MG EHS PHEV 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2018 הציגה MG את רכב הפנאי הקומפקטי שלה — MG HS. ה-HS, מתמקם מעל אחיו המוכר והקטן יותר ZS ונכנס לסגמנט הגדול והפופולרי ביותר בישראל.
כאמור, מדובר ברכב פנאי קומפקטי (C-SUV) אך מידותיו מציבות אותו בצד הגדול והנדיב של הקטגוריה — 457 ס"מ אורכו, 187 ס"מ רוחבו ובסיס הגלגלים שלו נפרש על פני 272 ס"מ, אחד מהארוכים בסגמנט. לתא המטען נפח של 463 ל'.
כיום מגיע ה-HS לישראל עם יחידת הנעה אחת בלבד — היברידית נטענת (פלאג-אין) המבוססת על שילוב בין מנוע טורבו-בנזין (1.5 ל', 162 כ"ס, 25.5 קג"מ) ומנוע חשמלי (122 כ"ס, 23.4 קג"מ). ההספק המשולב עומד על 258 כ"ס ו-37.7 קג"מ. ל-HS שתי תיבות הילוכים — אחת עם שישה יחסי העברה הצמודה למנוע הבנזין, ואחת נוספת הצמודה למנוע החשמלי בעלת ארבעה יחסים. ההנעה קדמית והביצועים מצוינים, אל אף המשקל הכביר (1,850 ק"ג) — 6.9 שניות ל-100 קמ"ש.
ל-MG HS סוללה מקוררת בנוזל עם אנרגיה של 16.6 קוט"ש, וטווח הנסיעה החשמלי המוצהר עומד על 52 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP.
בשנת 2019 נבדקת במבחני הריסוק של יורו NCAP שם זכה בחמישה כוכבי בטיחות.
השיווק בישראל החל בינואר 2020 ברמת גימור אחת עשירה למדי. מחירו נמוך משמעותית מכלים מקבילים, ויחד עם אחריות ארוכה (5 שנים או 150,000 ק"מ ועוד 3 שניות נוספות על הסוללה) יש כאן עסקה מעניינת מאוד.
-
עיצוב ונוכחות
MG EHS הוא רכב נאה למדי, גם אם הופעתו לא הכי אופנתית או עדכנית. המידות הנדיבות והחזית הנאה מקנים לו הופעה מוצלחת וסולידית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג משדרת תחושת עושר רבה בזכות שילוב החומרים, איכותם הטובה ורשימת אבזור ארוכה מאוד.
הנדסת האנוש אינה מצטיינת — תפעול מסך המולטימדיה (10.1 אינץ’) מסורבל, חיווי הכפתורים לא תמיד ברור ומיקום חלק מהפקדים אינו אינטואטיבי.
המרחב מלפנים טוב מאוד, המושבים מוצלחים למדי ותנוחת הנהיגה גבוהה, כמצופה מרכב פנאי. מאחור המרחב מצוין ולנוסעים גג זכוכית פנורמי גדול (הכיסוי אינו אטום לגמרי).
למרות הסוללות תא המטען נאה בגודלו (463 ל‘). הכיסוי אינו איכותי.
 
-
מנוע וביצועים
שילוב המנועים (חשמלי ובנזין) מעמיד לרשות הנהג הספק גבוה (258 כ“ס) והדבר בא לידי ביטוי בביצועים טובים מאוד כמעט תמיד.
הכוח כאמור ישנו, אך מערכת ההנעה לא תמיד פועלת ברהיטות — תגובת המצערת לא אחידה, מנוע הבנזין רועש תחת עומד ו-ESH מתקשה להעביר את הכוח לקרקע בתנאים מאתגרים. ה-ESH מעדיף התנהלות רגועה ב“חצי מצערת“.
טווח הנסיעה החשמלי שנמדד עמד על 43 ק“מ נאים וצריכת הדלק הממוצעת ביום מבחן מאומץ עמדה על כ-10.2 ק“מ לליטר. ביום טיול רגוע ללא סוללה טעונה נמדדו 12.2 ק“מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת מאוד אך EHS עשוי להתנדנד על כביש גלי. בידוד רעשים מצוין מוסיף לנינוחות הכללית.
התנהגות הכביש סולידית ואינה מרגשת.
 
-
תמורה למחיר
על הנייר MG EHS PHEV מציע המון — כוח, אבזור, מרחב וחסכון בזכות החשמל — לכך הוא מוסיף אחריות ארוכה ומחיר סופר תחרותי.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה NET UP חשמלית עם כ-1300 יחידות.
-
סיכום
כמעט יחיד במינו.