סקודה קודיאק 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קודיאק הוא רכב הפנאי הגדול הראשון של סקודה, וגם הראשון של סקודה להציע 7 מושבים. הוא הגיע לישראל ביוני 2017 ומאז הוא הנמכר בסוגו בישראל. ובהפרש. לאורך השנים שונו ושודרגו רמות הגימור מספר פעמים, ובאוגוסט 2021 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים והמשיך ללא שינוי בשנת 2022.
הוא מבוסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן וגם בישראל מוצע במגוון רחב של מנועים ורמות גימור. יש ארבע גרסאות מנוע: טורבו-בנזין 1.5 ל 150 כ"ס ו-2.0 ל' 190 כ"ס וטורבו דיזל 2.0 ל' בשתי רמות הספק, 150 ו-200 כ"ס. לכל הגרסאות תיבה אוטומטית דו-מצמדית על 7 הילוכים, כשבגרסאות החלושות (עם 150 כ"ס) ההנעה קדמית ובחזקות הנעה כפולה.
יש 6 רמות גימור שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדפי הדגם הקודמים, ובכולן נמצא מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות שמקנות לו דירוג בטיחות של 5 כוכבים.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של קודיאק היה ונותר ראוי לתואר "מכובד". הוא נראה גדול, אך הנוכחות לא מאפילה על מרכיביו בזכות קווים פשוטים ונקיים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן פרקטי ותכליתי עם חומרים טובים והרכבה מצוינת. מערכת המולטימדיה איכותית וטובה, אך המסך שלה קטן ביחס למקובל כיום (8 אינץ'). הנדסת האנוש טובה.
המרחב מלפנים מצוין, ובשורה השנייה טוב מאוד, והמושבים מוצלחים למדי. הכניסה לשורה השלישית פחות נוחה למבוגרים, והמרחב שם מתאים בעיקר לילדים.
תא המטען מציע גודל סביר כשכל המושבים בשימוש (233 ל'), גדול מאוד כשמקפלים אותם (מנגנון נוח, 593 ל') ועצום אם מקפלים גם את השורה השנייה (1,968 ל').
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים עם מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) מספקים כל צורך ושימוש סבירים וגם יותר, אבל אינם מתעלים תחת עומס כבד במיוחד.
גרסת הדיזל (2.0 ל', 150 כ"ס) מספקת ביצועים טובים מאוד ביום יום ורק בעומס היינו שמחים לתוספת הספק.
גרסת הבנזין החזקה (2.0 ל', 190 כ"ס) כבר מציעה ביצועים טובים ממש שהולמים את הרכב.
בכל הגרסאות אותה תיבת הילוכים. לרוב היא חלקה, כשרק במהירויות נמוכות היא מעט מהוססת ופחות נעימה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי בעיר, גם בידוד הרעשים במרחב העירוני ראוי. איכות נסיעה נעימה זאת מוצאת ביטוי לטובה גם בכביש המהיר. היכולת הדינמית טובה, מאפשר קצב גבוה והתנהלות בטוחה בכביש המפותל, וברמה ממש גבוהה בגרסה כפולת ההנעה.
-
תמורה למחיר
קודיאק הוא אחד מהדגמים המרווחים והשימושיים בסגמנט, מציע נוחות נסיעה טובה, איכותו ראויה ואבזור הבטיחות עשיר. המחיר לא זול ועדיין תחרותי לסגמנט. התמורה טובה מאוד.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד כסטנדרט. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות עוד בבטיחות.
סקודה קודיאק נבדק ב-2017 ע"י ארגון יורו NCAP וקיבל דירוג של חמישה כוכבים עם ציון מצוין בהגנה על מבוגרים (92%) וסביר בהגנה על ילדים (77%).
 
-
צריכת דלק
בכל הגרסאות צריכת הדלק מצוינת.
-
מה חדש בסקודה קודיאק 2022
אין שינוי בדגם בשנת 2022.
-
סיכום
רכב פנאי לשבעה מרשים מאוד ואחד מהטובים בסגמנט.