טויוטה היילקס 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באמצע 2015 חשפה טויוטה את הדור השמיני של הטנדר האייקוני שלה (חוגג 50 שנה ב-2018), היילקס, לאחר עשר שנות ייצור של הדור הקודם.
המראה החיצוני מעודכן, כשגם חלל הנוסעים איכותי ומודרני יותר, כולל מסך מגע גדול.
המבנה הבסיסי דומה אמנם לזה של קודמו (ושאר בני מינו), אולם מדובר ברכב חדש לחלוטין, כולל שלדת סולם חדשה (308.5 ס"מ בסיס גלגלים).
מתוך שפע גרסאות המוצעות בחו"ל, לישראל מגיעה רק גרסה אחת – טורבו-דיזל 2.4 ליטר עם 150 כ"ס ו-40.8 קג"מ, קבינה כפולה והנעה כפולה - וחופש הבחירה בא לידי ביטוי בסוג תיבת ההילוכים, ידנית או אוטומטית - שתיהן עם 6 הילוכים.
גם בדגם החדש מרווח הטיפולים עומד על כל 10,000 ק"מ בלבד.
בניגוד לעבר, ההיילקס החדש מצויד כסטנדרט בנעילת דיפרנציאל אחורי (במקום מוגבל החלקה בדגם הקודם).
במבחני ריסוק קיבל ההיילקס שלושה כוכבי בטיחות (על סף הארבעה), אך חבילת מערכות הבטיחות האקטיביות מעלה לו את דירוג הבטיחות ל-5 כוכבים - אולם זו אינה מוצעת בישראל.
ההיילקס החדש הגיע לישראל בספטמבר 2015.
-
עיצוב ונוכחות
החרטום החדש והפנסים הנמשכים לאחור לעבר קשתות הגלגלים מקנה לו מראה תלת-ממדי ומתוחכם יותר, אבל המראה הכללי עדיין תכליתי וקשוח.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בעלת מראה מודרני ונאה, ומציעה שימושיות גבוהה לרכב עבודה עם מגוון רחב של תאי אחסון. המרווח נאה מלפנים כמו גם תנוחת הישיבה, כשמאחור המושב נוח אך מרווח הברכיים והראש בינוני.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל מעניק ביצועים נאותים ומספק את העבודה - אך לא מעבר, כשגם תיבת ההילוכים החדשה מתפקדת כראוי.
 
תצרוכת הדלק ממוצעת לסוגו.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים בהיילקס קשיח (לא במפתיע), כשהוא מתקשה בעיקר עם שיבושים קטנים בעיר, מחוץ לעיר או בשבילים.
 
מצד שני הוא לא מתרגש מתיקול מהיר של כביש גלי או שקעים בשביל. זוויות הגלגול מועטות, ההיגוי בעל משקל טוב ותחושה מדויקת והתנהגות הכביש (והשטח) טובה.
-
תמורה למחיר
טויוטה היילקס נהנה מתדמית נהדרת, עיצוב מושך ותא הנוסעים מודרני ונעים. אבל האבזור שלו מאכזב (אפילו מאוד) ביחס למחיר - שהוא הגבוה ביותר בין מתחריו הישירים (המועטים).
-
סיכום
אייקון עבודה קשוח היה - ונשאר.