DS DS 4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של DS 4, המכונית הקומפקטית (סגמנט C) של מותג היוקרה הצרפתי. היא נחשפה לראשונה בפברואר 2021 ובדומה לדור הראשון, מציגה מבנה ועיצוב חוצי סגמנטים המשלבים מוטיבים מהתחום הקומפקטי וסגמנטי הפנאי השונים.
בהתאם, המופע החיצוני שונה ומיוחד, וה-4 תוצע עם שני סגנונות עיצוב מובחנים: בעל הופעה ספורטיבית או כזו המדגישה את תחום הפנאי.
היצע הגרסאות בעולם רחב וכולל מנועי בנזין (טורבו) בנפחים 1.2 ל' ו-1.6 ל', מנוע דיזל אחד בנפח 1.5 ל' וגרסאות היברידיות-נטענות.
DS4 מוצעת בישראל עם שתי יחידות הנעה – בשתיהן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית.
בגרסה האחת מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 225 כ"ס. הגרסה השנייה היא היברידית-נטענת הכוללת אותו מנוע בנזין בהספק מוחלש, יחד עם מנוע חשמלי לתפוקה משולבת זהה של 225 כ"ס.
גרסת הפלאג-אין בעלת סוללת 12.4 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה חשמלי של עד 59 ק"מ.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2022.
-
עיצוב ונוכחות
ל-DS 4 הופעה שונה, בולטת ומיוחדת. החזית אגרסיבית במידה, תאורת הלד-יום בולטת במיוחד. מהצד בולט קו הגג שיורד מוקדם ליצירת מופע כמו-קופה מרשים. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
בדומה לחוץ, גם בסביבת הנהג מופע מאוד מושקע עם שפע חומרים איכותיים, קווים נאים ותשומת לב גדולה לעיצוב הפרטים הקטנים.
העיצוב המיוחד הוביל לכמה פשרות בתחום הנדסת האנוש - שאינה מצטיינת. מסך המולטימדיה (10 אינץ') איכותי וניתן להתאמה אישית, ובנוסף, DS 4 היא מהיחידות בישראל המוצעת עם מערכת ניווט מקורית הפועלת גם כאן ובעברית.
המרחב מלפנים נאות, המושבים מצוינים.
הכניסה לשורה השניה אינה נוחה, מפתח הדלתות קטן והמרחב שם עבור שני נוסעים ממוצע לקטגוריה.
תא המטען, בעיקר בגרסה ההיברידית, בעל נפח לא נדיב במיוחד.
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית (1.6 ל', 225 כ"ס) מפגינה ביצועים טובים מאוד במצב המשולב, זמינות כוח טובה ואופי פעולה נעים של תיבה ההילוכים.
גם במצב החשמלי הביצועים בהחלט מספקים לרוב מצבי היום-יום.
-
נוחות והתנהגות
הגרסה ההיברידית בעלת מערך הבולמים האדפטיביים מציגה נוחות נסיעה מצוינת ממש כמעט בכל תוואי. רק שברים חדים ועמוקים עשויים להזכיר שה-4 נועלת חישוקים גדולים בחתך נמוך.
על כך מוסיפה DS 4 גם בידוד רעשים טוב ליצירת מכונית נוחה ונעימה לכיסוי מרחקים.
התנהגות הכביש טובה והיכולת גבוהה למדי, אך ה-4 בהחלט מעדיפה קצב רגוע יותר.
בגרסה ההיברידית-נטענת הבלמים בעלי עוצמה טובה אך פעולת הדוושה אינה מדויקת והדרגתית.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרות בתחום היוקרה DS 4 מציעה חבילה מאוד מרשימה, שכן היא איכותית, מאובזרת, מבצעת - ומחירה מאוד תחרותי.
-
גרסאות ורמות גימור
היצע הגרסאות בישראל כולל שתיים: אחת בעלת מנוע בנזין והשניה גרסת היברידית-נטענת – לשתיהן 225 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. לגרסה ההיברידית טווח נסיעה חשמלי של עד 59 ק"מ בין טעינות.
ה-4 מוצעת בישראל בשלוש רמות גימור: 'טרוקדרו' בבנזין ובהיברידית, 'פרפורמנס ליין' בבנזין ו'ריבולי' בהיברידית.
כבר ברמת הגימור הבסיסית האבזור עשיר וכולל תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, 3 מצבי נהיגה, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, מושבים מרובי שכבות, מולטימדיה עם מסך 10 אינץ' וממשקי אפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן "7, תצוגה עילית, מערכת ניווט מקורית TomTom בעברית, זיהוי קולי, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד.
-
בטיחות
DS 4 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וזכתה בדירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 85% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל התראה על תנועה חוצה מאחור, ורכב בשטח מת, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט עד עצירה וזינוק מחדש, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של הגרסה ההיברידית עמדה במבחן הדרכים שלנו על 14.1 ק"מ לליטר בממוצע, 11.8 ק"מ לליטר ללא החלק החשמלי. בשיוט מהיר נרשם נתון של 13.5-17.5 ק"מ לליטר בהתאם לקצב ולתנאים.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי במבחן הדרכים שלנו עמד על כ-42 ק"מ בין טעינות.
-
סיכום
יוקרה צרפתית. מרשימה ומומלצת.