הדיפנדר, עד סוף ייצורו בתחילת 2016, היה הרכב הוותיק ביותר מעולם בייצור, ואותו מבנה אלומיניום אחראי לכך שלמעלה משליש היחידות שנוצרו עדיין נעות ברחבי העולם. על מקומו בתרבות אין צורך להוסיף. לנד רובר הציגה רכב שטח מהסוג החדש שהופיע עוד בשנות השישים (SUV) ב-1970; הריינג' רובר נועד להציע רמת חיים גבוהה יותר לנהג ולנוסעים, אך נוצר לעבודה; השטיחים בפנים נועדו לשטיפה בצינור. במתיחת הפנים של 1992 נוצר המהפך; לאחר שהחברה הציגה את דיסקברי (1989), היא הפכה את הריינג' לרכב פאר ממש, שהציע יחד עם יכולת שטח גבוהה גם איכות נסיעה משובחת.
ב-1994 רכשה ב.מ.וו את החברה, חידשה אותה והביאה להצגת רכב הפנאי פרילנדר (1997). ב-2000 נמכרה לנד רובר לפורד – ובהמשך הציגה את הדורות החדשים והסופר-מתוחכמים של ריינג' רובר (2002 ודיסקברי (2003): מתלי אוויר, מצבי ניהוג לבחירה ועוד. ב-2008, נרכשה לנד רובר, יחד עם יגואר, על-ידי טאטה ההודית, וכיום היא חלק מקונצרן JLR.
כיום מציעה החברה שני רכבי פנאי – לנד רובר ספורט וריינג' רובר אווק (כולל גרסה פתוחה) – ושני דגמי שטח: דיסקברי וריינג' רובר (כולל גרסה עם נטיית כביש מוגברת). דור V לדיסקברי הוצג בספטמבר 2016 ודגם כל-חדש של הדיפנדר צפוי ב-2017. המנועים והתיבות זהים לאלה המשרתים את דגמי יגואר, ובמקרים מסוימים גם הרצפה.
לנד רובר מיובאת לישראל על-ידי חברת המזרח, המייבאת בהקשר זה גם את יגואר.
.