אבארט 500 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-500 המקסימה היא מכונית שפשוט גורמת לך לחייך – וגרסת האבארט הקרבית רק מקצינה את המשיכה שלה, עם ספויילרים, חצאיות ושלל מדבקות.
היא מתבססת על ה-500 ומתהדרת במתלים מוקשחים, צמיגים רחבים ושיפורים להגה ולשלדה, מגובים במנוע 1.4 ל' טורבו המייצר 135 כ"ס. גם בנהיגה ה-500 גורמת לנהג לחייך, עם יכולת דינאמית טובה למדי.
למרות שיש לה לא מעט מגרעות, ה-500 אבארט היא מכונית ספורטיבית מושכת ומהנה בטעם של פעם.
ה-500 הגיעה לישראל ביוני 2010 ובשנים הראשונות היא הוצעה במספר גרסאות - סקורפיונה (135 כ"ס, בסיסית), לוסו (135 כ"ס, מאובזרת) וקומפטציונה (160 כ"ס, מאובזרת).
מ-2014 עודכן ההיצע, שנשאר עם שתי גרסאות (135 כ"ס, בסיסית; 160 כ"ס מאובזרת - "595 סאן-מרינו"). באמצע 2015 חוזקה מעט האבארט הבסיסית, עם 140 כ"ס. את כל הגרסאות ניתן להזמין עם תיבה ידנית או רובוטית (5 היל' בשני המקרים).
באוקטובר 2016 הגיעה לישראל ה-500 המחודשת, עם שם חדש - 595 (ראו דף דגם בנפרד).
-
עיצוב ונוכחות
ה-500 היא מכונית שפשוט גורמת לך לחייך – וגרסת האבארט הקרבית רק מקצינה את המשיכה שלה, עם ספויילרים, חצאיות, חישוקים גדולים ושלל מדבקות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים ספורטיבי למראה ויש שפע אפשרויות אבזור.
המושבים מצוינים, אך תנוחת הנהיגה טעונה שיפור. מאחור צפוף והבאגאז' קטן.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו שופע מומנט ומייצר ביצועים נאים, אך אינו מצטיין בסל"ד גבוה. פעולת מוט ההילוכים צמיגית ומהלך הקלאץ' ארוך מדי.
-
נוחות והתנהגות
המתלים נוקשים מאוד – זה רע לנוחות הנסיעה וטוב ליכולת הדינאמית המצוינת, שנפגעת מעט מההגה המדויק-אך-מנותק.
ההתנהגות מהנה והזנב עליז (על אף בקרת היציבות הבלתי מתנתקת). הגה חשמלי מהיר ומדויק.
-
תמורה למחיר
המחיר יקר - וה-500 אבארת' נאלצת להתמודד בהקשר הזה מול מתחרות מהירות ו"שלמות" יותר, כמו פיג'ו 208GTI, פולו GTI ורנו קליאו ספורט.
הגרסה המומלצת היא הבסיסית בהיצע.
-
סיכום
מכונית שכיף לראות וכיף לנהוג בה, למרות (ובזכות) מגרעותיה.