איסוזו היפנית מייצרת רכב מסחרי – טנדרים, משאיות, אוטובוסים – וגם מנועי דיזל, והיא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום זה. החברה היפנית נוסדה בשם זה ב-1934 מקורה עוד ב-1916, וזו ייצרה משאית ביפן כבר ב-1922.
ב-1972 רכשה ג'.מ מניות בחברה, והתוצאה, בין השאר, הייתה יבוא דגמיה בשנות התשעים על-ידי UMI, יבואנית ג'.מ. כיום ומאז סוף העשור הראשון של המאה, ג'.מ אינה שותפה יותר באיסוזו. במהלך העשור השני יצרה איסוזו שיתופי פעולה עם טויוטה, סובארו, כיום עם מאזדה וגם וולוו משאיות, ויש לה מספר מפעלי הרכבה.
איסוזו ייצרה מכוניות נוסעים משנות השישים של המאה ה-20, כולל דגמי שטח, אך ייצורם של אלה פסק ב-2002. בישראל, רכב השטח של איסוזו, טרופר, מאוד הצליח כאן בתקופה שדגמים כאלה היו מקלט מס, וגם רודיאו הקטן יותר זכה להצלחה לא מועטה.
כיום משווק איסוזו בישראל על-ידי UMI ומציע במסגרת זאת רק את הטנדר D-מקס. בנוסף, משווקים כאן משאיות ואוטובוסים של איסוזו על-ידי UTI – שותפות של UMI ושל תעבורה – המשאיות הקלות (6.5-14 טון) דגמי N, ו-F שהן הנמכרות מסוגן בישראל מזה שני עשורים; המידיבוס העירוני סיטיבוס, זה לתיירות ויזיגו, האוטובוס בגודל מלא סיטיפורט.
******
איסוזו D-מקס הוצג ב-2002, באותה שנה בה איסוזו הפסיקה לייצר דגמי נוסעים ושטח. הדור השני שלו נחנך ב-2011, ואילו השלישי הושק באוקטובר 2019 (גם מאזדה BT-50). יבוא הדגם החדש לישראל החל בדצמבר 2020.
דגם זה היה לנמכר בישראל כמעט מאז שהושק ועד ל-2019 (כולל). הדגם החדש מוצע כקודמו עם תא-נהג יחיד או כפול, הנעה אחורית או כפולה, תיבה ידנית או אוטומטית ובמספר רמות אבזור שונות לפי הגרסאות.

.