DS DS 4 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוגוסט 2022 נחתה בארץ DS 4 החדשה. זהו דור שני לדגם הזה; הראשון נחנך עוד ב-2010, כאשר DS הייתה תת-מותג של סיטרואן, וייצורו הופסק ב-2018.
כמו בדגמי DS האחרים, גם בדגם החדש הושם דגש רב על העיצוב, האבזור והחומרים. בתא הנוסעים בולט צג גדול וחדש ("10) המשתלב במסגרת אחת עם לוח המחוונים המוקרן ("7).
DS 4 מוצעת בישראל עם שתי יחידות הנעה – בשתיהן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית.
בגרסה האחת מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 225 כ"ס. הגרסה השנייה היא היברידית-נטענת הכוללת אותו מנוע בנזין בהספק מוחלש, יחד עם מנוע חשמלי לתפוקה משולבת זהה של 225 כ"ס.
לגרסה זו סוללה של 12.4 קוט"ש ויכולת תנועה בחשמל-בלבד של 59 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
DS 4 מעוצבת באופן מאוד מרשים, מיוחד, ובעיקר שונה – מכל זווית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מאוד מקורית ומרשימה בהופעתה. ב־DS השקיעו בכל פרט ופרט כדי ליצור מקום שנעים מאוד לשהות בו. זו לא רק איכות החומרים הגבוהה, מגוון החומרים הרב (עץ, עור, סיבי פחמן ועוד) או ההרכבה המצוינת, אלא איך שהכל נראה.
לא הכל מושלם, והעיצוב המרשים הוביל לפשרות בהנדסת האנוש; הרכב עמוס תפריטים ומערכות, אלו מעט מסורבלים לתפעול ונדרש זמן להכירם.
המושבים הנאים (כוונון חשמלי) נוחים מאוד. הראות החוצה טובה מחלונות הצד, סבירה לפנים ולאחור. תנוחת הנהיגה טובה, נמוכה יחסית, והמרחב מלפנים טוב.
הכניסה לשורה השנייה לא נוחה בגלל קו גג נמוך וסף דלתות גבוה יחסית. הפתח אינו גדול והדבר עשוי להפריע בהושבת ילדים. גם המרחב שם אינו נדיב ביחס למשפחתית קומפקטית.
נפח תא המטען, 390 ליטרים בגרסה ההיברידית (40 ל' פחות מאשר בבנזין), נראה בפועל צנוע מכך, והמבנה שלו לא אידיאלי.
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית עובדת בסך הכל טוב ונעים בכביש. במצב החשמלי ה־ DS 4 כמובן שקטה למדי, זמינות הכוח טובה והביצועים מספקים כל שימוש יום-יומי סביר. בשילוב מנוע הבנזין הביצועים טובים מאוד, עם רזרבות כוח נאות גם בעליות ארוכות ובעקיפות.
לחובתה של יחידת ההנעה הזו אופי פעולה מעט, נינוח מדי, ודווקא במהירויות נמוכות ההתנהלות פחות זריזה מהצפוי.
-
נוחות והתנהגות
הגרסה ההיברידית מוצעת תקנית עם מערך בולמים אדפטיבי. המערכת הזאת מעניקה נוחות נסיעה טובה מאוד כמעט בכל תנאי הדרך.
בידוד רעשי הכביש והרוח טוב, ועל רקע השקט והנוחות הכללית בולט מנוע הבנזין שנשמע מדי בשיוט.
היכולת הדינמית טובה. עם זאת, מדובר במכונית כבדה שיודעת ויכולה לפנות, אבל לא שמחה לעשות זאת. ההגה הקל בכל המצבים מדגיש זאת.
התרגלנו כבר לפעולה הפחות מדורגת שיש לדוושת בלם בכלים היברידיים וחשמליים, אך כאן אופי הפעולה היה עוד פחות מדויק מהמקובל.
-
תמורה למחיר
מחירה של DS 4 גבוה עבור משפחתית קומפקטית. עם זאת, ביחס למותגי יוקרה נחשבים, מדובר בהצעה ראויה ביחס למתחרות הפרימיום, שחלקן יקרות יותר ומאובזרות פחות.
-
גרסאות ורמות גימור
הדגם החדש מוצע בשלוש חבילות – 'פרפורמנס', 'ליין', 'קרוס' – הנבדלות זו מזו במרכיבי עיצוב לפי אופי (ביצועים, אופנתי, שטח) ובשלוש רמות גימור: 'פרפורמנס ליין', 'טרוקדרו', 'ריבולי'.
'טרוקדרו' מוצעת בישראל בבנזין ובהיברידית, 'פרפורמנס ליין' בבנזין בלבד ו'ריבולי' בהיברידית בלבד.
כבר ברמת הגימור הבסיסית האבזור עשיר וכולל תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, 3 מצבי נהיגה, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, מושבים מרובי שכבות, מולטימדיה עם מסך 10 אינץ' וממשקי אפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן "7, תצוגה עילית, מערכת ניווט מקורית TomTom בעברית, זיהוי קולי, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד.
-
בטיחות
DS 4 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וזכתה בדירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 85% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל התראה על תנועה חוצה מאחור, ורכב בשטח מת, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט עד עצירה וזינוק מחדש, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו ועוד.
-
צריכת דלק
ממוצע צריכת הדלק היה 14.1 ק"מ/ל' עם חשמל, 11.8 ק"מ/ל' ללא חשמל.
-
טווח נסיעה
הטווח החשמלי הניב טווח של כ־42 ק"מ.
-
מה חדש בDS DS 4 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
אחת הקומפקטיות היוקרתיות הטובות שבנמצא.