קופרה לאון 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מותג קופרה, שנחנך בישראל ב-2021, הציג בנוסף לדגם הפנאי החדש פורמנטור ולדגם הפנאי המחודש אטקה, גם את הדור החדש של קופרה לאון - מחליפתה של סיאט לאון קופרה המאוד מצליחה, שעברה גם היא אל המותג הספורטיבי של היצרנית הספרדיה.
לאון קופרה החדשה מצוידת בטורבו-בנזין 2.0 ליטר וזה מייצר 300 כ"ס ו-35.7 קג"מ, התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.7 שניות, והמהירות המרבית 250 קמ"ש.
במפרט האבזור: תאורת לד מלאה, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה וצג "10.2, מערכת שמע של ביטס, מושבי ספורט, בקרת אקלים תלת-אזורית, תאורת אווירה משתנה ועוד. מפרט הבטיחות מלא וכולל 10 כריות אוויר.
חבילת אבזור, הכוללת ריפוד עור (בשחור או בכחול) ותפעול חשמלי למושבים, מוצעת בתוספת תשלום.
-
עיצוב ונוכחות
קופרה לאון 2021 ממשיכה את דרכה של לאון קופרה – ונראית כמו גרסה ספורטיבית של המשפחתית המוכרת; הסמל שונה אבל גם הוא מונח באותו מקום. ויש הבדלים.
פסים בגוון נחושת מבליטים את השבכה, הפגוש הקדמי אגרסיבי למראה, ומאחור ארבעה מפלטים.
 
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת מגלה סביבת נהג נאה, וכוללת פס לד לרוחב הדלת המוביל את מפגן התאורה שהרכב אוהב לבצע. מושבי הספורט הייעודיים משלימים הופעה נעימה לעין. עם זאת, איכות החומרים אינה אחידה, והכיסוי הדקיק לגג השמש לא מוצלח.
אולם מה שמפריע בעיקר היא הנדסת האנוש. צג המולטימדיה נאה, אבל זה דורש יותר מדי התעסקות ואפילו כיוון בקרת אקלים במהלך נסיעה אינו קל.
כאשר מדובר במכונית ספורטיבית מפריע אף יותר הוא הצורך להתעסק יותר מדי עם אותו צג כדי לשנות את מצבי נהיגה או את בקרת היציבות (יש מצב מאולחש ומנותק), וזה לא לעניין.
תנוחת הנהיגה טובה והמושב נוח. שדה הראייה, בייחוד לצדדים, אינו מצטיין.
מאחור, המרחב לנוסעים טוב, לתא המטען נפח של 380 ליטרים, והוא מספק כל צורך רגיל.
 
-
מנוע וביצועים
הרכב מתעורר בגרגור גברי, ומצהיר בקול בוטה שגם בעידן הסטרילי הצליחו הספרדים לייצר צליל משכנע. הביצועים בהחלט מרשימים. הלאון מהירה מאוד, מאיצה היטב בכל מצב וראויה למרב הסופרלטיבים. מי שמאכזבת היא התיבה, שפה ושם מפספסת ומגיבה בהיסוס מוגזם לפקודת הרגל להוריד הילוך.
-
נוחות והתנהגות
צמיגים בחתך 35 אינם מרשם לנוחות. ובכל זאת, השליטה האלקטרונית במתלים והמצב 'רגיל' מעניקים נוחות נסיעה סבירה גם בעיר. בכל אופן, טלאים בכביש מורגשים, הטיפול בשיבושים גדולים אינו מושלם, ורעשי המתלים (ולעיתים המרכב) יוצרים התנהלות "עסוקה". ככל שעולה המהירות ובכבישים הבין-עירוניים, המצב משתפר.
המכונית מגיבה בנחישות להפניה, ההגה המהיר דורש הסתגלות, ושטח מת קטן במרכז מקשה על מיקום מדויק של הרכב בנתיב. כשהכבישים משובשים, הכוח הרב יכול לאתגר את הצמיגים הקדמיים ולהפעיל את בקרת היציבות אפילו בקו ישר כאשר המהירות גבוהה מאוד, ובעיקולים הוא עלול לגרום להחלקות חרטום מוחשיות. לבלמים עוצמה טובה אך אינם עצבניים.
בסיכומו של דבר, ולמרות הביקורת, זוהי מכונית מהנה לנהיגה שיודעת להגיב להעברות משקל ולהעלות חיוך על פניו של הנהג.
 
-
תמורה למחיר
למרות מעבר למותג חדש עם יומרות של יוקרה, לאון של קופרה שמרה על המחיר התחרותי שאפיין את קופרה של לאון. בהינתן הביצועים והיכולת וגם האבזור, התמורה טובה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נאה: בין 13.5 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה ל-9 ק"מ/ל' במסלול המבחן המגוון.
-
מה חדש בקופרה לאון 2021
תחילת שיווק קופרה לאון בישראל במרץ 2021.
-
סיכום
האצ׳בק חמה ולא שלמה, אך בהחלט מהנה.