ניסאן סנטרה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סנטרה היא משפחתית סדאן של ניסאן שפונה בעיקר לשוק האמריקאי ובעלת שושלת ארוכה שמשתרכת מ-1982. לישראל הגיעה לראשונה ב-2016 בדורה השביעי ואחרי מתיחת פנים. כעת זו מכונית חדשה לגמרי, דור שמיני, למשפחתית הוותיקה שמככבת במכירות בארה"ב, וכקודמתה מגיעה ממפעלי החברה במקסיקו.
הדור החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF בגרסה C של רנו-ניסאן, שמשרתת דגמי נוספים ובהם רנו מגאן (דור רביעי) וקדג'אר (דור ראשון ובינתיים יחיד שיש). בסיס הגלגלים, גדל בס"מ אחד ביחס לקודמו והוא אחד הארוכים בסגמנט. הרוחב גדל ב-5 ס"מ משמעותיים ל-182 ס"מ, הגובה ירד ב-5 ס"מ ל-145 ס"מ, והאורך גדל ב-0.5 ס"מ זניחים. נפח תא המטען קטן ב-22 ל' ל-405 ל' ביחס לדור הפורש.
גם המנוע חדש, גדול וחזק מקודמו. כעת זהו מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ל' שמייצר 149 כ"ס, שמחליף 1.8 ל' עם 124 כ"ס. התיבה האוטומטית עדיין רציפה ועדיין מדמה החלפת הילוכים, אך מדובר בדור חדש שלה.
יש רק רמת גימור אחת, 'SV', שכוללת חישוקי "16 קלים, מולטימדיה מקורית בגודל "8, מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם לפתיחה ותנעה, בקרת שיוט, חיישני חניה אחוריים, מראות מחוממות ועוד.
שיפור דרמטי נרשם באבזור הבטיחותי המקורי, שהופיע לראשונה בדור הקודם לאחר מתיחת הפנים, אבל לא הגיע בדגם ששווק בארץ. כעת המצב שונה וסנטרה תציע גם בישראל בלימה אוטונומית לפנים וגם לאחור, התרעת סטייה מנתיב, ניטור "שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור ערנות נהג ועמעום אוטומטי. בנוסף, יש לה עשר כריות אוויר ומערכת התרעה על שכחת ילדים במושב אחורי.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החדש מאמץ עיצוב מוחצן יותר, עם דמיון מובהק לניסאן אלטימה החדשה. המשמעות היא קווים מובחנים יותר, סבכה קדמית בולטת ומראה כללי שרירי ומודרני יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עברה שינוי עצום, עם מראה נעים ומודרני הרבה יותר. החומרים טובים משמעותית מבעבר ועדיין יש מקומות עם חומרים פשוטים (מידי), וידיות ולחצנים שנראים מיושנים (תאורת הפנים ומנוף פתיחת מיכל הדלק), וחוסרים תמוהים (תאורה בתא הכפפות ומראות האיפור) ופיקשושים אחרים כמו העדר פתחי מיזוג למושב האחורי ובלם חניה מופעל ברגל.
המושבים נוחים ותנוחת הנהיגה הנמוכה מכניסה לאווירה של מכונית דינמית. הראות לאחור אינה מבריקה. המרחב מאחור סביר, עם מרווח טוב לרגליים ומעט פחות לראש. תא המטען גדול.
 
-
מנוע וביצועים
סה"כ הביצועים מספקים, אבל לא כפי שניתן היה לצפות. היציאה מהמקום אינה חדה מספיק, ובעת עקיפה במעלה הררי חסר מעט כוח. התיבה פועלת באופן מדורג, ואינה משגרת את המנוע לסל"ד גבוה עם כל לחיצה על הדוושה. בשיוט זו חטיבת כוח נעימה ושקטה. בסל"ד גבוה המנוע רועש. צריכת הדלק סבירה ומעט מתחת לממוצע הקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
מאחור נמצא כעת מתלה רב-חיבורי במקום קורת מתח בדור הקודם, ויחד עם שאר השינויים בדגם מסדרים נוחות נסיעה עדיפה. ניסאן סנטרה 2020 מציעה נוחות נסיעה טובה בעיר, כשמחוץ לעיר היא מתקשה לסנן שיבושים קטנים. רעשי הדרך השונים (כביש ורוח) חודרים לתא הנוסעים, אבל סה"כ הבידוד סביר.
המתלה האחורי גם שיפר את היכולת הדינמית ורק חבל שפעולת הבלמים לא תמיד נחושה והם נחלשים תחת עומס.
 
-
תמורה למחיר
ניסאן סנטרה 2020 טובה משמעותית מקודמתה בכל פרמטר ובמיוחד כשמחירה שעל אף שהתייקר במעט נותר מהזולים בקבוצה. התמורה טובה מאוד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה SR 1.8 ליטר עם כ-800 יחידות.
אחריה גרסת SV 2 ליטר עם כ-80 יחידות.
 
-
מה חדש בניסאן סנטרה 2020
דור חדש (שמיני), פלטפורמה חדשה, מנוע חדש, דור חדש לתיבת ההילוכים, מתלה אחורי חדש, עוד אבזור.
-
סיכום
משפחתית גדולה, מרווחת ומאובזרת שמתומחרת באופן תחרותי.