בעקבות משבר 2008 הגיעה קרייזלר לסף פשיטת רגל ("צ'פטר 11"), והחברה ניצלה, בין השאר, בעקבות רכישת מניות שלה על-ידי פיאט; מיזוג זה הביא -ב2014 ליצירת FCA (ר"ת של Fiat Chrysler Automobiles).
כתוצאה משינויי הבעלות וארגון מחדש של מותגי קרייזלר, הופרדה כאמור חטיבת ראם מדודג' ליצירת מותג של רכב מסחרי מסוגים שונים. חלק מהדגמים הם של פיאט המוצעים בשם אחר: 700 (סטרדה, לדרום אמריקה); 1000 (טורו, לדרום אמריקה); 1200 (פולבק [מיצובישי L200], איחוד האמירויות); פרומסטר סיטי (דובלו, צפון אמריקה); פרומסטר (דוקאטו, צפון אמריקה).
הדגמים העיקריים הם הטנדרים המקוריים של ראם: 1500, 2500, 3500, 4500, 5500 – למשקל כולל הנע בין 3.5 לבין 8.2 טון. לטנדרים של ראם מנועי בנזין ודיזל, תיבות אוטומטיות, הנעה כפולה והם מוצעים, לפי הדגם, עם תא נהג יחיד, מוארך או כפול, עם חישוק אחורי יחיד או כפול, ובגרסאות הכבדות ביותר כמשאית שלדה. המנועים, כמובן, בנפח גדול ורמות ההספק בהתאם, וכמו הדגמים המקבילים להם, הם מצטיינים בכושר גרירה גדול במיוחד.
דגמי ראם 1500, 2500 ו-3500 מוצעים במספר גדול של רמות גימור, כולל מפוארות ביותר, עם חומרים ואבזור כמיטב תוצרת אמריקה בתחום האוטומוטיבי החשוב ביותר עבורה: טנדרים. לישראל מיובאים הדגמים החדש של 2500 ו-3500, למשקל כולל של 4.5 ו-5.5 טון.
המשך קריאה