הגרסה הבכירה שלו, T8 ההיברידית, טרם נבחנה אצלנו — והנה היא כאן, ברמת הגימור היותר מפוארת, 'אינסקריפשן'.
סיכום הידוע
שווה לשקול גם:
המטרה לשמה התכנסנו
לגרסה זו מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו ומגדש על, ויחד עם המנוע החשמלי, המניע את הגלגלים האחוריים להנעה כפולה, מייצר הרכב 389 כ"ס ו־65.3 קג"מ (2200 סל"ד). הסוללה, 10.4 ק"ו/שעה, ניתנת גם לטעינה חיצונית, מציעה טווח נסיעה חשמלי רשמי של 37 ק"מ, נטענת סביר בנסיעה רגילה, אך במהירות גבוהה רמת הטעינה שלה נמוכה. בפועל, טווח הנסיעה על חשמל הוא 20 ק"מ.
הביצועים נהדרים (5.8 שניות ל־100 קמ"ש) כאשר הסוללה טעונה, טובים כשהיא ריקה. בסל"ד נמוך מורגשת מדרגת כוח, ואז הוא מוגש באופן לא לינארי, אבל לא מדובר במטרד של ממש. עקיפות בכביש בינעירוני, גם בעלייה, מבוצעות בקלילות מרשימה, למרות המשקל העצמי הגבוה (2.4 טון). העברות ההילוכים נעימות, אבל הורדת ההילוכים מעט איטית. צריכת הדלק שמדדנו — 10 ק"מ לליטר.
כל עוד הכביש סלול היטב, נוחות הנסיעה טובה, אך שברים חדים/תיקוני כביש בולטים מצליחים להוציא את הרכב משלוותו, כולל צליל חבטה לא נעים הנשמע בתא הנוסעים, תוצאה של המשקל הגבוה, קפיצי אוויר בכיול לא מושלם וצמיגים בחתך מעט מוגזם(275/45-20). אלה האחרונים מביאים רחשי כביש עדינים, אבל רעשי מנוע ורוח מבודדים היטב.
נוחות הנסיעה בשבילים סבירה, כל עוד אין בורות, אבל גובה הדופן של הצמיגים לא ממש מתאים לשם. למרות המשקל הגבוה, הממדים הגדולים ונשיכה ראשונית לא מספיק חזקה של הבלמים, הרכב מעניק לנהג ביטחון בכבישים מפותלים, גם בעומס.
פסקאות לסיכום
המחיר, 600,000 שקלים, גבוה, אבל הדגם ההיברידי של וולוו XC90 ברמת הגימור 'אינסקריפשן' מציע מערך היברידי נטען, שבעה מקומות, רמת בטיחות גבוהה במיוחד, אבזור עשיר מאוד ואווירה מכובדת ביותר. מנגד, נוחות הנסיעה בינונית והתלות התפעולית במסך המגע מטרידה לעיתים.
הבשורה מגיעה מרמת גימור חדשה, 'מומנטום', המוצעת ב־530,000 שקלים — אין דיפון עץ, פחות עור ואבזור חשמלי (בשוליים) — אבל העיקר, כולל מערכות הבטיחות, שם. ויש בונוס בהפחתה: חישוקי "19 הטובים פחות לשופוני, ישפרו לא במעט את נוחות הנסיעה. במחיר המוזל, מדובר כבר בתמורה טובה יחסית.