כיום שני כלים אלה נמצאים בדורם הרביעי, ושניהם הוצגה במהדורה הנוכחית שלהם בשנת 2018. X5 היה הראשון להגיע לישראל, בתחילת חודש מרץ 2019. באוגוסט אותה השנה הגיע מרצדס GLE.
ב.מ.וו X5 2020 מוצע בישראל עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ל' (6 ציל', טורי) המפיק 265 כ"ס. מעליו מוצע מנוע טורבו-בנזין בנפח וסידור דומים המפיק 340 כ"ס. בראש ההיצע עומדת גרסת ה-M50D - כאן יש מנוע טורבו דיזל באותו הנפח אך עם ארבעה(!) מגדשים והספק של 400 כ"ס. הגרסה שהגיעה למבחן היא הפלאג-אין הייבריד המסקרנת - שילוב של מנוע הבנזין ליחידה חשמלית מעמידים לרשות הנהג 394 כ"ס. בזכות הטבות מס גרסה זו מוצעת במחיר אטרקטיבי למדי.
מרצדס GLE 2020 מוצע גם הוא בישראל עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ל' (6 ציל', טורי) המפיק 272 כ"ס. מעליו מוצע מנוע טורבו בנזין בעל סידור דומה המפיק 367 כ"ס. גרסת הקצה היא ה-53 AMG המעמידה לרשות הנהג לא פחות מ-435 כ"ס. גרסאות פלאג-אין היברידיות הוצגו בחו"ל ואלה צפויות להגיע לישראל בהמשך. הגרסה שהגיעה למבחן היא גרסת הדיזל הפופולרית.
בקיצור, יצאנו לכביש עם שני רכבי פנאי גדולים יוקרתיים וגילינו שני כלים מוצלחים אך שונים. GLE מציע סממני עיצוב ואופי שנוגע קצת יותר לשטח. X5 מצטיין בכל הקשור לנסיעה בכביש. ומי מביניהם העדפנו בסופו של יום? צפו בסרט המלא שבראש העמוד.
*פורסם במקור: 09.10.20 / עודכן: 30.06.22