לינק אנד קו Lynk & Co 01 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לינק & קו 01 הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) המבוסס על פלטפורמת CMA של וולוו אותה הוא חולק עם דגמים כמו וולוו XC40, פולסטאר 2 ועוד. זהו הרכב הראשון של היצרנית הסינית הצעירה והוא הוצג ממש סמוך להכרזת המותג בשנת 2016. בשנת 2021 עבר הדגם מתיחת פנים וזו המהדורה המגיעה לישראל. דגם זה מיוצר ומגיע אלינו ממפעלי החברה בסין.
המופע החיצוני ייחודי למדי והתווה את קו העיצוב הנוכחי של היצרנית – בולט בהקשר הזה מערך התאורה המובחן מלפנים ומאחור.
היצע יחידות ההנעה רחב וכולל מנוע בנזין, הנעה היברידית או הנעה היברידית-נטענת (פלאג-אין). לאירופה מגיעות רק השתיים האחרונות, לישראל רק המהדורה הנטענת.
מקורה של יחידת ההנעה בוולוו – היברידית-נטענת בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' (180 כ"ס) ומנוע חשמלי המייצרים יחד 261 כ"ס ו-43.3 קג"מ. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. לגרסה זו סוללת 17.6 קוט"ש ברוטו (14.1 קוט"ש נטו) לטווח נסיעה מירבי של 75 ק"מ.
השיווק בישראל החל בינואר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
המראה הכללי נאה אך לא מאוד מיוחד או מצועצע. משהו שרבים יוכלו להתחבר אליו מבלי להרגיז או לרגש. לא רע.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן נקי ומסוגנן ומזכירה במשהו את התפישה של האחות השבדית וולוו.
איכות החומרים טובה לרוב וההרכבה מצוינת.
הנדסת האנוש לרוב טובה ובסך הכל מרבית המערכות קלות ונוחות לתפעול. פחות אהבנו את כפתורי המגע על ההגה.
המרחב מלפנים נאות והמושבים לנהג ולנוסע מצוינים ממש. תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראיה טוב.
המרחב מאחור טוב מאוד לכל כיוון, במיוחד אם מדובר בשני נוסעים. לשלישי יהיה נוח פחות.
תא המטען גדול למדי (466 ל') והוא שימושי מאוד.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת – 1.5 ל', טורבו ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 261 כ"ס – מנפקת ביצועים טובים למדי, גם תחת עומס. כאשר נגמר החשמל בסוללה רמת הביצועים פוחתת אך נשארת בתחום הסביר. תיבת ההילוכים עובדת לרוב באופן נעים למדי.
במצב החשמלי הכוח מספק בהתנהלות יום-יומית נינוחה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד, אך נוטה לסגנון גרמני-אירופאי – זה אומר מהלך ראשוני נוקשה המוביל לסינון בינוני של שיבושים קלים, אולם שיבושים גדולים ופסי האטה דווקא מטופלים היטב. מחוץ לעיר אופי פעולת המתלים דומה ומדובר ברכב נוח ונעים למדי.
בידוד הרעשים מצוין, אולי אפילו טוב משל וולוו XC40 עליו הוא מבוסס.
אותו כיול מתלים מוצלח מוביל לנוחות טובה גם בשטח עם כושר ספיגה נאה של שיבושים.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והפחות מרגש, ובעומס גבוה מורגש מחסור בריסון.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה והאבזור עשיר.
-
גרסאות ורמות גימור
לינק & קו 01 מוצע בישראל בגרסה אחת – היברידית-נטענת, 261 כ"ס, 75 ק"מ טווח – וברמת גימור אחת.
רמת האבזור עשירה למדי וכוללת: תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, צבע שונה לגג, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, צג מדיה גדול ("12.7), מחוונים מוקרנים ועוד כסטנדרט.
-
בטיחות
לינק & קו 01 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על וילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-81% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב כולל סיוע במעבר נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' עמדה על 12 ק"מ לליטר ללא החלק החשמלי.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים שלנו טווח הנסיעה החשמלי עמד על 63 ק"מ נאים למדי.
-
סיכום
שווה בדיקה.