כעת החל MG ישראל לשווק את MG EHS PHEV – דגם פנאי גדול יותר, שהוצג ב-2018 ומוצע כאן בגרסה היברידית-נטענת שנחשפה ב-2020. בסביבת המחיר שלו, 159,000 שקלים, אין הרבה מתחרים כאלה.
EHS הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) ונמצא בצד הגדול יותר של הקטגוריה: בסיס הגלגלים שלו 272 ס"מ, אורכו 457 ס"מ; ההספק המשולב, 258 כ"ס, מרשים; האבזור עשיר וכולל תאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים ועוד.
עיצוב, נראות
עיצוב הרכב סולידי וממדיו הגדולים מוסיפים להופעה. עם זאת, ולמרות חישוקי "18, אין לו סממנים ספורטיביים או אופנתיים ייחודיים. EHS דומה לאחיו הקטן, אבל מידותיו מקנות לו יותר נוכחות, וקווי החזית מזכירים מאזדה CX-5 מהדור הקודם.
סביבת נהג, תא נוסעים
ההתקדמות שעשה המותג מורגשת בתא הנוסעים ובסביבת הנהג. העיצוב שמרני, אבל ההופעה מכובדת והאבזור כאמור עשיר. איכות החומרים טובה, וריפוד ודיפון עור המשלבים בתוכם תפרים אדומים, מוסיפים; ניתן לקבל את ריפוד העור באדום.
במרכז סביבת הנהג צג "10.1 ששולט בשפע של פעולות. התצוגה מעט מוזרה, התפעול דורש הסתגלות ושליטה במערכות מסוימות בזמן נסיעה, כמו בקרת האקלים מסורבלת וקשה. הנדסת האנוש אינה מצטיינת, למעט שילוב ממשק הקארפליי. בנוסף, חיווי המתגים לקיצור הדרך אינו מואר מספיק כאשר מדליקים אור. כיוון עוצמת השמע נעשה באמצעות שני לחצנים ולא בחוגה, והדבר מסרבל. בנוסף, מיקום חלק מהמתגים החיצוניים אינו טבעי. מנגד, לרכב מצלמות היקפיות עם תצוגה תלת-ממדית; התמונה אינה מאוד ברורה, ועדיין זה מסוג הדברים שמוצאים במכוניות יקרות בהרבה.
המחוונים המוקרנים נאים, וחבל שהסל"ד מוצג באופן ספרתי, ולצדו סל"ד המנוע החשמלי, תצוגה נדירה ומעניינת, ובכלל דרך הצגת המידע מעט צפופה. יצוין כי יש חיווי באחוזים לרמת הטעינה שנותרה בסוללה.
תנוחת הנהיגה הגבוהה הולמת רכב פנאי. המושבים הקדמיים נאים והתפעול החשמלי עוזר כמובן; הם מעט רכים אך הנוחות נאותה.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה שתלטן, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים היקפי שהחיווי שלו קטן מדי, עמעום אוטומטי שלא פועל היטב כאשר רוצים לסמן באמצעות האור הגבוה.
המרחב מאחור טוב מאוד, ומרווח הראש אינו נפגע בגלל גג הזכוכית, שהכיסוי שלו אינו אטום. ניתן לכוון את זווית המסעד.
נפח תא המטען, 463 ליטרים, נאה, והכיסוי הנגלל אינו איכותי.
מנוע, ביצועים
ל-EHS מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 162 כ"ס, מנוע חשמלי המנפק 122 כ"ס, להספק משולב של 258 כ"ס. לרכב שתי תיבות הילוכים אוטומטיות – 6 הילוכים למנוע הבנזין, 4 הילוכים למנוע החשמלי – לסך כולל של 10 הילוכים, וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש, מכובד בהתאם ועומד על 6.9 שניות.
למעט לחצן לנהיגה בכוח החשמל בלבד, אין מצבי ניהוג נוספים ואין אפשרות לתפעול ידני של מערך ההילוכים; הנוסחה היא: "אנחנו יודעים מה אתם צריכים". וביחס לשילוב התיבות, פעולתן בזמן נהיגה אינה ברורה.
עם ההתנעה, בולט הרעש המלאכותי המיוצר בתנועה חשמלית להזהרת הולכי רגל, והוא חזק מדי. מיד אחריה מסתבר שאכן, יש ל-EHS הרבה כוח. הרכב עלול להתקשות להעבירו כביש, והוא אינו עקבי בתגובות למצערת – לפעמים, ובייחוד כאשר החשמל אינו בשפע, הוא אינו מגיב בנחישות ראויה, ולעיתים, בייחוד בחצי דוושה, הוא עשוי להפתיע.
באופן כללי, חטיבת הכוח מתגמלת מצערת רגועה עם התנהלות נטולת מאמץ ומנוע הבנזין במיטבו בסל"ד נמוך, בו הוא פועל בשקט. תחת מצערת מלאה הוא רועש, נשמע שהוא מתאמץ, ולא ברור שכל זה משתלם ביחס לקצב. בלימת המנוע הרגנרטיבית, המופעלת עם כל הרפיית מצערת, מורגשת מדי.
לרכב סוללת 16.6 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 52 ק"מ. הטווח החשמלי בפועל היה 43 ק"מ הולמים מאוד ליום-יום של עבודה-ילדים-סידורים. הרכב שומר תמיד על רזרבה חשמלית, ומתוכנן כך שיעבור לתנועה היברידית ולניצול מדוד של הסוללות. בנסיעה ארוכה ראינו שהוא טוען מצברים.
צריכת הדלק ללא חשמל ובקצב של טיול עמדה על 12.2 ק"מ/ל'. ביום מבחן מאומץ שהתחיל עם סוללה טעונה הצריכה הייתה דומה, ובמסלול דומה אך ללא חשמל היא עמדה על 10.2 ק"מ/ל'. התוצאות נאות, ועכשיו נותר לכם להרכיב את פאזל הצריכה בהתאם לשימוש...
נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה אינה אחידה. בעיר, הרכב אינו מצטיין על פסי האטה ומעט מתנדנד עליהם, ושברי כביש מורגשים. מחוץ לעיר המצב עדיף משמעותית, אך הוא מתנדנד על גלי כביש. הנסיעה נעימה גם בזכות בידוד רעשי כביש. כושר התמרון בעיר אינו מבריק.
בנסיעת שבילים עולה כי ה-EHS אינו מגהץ בהתלהבות כאלה עם אבנים מפוזרות, אבל הוא אינו קופצני מדי ומפגין חוסן.
הכוח רב, אך אין לרכב הזה כל יומרה להתנהלות ספורטיבית. היכולת הדינמית סולידית, אך כוח המנוע מתגבר בקלות (מדי?) על אחיזת הצמיגים הקדמיים. אלה יכולים לגרום לוויברציות כאשר הכביש רטוב, אלא שלרוב בקרת היציבות תתערב קודם. להגה חופש מסוים במרכז, אך המשקל שלו טוב והתגובה להפניה נאותה. הבלמים פועלים היטב ביחס להיברידיות, ורק בעומס כבד מאבדים דיוק.
מחיר, תמורה
בבסיסו, EHS אינו יכול להדאיג מתחרים מהשורה הראשונה כמו פיג'ו 3008 – לא במראה, לא בניהוג, לא באופי המגובש שיש לרכב הצרפתי. אבל הרכב הזה צובר לא מעט נקודות בזכות האבזור, ההספק ובהינתן המחיר גם בתמורה. מכיוון שזה רכב היברידי עם טווח חשמלי שימושי, יש לו בנוסף פוטנציאל טוב לחיסכון בדלק ויתרון בתשלום על שווי שימוש.
3008 נטען יקר בכמעט 60,000 שקלים מ-EHS, ומחיר של הרכב ההיברידי-נטען הזה, 159,000 שקלים, הוא כמקובל בקרב השחקנים הרגילים. בתחום ההיברידי-נטען והעממי אין לו כמעט תחרות, למעט קיה נירו הקטן יותר והמצויד פחות. גם דברים אלה מסבירים מדוע היבואן מצפה לכך ש-EHS גם יעורר את הביטוי ההיברידי-נטען של דגמי הפנאי, גם יחזק את מעמדה של MG.
*פורסם ב-28.02.21 (נוסף וידאו)