ג'ילי נוסדה ב-1986, נסחרת בבורסה של הונג קונג מאז 2004. לתודעה העולמית פרצה ב-2010 כאשר רכשה את וולוו השבדית מידי פורד. כיום, דרך וולוו, ג'ילי היא גם הבעלים של מותג פולסטאר, שהיה למותג החשמלי השבדי.
מותג אירופאי נוסף שנרכש על-ידה (2017) הוא לוטוס הבריטית – יצרנית מכוניות הספורט שנוסדה על-ידי קולין צ'פמן והייתה גם קבוצת פורמולה 1 דגולה. בנוסף, ג'ילי היא הבעלים של מותג האופנועים האיטלקי בנלי מאז 2005, דרך חטיבת האופנועים שלה-עצמה הנקראת קיאנז'יאנג (Qianjiang). כאן יצוין כי לג'ילי גם חטיבה לייצור רכב מסחרי (משאיות קלות, ואנים גדולים) וגם אוטובוסים בשם פאירזון (Farizon).ביטוי למעמדה המיוחד של גי'לי היה עם יצירת הקשר של מרצדס עימה, ויצירת השותפות במותג סמארט, המיוצר כעת בסין. סמארט, המייצרת כעת את דגמי פורטו, פורפור, רק בהנעה חשמלית, הציגה במינכן 2021 קונספט חשמלי לרכב פנאי גדול יותר ועשתה זאת במסגרת התצוגה של מרצדס.
ג'ילי היא גם הבעלים של חברת הרכב המלזית פרוטון, יש לה מותג בשם מייפל שהחייתה ב-2020 – שלושה דגמים חשמליים של סדאן, פנאי, מיניוואן – וזידהו (Zhidou): מכוניות ננסיות חשמליות.ב-2013 רכשה ג'ילי את LTI, יצרן המרכבים הבריטי שייצר את המונית הלונדונית. עם הצגת דגם חדש (TX) ב-2017 – מבוסס הנעה חשמלית בסיוע מנוע בנזין מאריך-טווח והמשמר את המבנה המקורי – שונה שמה של החברה ל-LEVC (ע"ע); המותג מיובא לישראל על-ידי EV מוטורס.
לחברה גם מותגים עכשוויים מקוריים משלה איתם היא יוצאת לעולם הגדול, ואלה מוקדשים כמובן לדגמים חשמליים. אחד מהם הוא לינק&קו (Lynk & Co), וזו נוסדה בגטנבורג, שבדיה ב-2016 (העיר של וולוו), מייצרת מאז 2017 ויש לה כיום תשעה דגמים, אחד מהם הוא קורקינט.
בנוסף, ותחת שם המותג זיקר (Zeekr) המאוד חדש, הוצג ב-2020 דגם חשמלי מאוד מפואר בסימול 001, במרכב שוטינג ברייק.ג'ילי חנכה ב-2019 את מותג גאומטרי שנועד לדגמים חשמליים, וזה הציג עד כה שניים קומפקטיים כאלה החולקים אותה רצפה, במקרה זה של דגמי הבנזין אמגרנד של ג'ילי (שאינם מיוצרים כיום) – דגם הפנאי C, המשפחתית A.
מותג גאומטרי מיובא על-ידי יוניון מוטורס החל בסוף אוקטובר 2021.
המשך קריאה