לנד רובר דיפנדר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
דיפנדר הוא נצר לדגם האייקוני של היצרן הבריטי. הדור הנוכחי עלה לישראל ב-2020 ומוצע בשלושה אורכי מרכב – גרסת 90 הקצרה (5 מושבים), גרסת 110 האמצעית (5-7 מושבים) ובגרסת 130 הארוכה (8 מושבים). דיפנדר 130 חולק אותו בסיס גלגלים של עם דיפנדר 110, אך הוא ארוך ממנו ב-34 ס"מ. הארכת המרכב מאפשרת להתקין בתוך הרכב 8 מקומות ישיבה עם מרחב גדול יותר מאשר 7 המקומות ב-110, ותא המטען גדול משמעותית כאשר כל המושבים במקומם (389 ליטרים בהשוואה ל-231 ליטרים). בצד השלילי, הארכת המרכב יצרה סרח עודף מוגדל שפגע מעט בזווית הנטישה בשטח טכני.
סדרות 90 ו-130 מוצעות עם מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר, המשודך למערך היברידי מתון ומפיק 250 כ"ס. גרסה 110 מוצעת עם אותו מנוע, בהספק של 300 כ"ס.
סדרת 110 מוצעת גם עם מנוע בנזין 3.0 ליטר (מגדש טורבו ומגדש-על מונע-חשמל) המייצר 400 כ"ס, כמו גם בגרסה היברידית נטענת (רק בתצורת חמישה מושבים). לזו מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי לתפוקה משולבת של 404 כ"ס. בגרסה זו סוללה של 19.2 קוט"ש, טווח חשמלי של 43 ק"מ ואפשרות טעינה מהירה בהספק עד 50 קילוואט.
לכל הגרסאות מתלי אוויר, תיבה אוטומטית 8 הילוכים, הנעה כפולה ומערך 'טריין ריספונס'.
-
עיצוב ונוכחות
בלנד רובר הצליחו לשמר מוטיבים מהעבר בדגם החדש, ועדיין להעניק לו עיצוב מודרני וקרבי. התוצאה מיוחדת ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
התכנון, העיצוב והביצוע של תא הנוסעים בדיפנדר הם שיעור ביצירת מראה פשוט וייעודי - ועם זאת עשיר ואיכותי. חבל רק שהנדסת האנוש לוקה בחסר עם כפתורים פחות נוחים לשימוש ומערכות שונות שמחייבות מעבר מוגזם בין תפריטים.
תנוחת הנהיגה מצוינת – גבוהה ועם ראות טובה לפנים. מאחור המרחב גדול, לנוסעים בשורה השנייה בקרת אקלים מפוצלת, ולאלה בשורה השלישית פתחי מיזוג עם שליטה בעוצמה.
בגרסת 90 הכניסה לאחור לא נוחה, אבל יש מספיק מקום. החסרון העיקרי הוא שאין בה שדה ראיה לאחור. בכלל.
הכניסה לשורה השלישית בגרסה 110 לא נוחה, הישיבה נמוכה, והמרחב סביר בלבד.
בגרסה 130 הכניסה לשורה השלישית עדיין לא נוחה, אבל התוספת בממדים זוכה לביטוי והמרחב שם גדול מאוד.
תא מטען בסדה 90 אינו גדול, אך הוא עשוי מצוין.
תא המטען בסדרה 110 קטן כשכל המושבים בשימוש (160 ליטר), אולם קיפול השורה השלישית יוצר רצפה שטוחה ונפח ענק (743 ליטר).
בסדרה 130 נפח תא המטען גדול (389 ליטר) גם כשכל המושבים בשימוש. קיפול שורת המושבים השלישית נוח, אבל לאחריה לא נוצרת רצפה אחידה.
-
מנוע וביצועים
בגרסת הטורבו-דיזל 250 כ"ס המנוע שקט בנהיגה רגילה, ופעולתו מבוססת על מומנט גדול מאוד שמספק ביצועים טובים וחסרי מאמץ.
גרסת הבנזין מספקת 400 כ"ס וביצועים חזקים משמעותית - בעיקר כשמושכים אותו לסל"ד גבוה.
-
נוחות והתנהגות
מתלי האוויר מעניקים לדיפנדר נוחות נסיעה מעולה. בכל תוואי דרך ובכל מהירות. וזה גם המצב כשיורדים איתו לשטח.
למרות אופי פעולה מעט רך הגורם לרכינה מורגשת בפניות ולנדנוד מרכב על גלים, גם היכולת הדינמית טובה.
דיפנדר הוא רכב טיולים מעולה, ומעבר לנוחות הגבוהה בשבילים משובשים, יש לו יכולת נהדרת בשטח טכני והוא מתגבר בקלילות על טיפוס מעלות, תיקול מדרגות סלע, מציאת אחיזה על דרדרת ועוד.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה, אבל מדובר ברכב איכותי ונעים ובעל יכולת שטח שמעט מתחרים יכולים להשתוות לה.
-
גרסאות ורמות גימור
היצע הגרסאות של לנד רובר דיפנדר רחב מאוד, ולכולן הנעה כפולה ותיבה אוטומטית.
לנד רובר דיפנדר מוצע בישראל בשלושה אורכי מרכב – גרסת 90 הקצרה (5 מק'), גרסת 110 האמצעית (5-7 מק') ובגרסת 130 הארוכה (8 מק').
כל תצורות המרכב מוצעות עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ל' המפיק 250-300 כ"ס בהתאם לגרסה ולרמת הגימור.
מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ל' המפיק 400 כ"ס מוצע ב-2025 במרכב 110 בלבד.
גרסה היברידית-נטענת מוצעת גם היא רק במרכב 110 ולזו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 404 כ"ס. סוללת 192 קוט"ש (15.4 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 43 ק"מ. לגרסה זו 5 מושבים בלבד.
-
בטיחות
לנד רובר דיפנדר נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על מבוגרים וילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן לגרסת הדיזל עמדה על 8.6 ק"מ/ל'.
במבחן של גרסת הבנזין ,שכלל גם קטע ארוך בשטח, צריכת הדלק הייתה 5.7 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בלנד רובר דיפנדר 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
רכב לרוצים לטייל הרחק ועמוק בשטח, אגב יכולת ואיכות נסיעה שרק הרכב הזה יכול להעניק.