לנד רובר ריינג' רובר איווק 2011-2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
האווק הושק באמצע 2011 והיה לריינג' רובר הקטן ביותר מעולם.
ייחודו של האווק הוא במופע החיצוני המרהיב, הן במרכב 5 הדלתות והן במרכב 3 הדלתות (לשתי הגרסאות מידות זהות, למעט הגובה).
מתחת לעיצוב המושקע תמצאו שתי גרסאות עיקריות: 2.2 ליטר טורבו-דיזל ו-2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 240 כ"ס.
האווק היה הדגם הראשון של לנד רובר שהוצע גם עם הנעה קדמית, אך את מערכת ההנעה הישראלית כוללת הנעה כפולה (האלדקס) לצד תיבה אוטומטית עם 6 היל'.
ב-2014 הוחלפה התיבה לאחת בעלת 9 הילוכים ובאותה השנה הצטרפה למבחר המקומי גם גרסה בעלת מנוע דיזל (2.2 ליטר, 190 כ"ס, 40.8 קג"מ).
זה האחרון הוחלף בסוף 2015 במנוע האינג'ניום החדש, לו נפח של 2.0 ל', 180 כ"ס ו-43.8 קג"מ. בעבור גרסת הקופה נדרשת תוספת מחיר של 11,000 ש"ח.
בנובמבר 2015 נחשף האווק בגרסת קבריולט - וזו תגיע לישראל ביוני 2016.
-
עיצוב ונוכחות
אם עד היום העיצוב שיצא מסוליהול התאפיין בעיקר בשמרנות שמזדקנת היטב, הרי שהאווק כבר יפה. ממש יפה.
-
תא נוסעים ומטען
החומרים בתא נעימים וטובים, כמו גם איכות הבניה.
 
העיצוב נאה מאוד ומעביר היטב את המסר הספורטיבי.
 
מלפנים המרווח בסדר. מאחור, יש מספיק מקום לאדם ממוצע, אך לא יותר מכך.
-
מנוע וביצועים
אין ספק שהמנוע קטן הנפח (2.0 ל', טורבו) יודע להזיז בזריזות את האווק.
 
לא פעם נתקלנו בהעברות מורגשות, גם אם לא ממש גסות בין הילוכים, בעיקר במהירות נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מתקשים מול שיבושים חדים.
 
הרכב אומנם כמעט ולא "מתרסק", אבל לא פעם יטולטלו הנוסעים על טלאי האספלט המקומי.
 
הדיווידנד מגיע בכבישים מפותלים, בהם האווק מפגין יכולת גבוהה ואף מהנה.
 
שטח? אם בכל זאת תתעקשו, תגלו כי מערכת ההנעה לא שכחה את מקורות לנד-רובר, ויודעת להוריד את הכוח ביעילות במגוון תנאים.
-
תמורה למחיר
האווק לא זול. כשמחיר הכניסה ממצב אותו גבוה מעל ממתחריו הישירים.
-
סיכום
ריינג' רובר כמו שלא הכרתם.