ב.מ.וו X5 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2019 הושק בישראל הדור הרביעי ל-X5, אשר מוצע בישראל בשלוש גרסאות עיקריות - xDrive 40i, שמצויד במנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין עם שישה צילינדרים ו-340 כ"ס, כאשר הגרסה הזולה במבחר ה-X5 היא ה-xDrive 30d, המצוידת בנוע טורבו-דיזל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר ו-265 כ"ס. שתיהן משודכות לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.
החזקה ויקרה במבחר היא ה-M50i. לזו מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר עם ארבעה (!) מגדשי טורבו והספק מרבי של 400 כ"ס. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות ומטפסת למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
ברמה הבסיסית, עילית, ה-X5 מוצע עם חישוקי "20, חלון גג, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת אחורית חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים עם פתחים ליושבים מאחור, מערכת שמע עם 10 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3 ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 עם ניווט בתלת-ממד, תאימות לאפל קארפליי וכונן קשיח בנפח 20 ג'יגה-בייט.
עוד באבזור: מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות למושב הנהג, מראה נגד סינוור, חיישני אורות וגשם וחיישני חנייה היקפיים עם מערכת עזר לחנייה. אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות נהג, התרעת רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית.
רמת האבזור ׳סופריור׳ מוסיפה לכך מתלי אוויר, היגוי אחורי, מפתח עם תצוגת מידע, בקרת אקלים מפוצלת גם ליושבים מאחור (ארבעה אזורים), תאורת לד אדפטיבית קדמית וחישוקי "21. רמה זו מוסיפה גם מצלמות חנייה היקפיות.
ה-M50d מבוסס על הסופריור, ומוסיף מלבד כיול M לרכיבים שונים (מתלים, בלמים, פליטה ודיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית), גם ריפודי עור מהודרים יותר עם אוורור.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שהשינוי בממדים של ב.מ.וו X5 2019 נראה לעין, הדמיון לדגם הקודם מורגש, הן בפרטים כמו השמשות הגדולות והן בקווי הדופן. השינוי הוויזואלי הגדול ביותר הוא בחזית, עם צמד "כליות" גדולות ובולטות מאשר עד כה, שגודלן מופרז לטעמנו. פרט לכך העיצוב מאוד הרמוני ומשחקי הנפח עם קו המותן החדש והחישוקים הגדולים תורמים למראה דינאמי יחסית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג החדשה מהודרת מקודמתה, ובולטים בה בורר ההילוכים ובורר מצבי i-דרייב העטויים זכוכית קריסטלית, צג מולטימדיה חדש וגדול ומחוונים מוקרנים. החומרים המצוינים הכוללים עור נאה, חומרים רכים ודיפון עץ בגימור טבעי, ואווירת הלוקסוס הזאת מועשרת בסגירה רכה לדלתות, מפתח חכם וגג זכוכית. תנוחת הנהיגה גבוהה, והשמשות הגדולות יוצרות תחושה אוורירית בחלל הרכב. חבל רק שהנדסת האנוש טעונה שיפור ותפעול המערכות אינו אינטואיטיבי.
מאחור המרחב עצום לנוסעים, ותא המטען מרשים בנפחו - וגם בדרך בה הוא נפתח: חלקה העליון של הדלת עולה, בעוד התחתון יורד, ושניהם עושים זאת עצמאית וחשמלית.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-30d אותה קיבלנו למבחן היא הפחות חזקה במבחר, 265 כ"ס, אבל עזבו לרגע את עדרי הסוסים. בפועל, המנוע הגרמני פשוט מצוין. פעולתו נינוחה, הוא שקט, נעים ועם זאת הוא משגר בזריזות נטולת-מאמץ את רכב הפנאי הגדול למהירויות גבוהות ביותר.
שפע המומנט (ויחסי ההעברה) גורם לכך שהרכב יכול לנוע במהירויות גבוהות בסל"ד מאוד נמוך באופן כמעט מנומנם - ומשם אין לו כל בעיה להאיץ למהירויות שהן כבר ממש ממש גבוהות, ולעשות זאת בקלות.
בהתחשב בגודל הרכב, צריכת הדלק הפתיעה לטובה: בשיוט רגוע מדובר ב-12-13 ק"מ/ל' וביום המבחן עמדה הצריכה על 10.8 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
בב.מ.וו לא הזניחו את תחום נוחות הנסיעה, ובייחוד מחוץ לעיר הרכב נע באופן נעים על רוב סוגי הכבישים, למרות חישוקי "21 בהם צוידה רמת הגימור ברכב המבחן. ההבדלים בין מצבי הניהוג ברורים, ובמצב 'נוחות' הרכב נעים אך חסר ריסון באופן שמורגש גם בעיר. במצב 'אדפטיבי' הוא נוקשה ומרוסן יותר ועדיין מציע נוחות נסיעה טובה ונעימה.
ה-X5 הוא רכב גדול וכבד (2.3 טון), ובכביש מפותל הדבר מורגש בתגובות להפניית ההגה, ועוד יותר מכך בבלימה. אבל כיאה לב.מ.וו, גם רכב זה יודע להתנהג, ויכולת השלדה ואחיזת הצמיגים כה גבוהות עד שהמנוע מתקשה לאתגר אותן. ה-X5 יודע לצאת מפניות במהירות מאוד מרשימה לרכב כזה והוא שומר היטב על קו הפנייה.
 
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה, וגם אינו זול ביחס למתחרים. מנגד, שילוב היכולת, הביצוע והאבזור יוצר רכב ברמה גבוהה ביותר. הגרסה ההיברידית-נטענת שתגיע בהמשך, תציע בוודאי תמורה עדיפה.
-
מה חדש בב.מ.וו X5 2019
תחילת שיווק הדור החדש בישראל במחצית הראשונה של 2019.
-
סיכום
כמו רוב קודמיו, גם ב.מ.וו X5 2019 הוא מוצר מצוין. כחלוף הדורות, רכב הפנאי של ב.מ.וו היה לפחות ספורטיבי, אך הוא עדיין משלב יכולת דינאמית מעולה, ביצועים, איכות נסיעה טובה ומשדר שיש לו אופי.