פיג'ו 5008 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פיג'ו הציגה בספטמבר 2020 מהדורה מחודשת לרכב הפנאי 5008, ובמרץ 2021 החל שיווקה בישראל. השינויים החיצוניים כמקובל במתיחת פנים, ודומים לאלה שנעשו ב-3008: שבכה חדשה, יחידות תאורה שונות – כל אלה כמו בדגמי פיג'ו החדשים (208, 2008), כולל עיצוב גופי תאורה בדמות ניבי אריה.
אין שינויים בהיצע שלושת המנועים המוגדשים ובמפרט שלהם; 2 מנועי בנזין – 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, 130 כ"ס; 1.6 ליטר, 4 צילינדרים, 180 כ"ס – דיזל: 1.5 ליטר, 4 צילינדרים, 130 כ"ס. התיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה קדמית.
ברמות הגימור החליפה 'אקטיב פק' את 'אקטיב', כאשר מעליה נמצאת 'פרמיום'. ל'אקטיב פק' מפרט אבזור דומה ל'אקטיב', אך מפרט הבטיחות מועשר, וכולל: בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית במהירויות גבוהות יותר, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי.
גרסאות הבנזין התייקרו במעט.
-
עיצוב ונוכחות
החזית החדשה של פיג׳ו 5008 2021 נאה מאוד, מרעננת אותו כנדרש, והשינויים בגופי התאורה בולטים מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ללא שינוי. עם זאת, וכתוצאה מהמבנה הבסיסי והמקורי שלה, עיצובה עדיין נראה עדכני, מתקדם וכמובן ייחודי. מערכת המולטימדיה נוחה לתפעול ומציעה תמיכה בעברית וקישוריות לאנדרואיד וקארפליי. עם זאת, מסך המגע, בגודל "8, קטן במונחי 2021 והרזולוציה של מצלמת הנסיעה לאחור נשארה, ובכן, מאחור.
חיבור הקונסולה לדשבורד רחב מדי, מצמצם את מרווח ברך ימין. מושב הנהג נוח, גם לנסיעות ארוכות. איכות ההרכבה, הגימור והחומרים טובה. גג השמש הפנורמי נפתח בחציו הקדמי, אך הסוכך שלו אינו אוטם לחלוטין את אור השמש.
מרחב המחיה טוב בשורה המרכזית, ול־5008 שלושה מושבים נפרדים המסוגלים לנוע קדימה ואחורה ומשענות גב הניתנות לכיוון. מרווח הרגליים מצוין והרצפה שטוחה, מה שעוזר במיוחד לנוסע היושב במרכז.
הכניסה לזוג המושבים האחוריים סבירה, כצפוי ברכב פנאי שבעה מושבים בגודלו של ה־5008. מרווח הברכיים תלוי בחסדם של היושבים בשורה האמצעית, היכולים להניע את מושביהם קדימה. המושבים נמוכים ובסיסם קצר והם אינם נוחים לאנשים מבוגרים.
נפח תא המטען מצומצם מאד כשהשורה השלישית בשימוש — 210 ליטרים. קיפול המושבים האחוריים יניב נפח מכובד של 702 ליטרים.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע ברכב הנבחן הוא טורבו־בנזין בנפח 1.6 ליטר המייצר 180 כ"ס ו־25.5 קג"מ, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים. הביצועים טובים מאוד, והרכב יכול לשמר קצב גבוה בקלות, לייצר תאוצות ביניים יעילות גם בעקיפות, וגם בעליות. צריכת הדלק במבחן הייתה 11.5 ק"מ/ל', וזה נתון נאה ביותר.
-
נוחות והתנהגות
פיג׳ו 5008 2021, מציע נוחות נסיעה סבירה בעיר וזו משתפרת ככל שמהירות הנסיעה עולה. בידוד רעשי הרוח טוב למדי גם במהירויות גבוהות. הכיול הרך של המתלים והמשקל הגבוה (1.6 טון) אינם המתכון האידאלי להצטיינות דינמית, אך היכולת גבוהה, מאפשרת קצב גבוה מאוד גם בכבישים מפותלים וביטחון רב לנהג.
-
תמורה למחיר
פיג’ו 5008 מתומחר באופן תחרותי למדי. מחיר הדגם ברמת הגימור 'פרמיום' גבוה ב־20,000 שקלים מזה שברמת הגימור 'אקטיב־פק', ולא בטוח שההפרש מצדיק זאת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב 1.5 ליטר דיזל עם כ-220 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 1.6 ליטר טורבו עם כ-200 יחידות.
 
-
מה חדש בפיג'ו 5008 2021
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים במרץ 2021.
-
סיכום
ל־5008 המעודכן חזית חדשה ונאה, והוא נראה עדכני כנדרש. לזכותו: שורת מושבים מרכזית מרווחת, ביצועים ונוחות נסיעה טובים, מערכות בטיחות מתקדמות; לחובתו: מולטימדיה מיושנת יחסית, סביבת נהג ייחודית המחייבת הסתגלות.