DS DS 4 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוגוסט 2022 נחתה בארץ DS4 החדשה. זהו דור שני לדגם הזה; הראשון נחנך עוד ב-2010, כאשר DS הייתה תת-מותג של סיטרואן, וייצורו הופסק ב-2018.
כמו בדגמי DS האחרים, גם בדגם החדש הושם דגש רב על העיצוב, האבזור והחומרים. בתא הנוסעים בולט צג גדול וחדש ("10) המשתלב במסגרת אחת עם לוח המחוונים המוקרן ("7).
DS4 מוצעת בישראל עם שתי יחידות הנעה – בשתיהן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית. בגרסה האחת מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 225 כ"ס.
הגרסה השנייה היא היברידית-נטענת הכוללת אותו מנוע בנזין בהספק מוחלש, יחד עם מנוע חשמלי לתפוקה משולבת זהה של 225 כ"ס.
לגרסה זו סוללה של 12.4 קוט"ש ויכולת תנועה בחשמל-בלבד של 59 ק"מ.
הדגם החדש מוצע בשלוש חבילות – 'פרפורמנס', 'ליין', 'קרוס' – הנבדלות זו מזו במרכיבי עיצוב לפי אופי (ביצועים, אופנתי, שטח) ובשלוש רמות גימור: 'פרפורמנס ליין', 'טרוקדרו', 'ריבולי'.
במפרט הבטיחות מערכות התרעה לערנות נהג, תנועה חוצה מאחור ורכב בשטח מת, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו.
-
עיצוב ונוכחות
DS 4 מעוצבת באופן מאוד מרשים, מיוחד, ובעיקר שונה – מכל זווית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מאוד מקורית ומרשימה בהופעתה. ב־DS השקיעו בכל פרט ופרט כדי ליצור מקום שנעים מאוד לשהות בו. זו לא רק איכות החומרים הגבוהה, מגוון החומרים הרב (עץ, עור, סיבי פחמן ועוד) או ההרכבה המצוינת, אלא איך שהכל נראה.
המושבים הנאים (כוונון חשמלי) נוחים מאוד. הראות לחוץ טובה מחלונות הצד, סבירה לפנים ולאחור. תנוחת הנהיגה טובה, נמוכה יחסית והמרחב מלפנים טוב.
לא הכל מושלם, והעיצוב המרהיב הוביל לפשרות בהנדסת האנוש; הרכב עמוס תפריטים ומערכות, אלו מעט מסורבלים לתפעול ונדרש זמן להכירם.
הכניסה לשורה השנייה לא נוחה בגלל קו גג נמוך וסף גבוה יחסית, הפתח אינו גדול והדבר עשוי להפריע בהושבת ילדים. גם המרחב שם אינו נדיב ביחס למשפחתית קומפקטית.
נפח תא המטען, 390 ליטרים בגרסה ההיברידית (40 ל' פחות מאשר בבנזין), נראה בפועל צנוע מכך, והמבנה שלו לא אידיאלי.
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית עובדת בסך הכל טוב ונעים בכביש. במצב החשמלי ה־4 כמובן שקטה למדי, זמינות הכוח טובה והביצועים מספקים כל שימוש יום־יומי סביר. בשילוב מנוע הבנזין הביצועים טובים טובים מאוד, עם רזרבות כוח נאות גם בעליות ארוכות ובעקיפות.
לחובתה של יחידת ההנעה הזו אופי פעולה מעט רגוע מדי, ודווקא במהירויות נמוכות ההתנהלות פחות זריזה מהצפוי.
-
נוחות והתנהגות
הגרסה ההיברידית מוצעת תקנית עם מערך בולמים אדפטיביים. המערכת הזאת מעניקה נוחות נסיעה טובה מאוד ומעלה כמעט בכל תנאי הדרך.
בידוד רעשי הכביש והרוח טוב, ועל רקע השקט והנוחות הכללית בולט מנוע הבנזין שנשמע מדי בשיוט.
היכולת הדינמית טובה. עם זאת, מדובר במכונית כבדה שיודעת ויכולה לפנות, אבל לא שמחה לעשות זאת. ההגה הקל בכל המצבים מדגיש זאת.
התרגלנו כבר לפעולה הפחות מדורגת שיש לדוושת בלם בכלים היברידיים וחשמליים, אך כאן אופי הפעולה היה מוצלח אף פחות מהמקובל.
-
תמורה למחיר
מחירה של DS4 גבוה עבור משפחתית קומפקטית. עם זאת, ביחס למותגי יוקרה נחשבים, מדובר בהצעה ראויה ביחס למתחרות הישירות שחלקן יקרות יותר ומאובזרות פחות.
-
צריכת דלק
ממוצע צריכת הדלק היה 14.1 ק"מ/ל' עם חשמל, 11.8 ק"מ/ל' ללא חשמל.
-
טווח נסיעה
הטווח החשמלי הניב טווח של כ־42 ק"מ.
-
מה חדש בDS DS 4 2022
תחילת שיווק בישראל באוגוסט 2022.
-
סיכום
אחת הקומפקטיות היוקרתיות הטובות שבנמצא.