AIWAYS U6 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אייוויס U6 הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) של היצרנית הסינית במרכב קופה-ארבע-דלתות אשר נחשף לראשונה במאי 2021. הדגם מבוסס על U5 המוכר.
בהתאם למבנה המרכב, עיצובו החיצוני של U6 נועז ובולט יותר מזה של U5 עליו הוא מבוסס – וכולל סבכה אגרסיבית יותר, חישוקים גדולים, גג משתפל במבנה קופה, כנף אחורית קטנה, שילוב אלמנטים צבועוניים, צביעה דו-גוונית, ידיות מוסתרות בדלתות ועוד.
גם סביבת הנהג שונה משמעותית מזו של U5 וכוללת מסך מולטימדיה גדול מאוד במרכז ולוח מחוונים קטן ומלבני מול הנהג.
למרות שמדובר ברכב הנחשב קומפקטי, מידותיו נדיבות למדי עם אורך של 480 ס"מ, רוחב 188 ס"מ, גובה 164 ס"מ ובסיס גלגלים של 280 ס"מ.
ה-AIWAYS U6 מוצע עם סוללה דומה לזו של U5 ולזו קיבולת של 63 קוט"ש וטווח הנסיעה המירבי עומד על 405 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית עד 90 ק"ו.
ל-U6 מנוע אחד המניע את הגלגלים הקדמיים, והוא מפיק 214 כ"ס ו-32.1 קג"מ ומאיץ את U6 ל-100 קמ"ש ב-7 שניות.
השיווק בישראל החל בפברואר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
אייוויס U6 הוא רכב לא קטן שלא נראה גדול מדי, כזה המביא עמו מופע שרירי נוכח, למרות שהוא חף מפריטי עיצוב אופייניים מסוג זה. את ענייני יפה/לא-יפה נשאיר לכם, אבל אין ספק שזוהי הצהרה עיצובית רבת-נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מאופיינת בקווים פשוטים לרוחב כל הרכב, כאשר במרכז מסך ענק ("14.6). מתחתיו בולט בורר הילוכים שעיצובו בהשראת מצערת בתא טייס או ביאכטה. מגוון הצבעים גדול, הוא היחיד המוצע, ומעניק לכל תא הנוסעים נופך מיוחד - אך גם מעט מצועצע.
החומרים לרוב טובים ונעימים למגע - אבל לא הכל אפוי עד הסוף.
יש תא כפפות (ב-U5 אין) אבל הוא קטן – ובעיקר: כל האזור שם, מול ברכי הנוסע, נראה כאילו ולא סיימו אותו.
הנדסת האנוש, כרגיל בכלים חשמליים מתוצרת סין - פשוט לא טובה; חללי אחסון סגורים ויעילים אינם בנמצא. לוח המחוונים צר מדי והמידע עליו ממש מינימליסטי. העיקר הוא במסך הגדול, שאיכותו טובה מאוד - אבל הוא איטי לפעמים, ובעיקר, כמעט כל המערכות נשלטות רק דרך הצג, וזה מסורבל ומבלבל, בעיקר בעת נהיגה.
המושב נוח מאוד והכוונון מוצלח. שדה הראייה טוב מאוד, המראות קצת פחות, עם כיסוי שאינו נדיב מספיק; בחניה, המצלמות ההיקפיות יעילות.
מרחב הפנים מאחור מרשים מאוד. הגג מוכהה אלקטרונית, אבל לא לגמרי; מבחן בחום יולי-אוגוסט מתבקש.
לתא המטען דלת ענק ותפעולה חשמלי. הנפח, 472 ליטרים, יעיל, שטח ההעמסה נרחב והתא עשוי היטב. בצד החובה, חסר מדף כיסוי למטען, ואין גם גלגל חלופי.
-
מנוע וביצועים
למרות שנתוני התפוקה אינם מהממים, הביצועים בפועל טובים מאוד. דבר זה מוצא ביטוי בעקיפות, גם במהירויות שיוט וגם בתנאים מכבידים, וקל מאוד לשמור על 140 קמ"ש ולהתנהל גם אז בנינוחות.
-
נוחות והתנהגות
הכבישים בהשקה בחו"ל לא היו גרועים כמו בארץ, כך שההתרשמות מוגבלת. בתנאים אלו נוחות הנסיעה הייתה טובה, גם על שיבושים עירוניים, גם בכבישים בין-עירוניים.
בנוסף, הרכב שקט; רעשי כביש כמעט ולא נשמעו, ורעשי הרוח גם הם נמוכים, ומפגינים נוכחות רק מעל 120 קמ"ש. העובדה שחסר מדף בתא המטען לא הפריעה מלפנים, כן הטרידה בהמהום ליושבים מאחור.
היכולת הדינמית טובה למדי, אולם משקל ההגה קל מדי עם שטח מת במרכז – אך במצב 'ספורט' הוא משתפר. מאידך, דוושת הבלמים מדויקת יותר וקלה למינון במצב הרגיל, דבר שהוא מוצלח פחות ב'ספורט'. יש רק שני מצבים לבלימה רגנרטיבית, אך במצב החזק יותר שלה אפשר לנהוג עם דוושה אחת.
תיקון סטייה מנתיב בוטה מדי ומחייב שותפות פעילה ומיידית של הנהג. המערכת או כיולה הם כאלה המביאים את הרכב מצד אחד של הנתיב מהר מדי לצד השני, באופן מאוד לא מוצלח.
-
תמורה למחיר
אייווייס U6 אינו אטרקטיבי במחירו כמו אחיו השגרתי יותר, ה-U5. מנגד, יש ל-U6 מתחרים רבים וטובים בדיוק בתחום המחיר שלו - כך שהתמורה אינה מצטיינת.
-
גרסאות ורמות גימור
AIWAYS U6 מוצע בישראל בגרסה אחת – 214 כ"ס, הנעה קדמית, סוללת 63 קוט"ש וטווח של 405 ק"מ.
רמת הגימור היחידה – 'פריים' – עשירה למדי וכוללת תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם צג 14.6 אינץ', תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים ועוד.
-
בטיחות
IWAYS U6 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעה על רכב בשטח מת, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת ועוד.
-
טווח נסיעה
בהשקה בחו"ל, עם סיום המסלול הלא-ארוך, הייתה צריכת החשמל 6.25 ק"מ/קוט"ש, כך שהטווח המשוער הוא 395 ק"מ; עם זאת, לפי הנתון בלוח המחוונים, שהתייחס לסוללה, הטווח הכולל הוא 370 ק"מ.
-
סיכום
אייוויס U6 הוא רכב חשמלי שעיצובו ייחודי ומושך, הוא עשוי היטב, נאה מאוד בפנים, מאובזר ומרווח. הביצועים שלו ראויים בהחלט, וכך גם נוחות הנסיעה ואיכותה – ככל שאפשר להתרשם בהשקה בחו"ל בתנאים מוגבלים.
אולם הנדסת האנוש לא מוצלחת ותיקון הסטייה מנתיב ממש בעייתי.
זהו צעד גדול לאייווייס, אבל לא בטוח שזה מספיק מול שפע המתחרים.