אודי Q2 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2017 הושק בארץ רכב הפנאי הקטן, אודי Q2. זהו רכב פנאי ראשון של אודי שמבוסס על פלטפורמת ה-MQB וחטיבת הכוח העיקרית בארץ משלבת מנוע 1.4 ל' 150 כ"ס. מנוע זה מוצע עם תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית.
סביבת הנהג של הרכב דומה מאוד לזו שב-A3, אך מסך המולטימדיה ("7) אינו מתרומם עם ההתנעה. ה-Q2 מציעה אפשרות לבחור את צבעם של חלקי פנים שונים, להתאמה אישית - בצבעי אדום או צהוב.
אודי Q2 2017 הוצע בשתי רמות גימור - 'ביט' ו'דיזיין'. כסטנדרט, הוצע ה-Q2 עם בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם 10 רמקולים, פנסי קסנון, חישוקי "16 - ומבחינה בטיחותית ישנה מערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית. רמת הגימור הגבוהה יותר – 'דיזיין' – מובדלת בגימור פנים וחוץ שונה, הכולל בין היתר חישוקי "17 מבחוץ ומערכת תאורת פנים חכמה.
בנוסף לרמות הגימור המוזכרות, הוצע ה-Q2 עם שתי חבילות אבזור אופציונליות - אחת בטיחותית, ואחת שמרחיבה את אבזור הנוחות, הנקראת 'לקשרי'. זו האחרונה מוסיפה גג שמש חשמלי, ריפודי עור וכניסה והנעה ללא מפתח. חבילת הבטיחות מוסיפה למפרט בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור. לוח מחוונים מוקרן ותאורת דרך 'לד' מלאה, מוצעים כאופציה בנפרד.
יצוין כי במבחן הריסוק של יורואנקאפ, נבחן הרכב גם עם מערכת שמירת נתיב שאינה תקנית בארץ – כך שהציון לו זכה במבחן (5 כוכבים) לא תקף עבור הגרסה הסטנדרטית בארץ.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של אודי Q2 2017 נאה ואופנתי, אם כי מזוויות מסוימות הוא נראה קצת מוזר, בגלל ניפוחי הכתפיים המוגזמים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה למדי, במסורת אודי הנוכחית. במרכז תופס את העין המסך (7") של מערכת המולטימדיה המתופעלת דרך פקדי ה-MMI היעילה והנוחה. התחושה בתא נעימה והמרחב טוב בכל המדדים - ביחס לרכב קטן. תנוחת הנהיגה פחות גבוהה מהמקובל ברכבי פנאי, והתחושה היא שיושבים רק "חצי מדרגה" מעל רכבי הנוסעים הרגילים. תא המטען מציע נפח נאה של 405 ליטר ושימושיות טובה למדי.
איכות החומרים טובה בחלקים העליונים, אבל מגובה האמצע ומטה תמצאו כבר פלסטיקה פשוטה הרבה יותר.
 
-
מנוע וביצועים
רכב המבחן צויד במנוע ה-1.4 ל' טורבו המספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, המשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 היל'.
ה-Q2 זריז ומציע ביצועים טובים, במיוחד במצב 'ספורט' בתיבה. זו האחרונה עובדת טוב מאוד, למעט בנסיעה איטית, אז היא יכולה להתבלבל מעט. המנוע מעט רועש בסל"ד גבוה, וחסרה לנו האפשרות לתפעול ידני של התיבה ממשוטים מאחורי ההגה.
צריכת הדלק בימי המבחן הלא קלים עמדה על כ-10.8 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח השגנו 16.4 ק"מ/ל'. לא רע.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים הבסיסי נוקשה יחסית. זה מיתרגם לנוחות סבירה רוב הזמן בעיר, כאשר מדי פעם חודרים שיבושים לתא בצורה ישירה מדי. מחוץ לעיר הטיפול בשיבושים קטנים ובינוניים לא מספיק טוב ומתקבלת תחושה "עסוקה". גם בידוד רעשי הכביש והרוח יכל להיות טוב יותר.
בכל הקשור להתנהגות, ה-Q2 מזכיר - לטובה - רכב קומפקטי מן המניין, בלי המינוסים של הפנאי. נעים לנהוג בו בכביש המפותל – הוא מפגין נכונות נאה לפנות, מציע שפע של אחיזה והתחושה הקלילה מקבלת גיבוי מיחידת ההנעה הטובה.
 
-
תמורה למחיר
אודי Q2 הוא כרטיס כניסה מוזל לקטגורית רכבי הפנאי-פרמיום, אך מבחינה פרקטית יש לתהות מדוע ברכב כה יקר אין אבזור בסיסי כגון בקרת שיוט, מצלמה אחורית או חיבור USB, ולהצטער שאין אבזור בטיחות מתקדם שאפשר למצוא היום במכוניות זולות הרבה יותר.
-
מה חדש באודי Q2 2017
תחילת שיווק הדגם בינואר 2017. ביוני 2017 נוספה גרסת 1.0 ליטר טורבו מוזלת.
-
סיכום
רכב פנאי פרימיום שמציע חבילה לא שלמה, אבל כנראה מספיק טובה כדי לקסום ללקוחות הפוטנציאליים.