קיה סלטוס 2.0 ל', בנזין; 'אורבאן' – מחיר מ-137,000 שקלים
קיה סלטוס 2.0 ל', בנזין; 'EX' –מחיר מ-143,000 שקלים
רקע כללי
קיה סלטוס הוא רכב פנאי קומפקטי הממוקם בצד הקטן יותר שלו; אורך בסיס הגלגלים 263 ס"מ, אורכו 430 ס"מ, רוחבו 180 ס"מ, גובהו 163 ס"מ. נפח תא המטען נאה, 463 ליטר.
לקיה סלטוס יחידת כוח אחת – מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר, תיבה רציפה, הנעה קדמית – והוא מוצע בשתי רמות גימור. הסלטוס נועד לשוק האמריקאי – כשם שאקסיד פונה לאירופאי – והשיווק אצלנו החל באוגוסט 2020.
עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות
עיצובו של קיה סלטוס הוא כשל רכב פנאי גנרי, מפגין מרכיבים אופייניים כמו חזית זקופה, יחידות תאורה גדולות, קשתות סביב בתי הגלגלים.
איכות החומרים סבירה מינוס, אבל האבזור בהחלט עשיר, כולל מפתח חכם, ריפוד מושבים משולב בד-ועור, חימום למושבים, קיפול מראות אוטומטי ועוד. יש גם התנעה מרחוק, דבר מבורך בקיץ הישראלי.
המושבים נוחים, הן מלפנים והן מאחור, והמרחב בסך הכל ראוי.
קיה סלטוס לא נבחן במבחן הריסוק של יורו NCAP. במפר הבטיחות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, מערכת לזינוק בעליה, בקרת מורד ותזכורת לבדיקת נוסעים במושב האחורי. בולט בחסרונו ניטור שטחים מתים.
ביצועים, צריכת דלק, נוחות ועוד
קיה סלטוס משווק כאמור עם מנוע אטמוספרי 2.0 ליטר וזה מספק 149 כ"ס, 18.3 קג"מ, התיבה רציפה. הביצועים סבירים עם 9.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. התיבה אמנם רציפה, אך מדמה בפעולתה תיבה אוטומטית רגילה ועושה זאת בצורה טובה למדי. צריכת הדלק הממוצעת במבחן הייתה 11 ק"מ/ל'.
נוחות הנסיעה טובה הודות לכיול מתלים מוצלח, ורק שברים גדולים או תיקונים חדים במיוחד מצליחים לחדור אל תא הנוסעים. גם בשביל נוחות הנסיעה טובה ושביל בעל אבנים זרועות או שתולות מגוהץ היטב.
סיכום, תמורה, גרסה מועדפת
קיה סלטוס הוא רכב פנאי קומפקטי ראוי, עם נוחות נסיעה טובה ואבזור מכובד. כשמשקללים את כל זה יחד עם מחירו מקבלים תמורה טובה בהחלט.
גם הגרסה המאובזרת משתלמת ביחס למחיר וגם לבסיסית, שיש לה תג מחיר נמוך ביחס לסגמנט.