ניסאן סנטרה, 2.0 ל', SV - החל מ-135,000 ש"ח
רקע כללי
סנטרה היא משפחתית-סדאן של ניסאן הפונה בעיקר לשוק האמריקאי, הוצגה ב-1994, והדור השישי מ-2019 מיובא לארץ משם, כמו קודמו.
הדגם החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית של ניסאן-רנו ועיצובו האגרסיבי דומה לזה של אלטימה ומקסימה הגדולות יותר. סנטרה מוצעת ברמת גימור אחת ובגרסה אחת, עם מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר המייצר 149 כ"ס ותיבה רציפה, ובמחיר 133,000 שקלים.
בעמידה
סנטרה החדשה רחבה ונמוכה יחסית, וחזית אגרסיבית משלימה את מופע בוטה עם אלמנטV בשבכה. מנגד, החישוקים נראים מעט קטנים.
עיצוב סביבת הנהג מודרני ונאה ובולט בה צג מולטימדיה ניצב וגדול, שתחתיו בקרת אקלים מפוצלת, נאה ונוחה לתפעול. החומרים בתא הנוסעים טובים ברובם, וכוללים משטחים העטויים דמוי-עור עם תפרים. חלק מהפריטים באזור הדלת, ידיות ומתגים נראים מיושנים. בסנטרה אין תאורה בתא הכפפות ובמראות האיפור, בלם החנייה מופעל ברגל.
ללוח המחוונים עיצוב שגרתי והא ברור וקריא, צג המידע במרכז יעיל. המולטימדיה קלה לתפעול, אך התצוגה בה מעט מיושנת, ותגובת הצג למגע אצבע אינה מהירה מספיק.
מושב הנהג נמוך, יוצר תנוחת נהיגה ספורטיבית, והשמשה המעט צרה מדגישה זאת.
מפרט הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת הירדמות ועמעום אוטומטי.
המרחב מאחור לא רע, עם מרווח רגליים מספק, ומרווח ראש מעט נמוך, תוצאה ישירה של העיצוב הספורטיבי. תא המטען, 405 ליטרים, קטן ביחס למקובל במשפחתיות סדאן.
בנסיעה
לסנטרה מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי המייצר 149 כ"ס ו-20.2 קג"מ, התיבה הרציפה חדשה, ומשך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.8 שניות. היציאה מהמקום אינה חדה, אך סנטרה צוברת מהירות באופן יעיל. בשיוט רגיל פעולת חטיבת הכוח נעימה, אך תחת עומס בסל"ד גבוה המנוע רועש. הביצועים מספקים אך בעקיפה במעלה הררי, למשל, חסר מעט כוח.
צריכת הדלק במבחן הייתה 10.3 ק"מ/ל', ובשיוט בין-עירוני נינוח הייתה 13 ק"מ/ל'.
נוחות הנסיעה של סנטרה בינונית בעיר, טובה יותר מחוצה לה. רמת הרעש בכבישים הבין עירוניים (רוח, כביש), גבוהה יחסית. היכולת הדינמית של סנטרה טובה מאוד, ולרכב כישורי תנועה מכובדים בכבישים מפותלים.
לסיכום
סנטרה החדשה טובה משמעותית מקודמתה, העיצוב שלה נאה, היא מאובזרת היטב, והביצועים מספקים. לחובתה, נוחות נסיעה שאינה מתעלה תמיד, רמת רעש מוחשית בכביש הבין-עירונית.
כל אלה, על רקע מחירה שלא השתנה, 133,000 שקלים, מביאים לכך שסנטרה החדשה מציעה תמורה עדיפה על פני קודמתה.