,000 שקלים (170,000 שקלים*) והוספת חבילת אבזור בטיחותי בעלת ערך גבוה, ברור שמדובר בגרסה מעניינת.
עיצוב ונראות
פנים הרכב
גם כאן אין תחושה שמדובר בגרסה זולה. סביבת הנהג דומה לזו שב-A3 (שחולקת עימו בסיס) למעט צג המולטימדיה ("7) שהינו קבוע ואינו מתרומם בהתנעה. התחושה האיכותית (בייחוד בחלקים העליונים) והמודרנית של אודי קיימת גם כאן והנדסת האנוש טובה. האבזור טוב והתחושה עשירה - זאת למרות שהיינו שמחים לתא נוסעים צבעוני יותר, במקום שילוב אפור-שחור הקיים, והיינו שמחים גם לתאי אחסון מעט יותר גדולים בדלתות. רכב המבחן כלל גם את חבילת האבזור "לקשרי" (תוספת של 25,000 שקלים) הכוללת גם גג זכוכית, שמשות כהות, ומפתח חכם; היינו מברכים על כיסוי פחות דקיק לגג הזכוכית, לטובת שיפור תחושת האיכות.
התנהגות ובטיחות
ל-Q2 התנהגות צפויה ובטוחה. הוא משנה כיוון בזריזות ומרגיש קליל יותר בגרסה זו. בירידות מאתגרות הבלמים אבדו קצת מחץ אך שמרו על יכולת.
למרות שגרסה זו היא גרסת הכניסה של הדגם, דווקא ברמת "אייקון" יש מפרט מערכות בטיחות עשיר מזה של גרסאות ה-1.4 ל'. בנוסף למערכת בלימת חירום אוטונומית שיש לכל הגרסאות, ב"אייקון" יש גם התרעה על סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, חיישני חניה (היסטריים), ובגרסת הלקשרי גם תאורת 'לד' עם עמעום אוטומטי שעובדת היטב. נחמד שיש שפע אפשרויות כיוון למערכות (מרגישות ועד לעוצמת תאורת ההתרעה).
מנוע, ביצועים וצריכת דלק
נוחות נסיעה
אודי Q2 בגרסת 1.0 ל' טורבו, כך נראה, הינו הגרסה המשתלמת בהיצע ה-Q2. הוא מצליח לטפל בחלק גדול מהתלונות שהיו לנו לגרסאות החזקות יותר לגבי האבזור, ולא מורגש מחסור בכח. גרסת הכניסה של Q2, ברמת "אייקון", מציעה חבילה ראויה, ללא חסרונות מהותיים באבזור ובאווירה (גם ללא חבילת הלקשרי) - ובקיצור, דווקא גרסת הכניסה של Q2 מציבה אותו במקום נכון יותר מבחינת תמורה למחיר.
*המחירים נכונים ליום פרסום הכתבה באתר, יוני 2018.