פרטים הכרחיים
המפרט הטכני חלק מכלולים של דגמי PSA אחרים, כמו הרצפה EMP2, מנועים מוגדשים ותיבות הילוכים. סביבת הנהג הייתה זו הייחודית של פיג'ו, מבוססת על הגה נמוך, לוח מחוונים מעליו (i-קוקפיט). ממש כאן נציין כי בניגוד לשאר דגמי פיג'ו (ו־PSA), ל־5008 אין גרסאות ירוקות, ואלה יוצגו, כנראה, רק בדור הבא שלו.
פיג'ו 5008 עבר מתיחת פנים שהוכרזה בספטמבר 2020, ושיווקה של מהדורה זו החל במרץ השנה. במסגרת חידוש הדגם, השבכה חדשה ומשני צדדיה פנסי לד אנכיים המדמים ניבי אריה.
5008, כמקודם, מוצע עם שני מנועי טורבו־בנזין — 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס; 1.6 ליטר המייצר 180 כ"ס — וטורבו־דיזל 1.5 ליטר המייצר 130 כ"ס. שתי רמות גימור: 'אקטיב פק', החל ב־185,000 שקלים ל־1.2 ליטר ועד ל־189,000 שקלים לדיזל; 'פרמיום', רק ל־1.6 ליטר — והיא זו שנבחנה — ולדיזל, 205,000 ו־207,000 שקלים בהתאמה. ל'פרמיום', בנוסף ל'אקטיב פק', התרעה על רכב בשטח מת, גג שמש, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, חימום המושבים הקדמיים.
מתרשמים, חווים, מתנסים
החזית החדשה של 5008 נאה מאוד, מרעננת אותו כנדרש, והשינויים בגופי התאורה בולטים מאוד. מעל השבכה הקדמית סימול הדגם, הומאז' לסימול דומה בדגמי פיג'ו עד שנות השמונים. כמעט ואין שינויים בשאר הרכב.
סביבת הנהג ללא שינוי. עם זאת, וכתוצאה מהמבנה הבסיסי והמקורי שלה, עיצובה נראה, גם היום עדכני, מתקדם וכמובן ייחודי. מערכת המולטימדיה נוחה לתפעול ומציעה תמיכה בעברית וקישוריות לאנדרואיד וקארפליי. עם זאת, מסך המגע, בגודל "8, קטן במונחי 2021 והרזולוציה של מצלמת הנסיעה לאחור נשארה, ובכן, מאחור.
מתחת למסך המולטימדיה מתגים בולטים הפונים לנהג, ומסייעים לשליטה בשאר מערכות הרכב. משענת היד שבין המושבים, המהווה חלק אינטגרלי מהקונסולה המרכזית, רחבה ומכסה על תא גדול הכולל מיזוג פנימי לשתייה. חיבור הקונסולה לדשבורד רחב מדי, מצמצם את מרווח ברך ימין. מושב הנהג נוח, גם לנסיעות ארוכות, הודות לתמיכה טובה לירכיים ולגב התחתון. איכות ההרכבה, הגימור והחומרים טובה, ופנים הרכב כולל שילוב בד וחומר דמוי עור בדיפוני הדלתות ובמושבים. גג השמש הפנורמי נפתח בחציו הקדמי, אך הסוכך שלו אינו אוטם לחלוטין את אור השמש.
לרשות הנוסעים בשורה המרכזית פתח מיזוג ושליטה בעוצמת האוורור. מרחב המחיה טוב, ול־5008 שלושה מושבים נפרדים המסוגלים לנוע קדימה ואחורה ומשענות גב הניתנות לכיוון. מרווח הרגליים מצוין והרצפה שטוחה, מה שעוזר במיוחד לנוסע היושב במרכז.
הכניסה לזוג המושבים האחוריים סבירה, כצפוי ברכב פנאי שבעה מושבים בגודלו של ה־5008. מרווח הברכיים תלוי בחסדם של היושבים בשורה האמצעית, היכולים להניע את מושביהם קדימה. נציין כי המושבים נמוכים ובסיסם קצר והם אינם נוחים לאנשים מבוגרים.
נפח תא המטען מצומצם מאד כשהשורה השלישית בשימוש — 210 ליטרים. קיפול המושבים האחוריים יסדר רצפה שטוחה אך גבוהה ויניב נפח מכובד של 702 ליטרים.
נוהגים, נוסעים
המנוע הוא טורבו־בנזין בנפח 1.6 ליטר המייצר 180 כ"ס ב־5500 סל"ד ו־25.5 קג"מ ב־1650 סל"ד, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, משך ההאצה ל־100 קמ"ש 8.3 שניות והמהירות המרבית 219 קמ"ש. הביצועים טובים מאוד, והרכב יכול לשמר קצב גבוה בקלות, לייצר תאוצות ביניים יעילות גם בעקיפות, גם בעליות, גם וגם. ל־5008 שלושה מצבי נהיגה — 'חיסכון', 'רגיל', 'ספורט' — האחרון משפיע על תגובת המצערת והתיבה, וממקם את סל"ד המנוע גבוה יותר, וסיוע נוסף כאשר צריך יתקבל באמצעות תפעול ידני של פקדי ההילוכים שמאחורי ההגה. צריכת הדלק במבחן הייתה 11.5 ק"מ/ל', וזה נתון נאה ביותר.
ה־5008, מציע נוחות נסיעה סבירה בעיר וזו משתפרת ככל שמהירות הנסיעה עולה. בידוד רעשי הרוח טוב למדי גם במהירויות גבוהות. הכיול הרך של המתלים והמשקל הגבוה (1.6 טון) אינם המתכון האידאלי להתעלות דינמית, אך היכולת גבוהה, מאפשרת קצב גבוה מאוד גם בכבישים מפותלים וביטחון רב לנהג.
סיכום הדברים, המחירים
ל־5008 המעודכן חזית חדשה ונאה, והוא נראה עדכני כנדרש. לזכותו: שורת מושבים מרכזית מרווחת, ביצועים ונוחות נסיעה טובים, מערכות בטיחות מתקדמות; לחובתו: מולטימדיה מיושנת יחסית, סביבת נהג ייחודית המחייבת הסתגלות. מחיר הדגם ברמת הגימור 'פרמיום' גבוה ב־20,000 שקלים מזה שברמת הגימור 'אקטיב־פאק', ולא בטוח שההפרש מצדיק זאת.