חברת בנטלי נוסד ב-1919 על-ידי ולטר בנטלי, מהנדס במקצועו. כבר בעשור הראשון לקיומה התעלתה בספורט המוטורי, ומכוניות שלה ניצחו חמש פעמים ב-24 השעות של לה מאן; פעם אחת ב-1924 ועוד ארבע רצופת ב-1927-1930.
הניצחונות יחד עם דגמים שיוצרו ברמה הגבוהה ביותר אז, העניקו לבנטלי מעמד נכבד ביותר, אבל השפל הכלכלי הגדול שפרץ ב-1929 פגע בה, והיא נרכשה ב-1931 על-ידי רולס רויס המתחרה הגדולה והוותיקה יותר (1904).
מאז ייצרה בנטלי דגמים דומים-עד-זהים לאלה של רולס רויס בדגש על ביצועים טובים יותר, כאשר מאז תחילת שנות השמונים הטמיעה מגדשים בדגמיה (מולזאן טורבו, 1982).
שני מותגי הפאר-על האלה נקלעו לקשיים במהלך שנות התשעים, וב-1998 נרכשה בנטלי על-ידי פולקסווגן (ב.מ.וו היא שרכשה את שם המותג והלוגו של רולס רויס).
וכך, עם תחילת המאה העשרים ואחד חזרו שני המותגים האלה אל שנות העשרים של המאה הקודמת: יריבים בריטיים הפונים לאלפיון העליון ולאלה הרוצים רכב מפואר מאוד, באיכות ייצור עילאית ואקסקלוסיבי במיוחד.
דגמי בנטלי מבוססים על רצפה ויחידות הנעה המשרתים את מותגי היוקרה האחרים של קבוצת פולקסווגן – אודי, למבורגיני, פורשה – ועיקר הייחוד הוא במרכב, באיכות החומרים ובביצוע.
מספר הדגמים מועט. לבנטלי היו עם תחילת העשור הקודם שתי מכוניות פאר-על – מולזאן, שהייתה רכב שרד של ממש; פלייניג ספר הקטנה ממנה שממדיה כשל מכונית פאר מוארכת. אליהם, בהתאמה למסורת הספורטיבית, הצטרפה קונטיננטל, מכונית קופה (גם בגרסה פתוחה) שביצועיה מכובדים ביותר המכוונת כ-GT לשיוט נינוח במהירויות ממש גבוהות.
ב-2015 הציגה בנטלי את בנטאיגה, רכב פנאי גדול עם נתונים וביצועים מכובדים, עם מפרט טכני ומרכב המאפשרים לו לנוע גם בשטח, אפילו עוין. מנגד, ייצורו של הדגם מולזאן פסק ב-2020. כיום מייצרת בנטלי את פלייניג ספר וקונטיננטל GT בדור השלישי שלהם ואת בנטאיגה שעבר ב-2020 מתיחת פנים והצטייד בגרסה עם בסיס גלגלים מוארך ב-2022.
לא פחות חשוב: מי שאחראי על הביצוע של דגמי בנטלי הוא מולינר – יצרן המרכבים שנוסד ב-1897, ייצר אותם גם עבור רולס רויס וכיום הוא פועל במסגרת בנטלי.
המשך קריאה