ב־2013 הגיע ארצה פולקסווגן אמארוק — טנדר בינוני, כפול הנעה ו... אירופאי. הוא הציע תא נוסעים מרווח, מאובזר היטב ומעוצב היטב, גם את המנוע המתקדם והחזק ביותר בקטגוריה, אך לא ממש נחל הצלחה. יכול להיות שהסיבה לכך היא השמרנות היחסית של קהל הלקוחות או אולי העדר הילוך כוח, שהרתיע את חובבי השטח — כך או כך היבוא הופסק לפני כשנה.

פולקסווגן אמארוק - מבחן דרכים (3.0 ל' דיזל, 4x4)

 
חוזר עם V
ועכשיו פולקסווגן אמארוק חוזר — ובמלוא העוצמה, אם תסלחו לי על משחק המילים. את מנוע ה־2.0 ליטר כפול המגדשים מחליף מנוע V6 (לראשונה בקטגוריה) בנפח 3.0 ליטר (הגדול ביותר בקטגוריה כיום) — וזה מפיק 224 כ"ס ו־56 קג"מ (הנתונים הטובים ביותר בקטגוריה, ובפער). בנוסף יש למנוע גם פונקציית אובר־בוסט שמעלה את ההספק ל־245 כ"ס ואת המומנט אל מעבר ל־60 קג"מ לזמן קצר לטובת עקיפות זריזות. כל אלו מאפשרים לאמארוק להגיע ל־100 קמ"ש ב־8 שניות (נתוני יצרן; יש מספר נתונים, מ־7.9 ש' עד 8.2 ש'). בקיצור — חזק.

פולקסווגן אמארוק - מבחן דרכים (3.0 ל' דיזל, 4x4)

 
ואיך כל זה עובד על הכביש והשביל? לא רע. לא רע בכלל. המנוע הבריון מייצר צליל שונה מאוד מטרטור הארבעה־צילינדרים הרגיל של הטנדרים בקטגוריה הזו, עם נהמה נעימה וחלקה יותר. אבל מה שבאמת מרשים הוא הביצועים. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים יעילה וזריזה, התאוצות המתקבלות פשוט מורחות חיוך על הפנים. וגם עמוס, וגם עם עגלה, וגם בעלייה — אין בעיה להאיץ אותו במהירות תלת־ספרתית. ומה שמרשים הוא שכל הביצועים הללו לא מגיעים עם קנס כבד בתחנת הדלק. בכלל המבחן, עם רגל כבדה למדי על הגז, קיבלנו כתשעה ק"מ לכל ליטר. בנסיעה מנהלתית יותר ועמוסת פקקים קיבלנו 11.5 ק"מ לליטר. דומה למדי למקובל בקטגוריה.

פולקסווגן אמארוק - מבחן דרכים (3.0 ל' דיזל, 4x4)

 
אבל למרות שהמנוע תופס את עיקר תשומת הלב, הוא לא השיפור היחיד באמארוק המעודכן. תא הנוסעים עדיין עשוי חומרים נוקשים, אבל גם עדיין מציע את העיצוב הכי "פרייבטי" בקטגוריה, יחד עם מושב נוח ותנוחת נהיגה קלה לכיוון בזכות הגה שמתכוונן גם לעומק. החידוש העיקרי הוא מערכת מולטימדיה מקורית חדשה, הכוללת ממשקי שיקוף לטלפון ודיבורית יעילה. בקרת אקלים מפוצלת היא עניין חריג בקטגוריה, ובהחלט מתקבלת בשמחה.

פולקסווגן אמארוק - מבחן דרכים (3.0 ל' דיזל, 4x4)

 
ויש עוד שיפור משמעותי אחד, בתחום שהפריע לנו מאוד באמארוק הקודם — נוחות הנסיעה. אנחנו קיבלנו למבחן את הגרסה ה"קלה", עם עלה אחד פחות במתלה האחורי וכושר העמסה מופחת של 690 ק"ג (830 ק"ג בגרסה הרגילה — לעומת 960 ק"ג בדור הקודם). גרסה זו העניקה נוחות נסיעה טובה בהרבה ממה שזכרנו מהמפגש הקודם עם האמארוק, וטובה למדי בפני עצמה. המתלים מציעים ריסון טוב מאוד המאפשר לשמור על קצב מהיר בכביש ובשביל, יחד עם יכולת ספיגה מעל הממוצע, ששומרת את כליות הנהג שלמות. הוסיפו לכך בידוד רעשים משופר, וטוב מהמקובל בקטגוריה, וקיבלתם את אחד הטנדרים הבינוניים הנעימים ביותר בכביש.

פולקסווגן אמארוק - מבחן דרכים (3.0 ל' דיזל, 4x4)


ובשטח, לפחות כל זמן שמדובר בשבילים לא טכניים. בקטעים הטכניים באמת, עדיין מורגש חסרונו של הילוך כוח, וגם זוויות המרכב לא מצטיינות.
 
ורק בקשה קטנה
וכשכל זה מגיע במחיר נמוך מבעבר (250,000 שקלים, לעומת 264,000 שקלים), שכבר לא חורג מהמקובל בקטגוריה, נשאר לנו לבקש מפולקסווגן רק דבר אחד — ארגנו לאמארוק הגה נורמלי במקום העיגול חסר התחושה והדיוק שמחבר את ידי הנהג לגלגלים, ויהיה לנו טנדר־GTI!