אודי Q3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יותר משבע שנים אחרי שהוצג קודמו, הציגה אודי את הדור השני של Q3 שאלינו הגיע ביוני 2019. הדור הקודם היה מהאחרונים מבין דגמי קבוצת פולקסווגן שהתבסס על רצפת A5 (כינוי PQ35) ששרתה את המשפחתיות בקבוצה. הדור החדש כבר מבוסס על הפלטפורמה העדכנית של המשפחתיות, MQB, ומציע מידות גדולות משמעותית: תוספות של 9.5 ס"מ לאורך הכללי, 8 ס"מ לבסיס הגלגלים ו-2.5 ס"מ לממד הרוחב. הגובה הצטמצם בחצי ס"מ. השינוי בפרופורציות מסייע, מלבד לעיצוב דינמי יותר, גם לשיפור במרווח לנוסעים.
בישראל הוא מוצע בשתי גרסאות. לשתיהן מנועי טורבו-בנזין ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים: גרסת 35 עם מנוע 1.5 ל', 150 כ"ס והנעה קדמית, וגרסת 40 עם מנוע 2.0 ל', 190 כ"ס והנעה כפולה.
יש שלוש רמות גימור כשגרסת 35 מוצעת בשלושתן וגרסת 40 בשתי הרמות הבכירות. רמות האבזור גם נבדלות במערכות הבטיחות המתקדמות שמתווספות אליהן. כך ששתי הרמות הבסיסיות מציעות בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב. רק רמת הגימור הבכירה, 'טק פק', מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת עזר לנסיעה בפקק, והתרעת רכב בשטח מת.
-
עיצוב ונוכחות
הדגם החדש מאמץ שפת עיצוב מוחצנת יותר, עם קווי מרכב שריריים בהשראת ה-Q8 ו-Q5 החדשים גם כן. הסבכה הקדמית גדלה וכוללת כעת שמונה פסי קישוט. גם סביבת הנהג מתכתבת עם דגמי המותג האחרים, כך שהופעה החיצונית מושכת, ותא הנוסעים נראה עדכני.
-
תא נוסעים ומטען
ל-Q3 מחוונים מוקרנים (בגודל "10.25), וממשק המולטימדיה החדש של אודי עם צג מגע בגודל "10.1. הרושם טכנולוגי ומתקדם, והחומרים ממנו מורכב התא טובים ברובם, אבל איכות ההרכבה פחות טובה מהמצופה ממותג יוקרה, ורשימת האבזור מעט בסיסית בעיקר בשתי רמות הגימור הנמוכות.
מלפנים הקונסולה המרכזית הרחבה, וידיות הדלתות הבולטות גוזלות מקום יקר. גם המושבים עצמם לא נוחים כשבסיסם קצר ומבנה המשענת קעור מידי. המושב האחורי מחולק ל-40-20-40: שניים גדולים בצד, אחד צנוע במרכז. זה סידור מצוין לזוג שגם ייהנו ממרווחים טובים לראש ולברכיים, לא לשלישייה. לא רק שהמושב האמצעי קטן, מפריעה גם מנהרת הינע גדולה.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מספק התנהלות נעימה בכל מתאר נהיגה רגיל. כאשר המנוע נדרש למאמץ גדול יותר, הוא רועש יותר, ועקיפות דורשות תכנון. גם התיבה, שבאופן רגיל מספקת לגמרי, מרגישה יותר מהוססת כשהיא נדרשת להוריד כמה הילוכים בו זמנית. מצב 'ספורט' בתיבה משפר את זריזותה. במפתיע, לעיתים במהירויות זחילה, התיבה פועלת מעט בגסות. צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 10.2 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח על כמעט 16 ק"מ/ל'.
מנוע ה-1.5 ל' מספק התנהלות נעימה בכל מתאר נהיגה רגיל. כאשר המנוע נדרש למאמץ גדול יותר, הוא רועש יותר, ועקיפות דורשות תכנון. גם התיבה, שבאופן רגיל מספקת לגמרי, מרגישה יותר מהוססת כשהיא נדרשת להוריד כמה הילוכים בו זמנית. מצב 'ספורט' בתיבה משפר את זריזותה. במפתיע, לעיתים במהירויות זחילה, התיבה פועלת מעט בגסות.
-
נוחות והתנהגות
Q3 זז מידי על שיבושים וסה"כ מציע נוחות נסיעה סבירה במהירות נמוכה. כשהמהירות עולה הנוחות משתפרת, אבל אינה מתעלה. לכך מצטרף רעש המנוע שנשמע מידי במאמץ, רעשי הכביש שנשמעים כבר במהירויות נמוכות יחסית, ובהמשך גם רעשי הרוח.
היכולת הדינמית טובה. אמנם ההגה קל מדי, והחדות שבו יכולה להפריע בשיוט, אך זוויות הגלגול סבירות ביחס לז‘אנר, האחיזה גבוהה וכושר הבלימה ופעולת דוושת הבלם טובים.
כשיורדים לשבילים, Q3 מצליח לסנן שיבושים היטב, כל עוד הקרקע לא משובשת מידי.
-
תמורה למחיר
הוא נראה טוב, גדול ומרווח מקודמו, ומציעה סביבת נהג מרשימה. הבעיה היא האבזור הדל והמנוע הצנוע ביחס למחיר. כך שהתמורה, אפילו בגזרת היוקרה, מעט נמוכה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 10.2 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח על כמעט 16 ק"מ/ל'.
-
סיכום
מעוצב להפליא מבפנים ומבחוץ, אבל המחיר גבוה מדי.