באפריל 2021 הכריזה סקודה על מתיחת פנים לקודיאק והדגם המחודש משווק כאן מאוגוסט.
נקודת מוצא
קודיאק מבוסס על רצפה MQB של קבוצת פולקסווגן והוא מוגש בשפע גרסאות הכוללות מנועי מוגדשים בבנזין — 1.5 ל', 150 כ"ס; 2.0 ל', 190 כ"ס — וגם בדיזל: 2.0 ל' עם 150 או 200 כ"ס. התיבה דו־מצמדית 7 הילוכים, וההנעה קדמית בגרסאות החלשות, כפולה בחזקות. קודיאק מוצע בעולם גם בגרסה היברידית־נטענת, גם בספורטיבית, המרכב מיועד לחמישה או לשבעה נוסעים, ומספר רמות הגימור הוא חמש. בהתאם, טווח המחירים גדול מאוד: מ־182,000 שקלים ועד 288,000 שקלים.
מתיחת פנים. במסגרת חידוש הרכב, נעשו שינויי עיצוב קלים בפגושים, ביחידות התאורה והספויילר האחורי גדול יותר. באבזור, מרמת הגימור 'אמבישן', תאורת לד מטריקס. בפנים, כוללים השינויים תפרים אחרים בדשבורד ובדלתות. באבזור הפרטים, לוח מחוונים מוקרן, החל מרמת הגימור 'סטייל', תאורת לוגו 'סקודה' על גבי המדרכה בעת פתיחת הדלתות הקדמיות.
למבחן קיבלנו את גרסת הטורבו־בנזין 1.5 ליטר 150 כ"ס, ברמת הגימור 'סטייל', ומחירה של זו הוא 216,000 שקלים.
מפגש והתרשמות
עדכוני העיצוב עדינים כאמור ו"מרעננים" במקצת את המראה. קודיאק הוא רכב נאה לטעמנו, שעיצובו מכריז על היותו בן מותג סקודה, בעיקר בזכות השבכה. גם כאן דאגה סקודה לצייד את הרכב בפטנטים ההם, המוצאים ביטוי במוטו 'סימפלי קלבר', כמו תמיכה צידית במשענת ראש לנמנום נעים יותר, פתח ייעודי למטריה בדלת שגם מוריד ממנה את המים, שקע טעינה במראה המרכזית, פסי גומי נשלפים בדלתות הרכב.
למושבים הקדמיים תפעול חשמלי, ולמושב הנהג שלושה זיכרונות. המושבים נוחים, הרבה בזכות תמיכה נכונה לגב התחתון וכיוון יעיל שלה. נציין כי דיפון המושבים ברמת הגימור 'סטייל' עשוי אלקנטרה בשילוב עור, אך ברכב המבחן זה שודרג לעור מלא (אופציה בתוספת תשלום). גג השמש הפנורמי נפתח בחציו הקדמי, אך הסוכך שלו אינו אוטם באופן מוחלט את אור השמש. איכות ההרכבה, הגימור והחומרים טובה כמצופה מרכב ברמת המחיר הזו.
מערכת המולטימדיה נוחה לתפעול, וכוללת לחצנים חיצוניים לטובת מעבר מהיר בין מסכים, וקישוריות לאנדרואיד וקארפליי. מסף המגע, בגודל "8, קטן יחסית והיינו שמחים למצוא בקודיאק מסך גדול יותר.
מתחת למסך המולטימדיה ממוקמת מערכת בקרת האקלים הכוללת פקדים נוחים לתפעול. משענת היד הרחבה שבין המושבים, נעה מעלה/מטה לפנים/אחור ומכסה על תא בגודל בינוני.
לרשות הנוסעים בשורה המרכזית פתח מיזוג ושליטה נפרדת בבקרת האקלים. מושבים נוחים הנעים קדימה ואחורה מעניקים מרווח רגלים מצוין. הנוסע שיושב במרכז ייתקל בתעלת גל ההינע שתעיב במקצת על מרווח הרגלים.
הכניסה לזוג המושבים האחוריים מצריכה גמישות מסוימת. משענת הגב של השורה המרכזית מתקפלת במשיכת שרוך ייעודי, אך הזזת המושבים קדימה, לטובת שיפור נוחות הכניסה, מתבצעת בנפרד. מרווח הברכיים משתנה ותלוי במיקום המושב המרכזי, הניתן כאמור לכיוון. בכל אופן זוג המושבים שמאחור אינו מיועד לאנשים מבוגרים.
נפח תא המטען, כאשר השורה השלישית בשימוש, דומה לזה שבסופרמיני ממוצעת, 233 ליטרים. קיפול זוג המושבים האחוריים יניב רצפה שטוחה ונפח אחסון של 593 ליטרים.
במבחן המעשה
מנוע הטורבו־בנזין 1.5 ליטר מייצר 150 כ"ס (5000-6000 סל"ד) ו־25.4 קג"מ (1500-3500 סל"ד). התיבה דו־מצמדית 7 הילוכים, יש לה פקדים מאחורי ההגה, וההנעה קדמית. משך ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש 9.8 שניות, המהירות המרבית של 205 קמ"ש.
התחלת הנסיעה בקודיאק מעמידה מהוססת לטעמנו, אך ברגע שהקודיאק מתחיל לנוע, הביצועים מספקים כל צורך רגיל. עם זאת, עקיפות בעלייה, במיוחד כאשר הרכב עמוס נוסעים, יצריכו תכנון מראש; זהו רכב כבד, שמשקלו כ־1640 ק"ג. לקודיאק ארבעה מצבי נהיגה: 'חיסכון', 'רגיל', 'ספורט', 'אישי', בו ניתן להתאים מרכיבים שונים לפי העדפה. צריכת הדלק במבחן, שכלל נסיעה משולבת, עמדה על כ־11.3 ק"מ/ל'.
קודיאק מציע נוחות נסיעה טובה למדי בזכות כיול רך יחסית של המתלים. היכולת הדינמית טובה, ומספקת כל מצב וצורך. בידוד רעשי הרוח טוב גם בכבישים הבין עירוניים.
פסקת סיכום
עיקר השינוי במתיחת הפנים מתבטא בלוח מחוונים דיגיטלי ובתאורת לד מטריקס, ואלה מוצאים ביטוי החל מרמת הגימור שהייתה ברכב שנבחן. קודיאק משמר את תכונותיו החיוביות, המשלבות איכות ביצוע, שימושיות, מרחב נכבד, כאן מקום לשבעה, מפרט בטיחות מכובד,
לזכותו: נוחות נסיעה טובה, מערכת בקרת אקלים נפרדת ליושבים מאחור, שימושיות רבה ומערכות בטיחות מתקדמות. לחובתו: ביצועי מנוע נחותים ביחס למתחרים בגרסה הנבחנת, מסך מגע קטן יחסית.
*פורסם ב-21.10.21 (נוסף וידאו)