פולסטאר 2 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב־2017 פולסטאר, שהייתה החטיבה הספורטיבית של וולוו, שינתה כיוון והפכה למותג עצמאי שעיקרו הנעה חשמלית.
הדגם הראשון של פולסטאר המיובא לישראל הוא 2 – משפחתית כל-חשמלית שהוצגה ב-2019. פולסטאר 2 מבוססת על רצפת CMA של וולוו, אותה היא חולקת עם דגם הפנאי הקומפקטי XC40 ומקבילו הכל-חשמלי במבנה קופה, C40.
כמו הכלים החשמליים של וולוו, גם פולסטאר 2 מוצע בשתי גרסאות מנוע/הנעה וגם לו הספק טעינה של 150 ק"ו.
באחת מנוע אחד המייצר 238 כ"ס, הנעה קדמית, סוללה של 78 קוט"ש וטווח של 540 ק"מ. גרסה זו מוצעת גם עם סוללה קטנה יותר, 69 קוט"ש, לטווח של 440 ק"מ.
בגרסה השנייה שני מנועים בהספק משולב של 408 כ"ס והנעה כפולה, אותה סוללה וטווח של 470 ק"מ.
גרסה זאת מוצעת גם במהדורת 'פרפורמנס' מחוזקת, בהספק 476 כ"ס, ולזו מרכב מונמך, בולמי זעזועים של אוהלינס, בלמי ברמבו, חישוקי "20 וכמובן איפור ספורטיבי הולם.
המפרט בפולסטאר 2 עשיר וכולל מערך בטיחותי מלא. במפרט האבזור תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "11.8, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 13 רמקולים ובקרת אקלים מפוצלת.
כמו כן, מוצעת חבילה הכוללת מושבים מאווררים עם ריפוד עור נאפה בתוספת תשלום.
-
עיצוב ונוכחות
פולסטאר 2 נראית מיוחדת ומושכת. זו מכונית שמצליחה לשלב היטב בין מבנה סדאן משפחתית (למרות הדלת חמישית), הופעה ספורטיבית לא רעשנית וקווים שוודיים חסונים המזכירים במשהו את וולוו.
-
תא נוסעים ומטען
מושב הנהג נוח והאווירה המתקבלת בתוך הרכב אינטימית. סביבת הנהג ב-2 כאילו ועוטפת את הנהג, גם בגלל שהמכונית אינה רחבה, גם בגלל הקונסולה הגבוהה והנאה שבין המושבים. חבל רק שחומרי הפלסטיק נוקשים ואינם הולמים רכב יוקרתי.
סביבת הנהג עדכנית מאוד, אך היעדר הכיסוי לגג הזכוכית לא מתאים לאקלים בישראל. מערך תפעול המולטימדיה של גוגל כבר מוכר והסתגלנו מהר. ועדיין, העובדה שהמיזוג נשלט רק דרך הצג יכולה להפריע, ויותר מדי דברים דורשים מספר לחיצות.
הראות לאחור מוגבלת ומראות הצד נטולות המסגרת יפות אך קטנות. טוב שיש מצלמות היקפיות.
הדלתות מאחור מעט קטנות, המרחב הכולל סביר, הספסל נוח, מרווח הרגלים טוב בהחלט וזה לראש בסדר. מנהרת 'גל ההינע' במרכז תפריע לנוסע השלישי.
לתא המטען נפח נאה (405 ליטר) ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 'פרפורמנס' שנבחנה הנתונים מרשימים: 476 כ"ס ו-69.4 קג"מ, 4.4 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-220 קמ"ש. הביצועים בהתאם; ההאצות אדירות ממש. צליל מנוע מלאכותי אין, אבל הרעש ממערך הקירור בולט.
-
נוחות והתנהגות
מיד בתחילת נסיעה מורגשת נוקשות המתלים שמקפיצה את הרכב בעיר. גם כאשר המהירות עולה, רצף שיבושים וחיבורי כביש מורגשים מאוד. בצד החיובי, הבולמים מרסנים היטב את המרכב לא רק על גלי כביש אלא גם בפניות.
היכולת מרשימה והרכב נע מהר מאוד בכביש המפותל. תחת עומס כבד ובמצערת לחוצה הוא מייצר תת-היגוי (קל) העובר בהמשך להיגוי יתר שבו מורגש כי האחוריים 'פוסעים'.
ההגה מהיר יחסית (2.6 סיבובים מנעילה לנעילה), פעולתו מדויקת, יש לו משקל טוב – ובעיקר, הרכב מגיב בנחישות לשינויי כיוון.
הבלמים המשופרים חזקים, טובים מאלה שבגרסאות האחרות, וטובים מאוד לכשעצמם. עם זאת, קצת קשה לדייק עימם.
-
תמורה למחיר
גרסת ההנעה הכפולה הרגילה, שגם לה ביצועים משובחים ביותר, עולה פחות, נוחה יותר, ומציעה תמורה מצוינת.
-
טווח נסיעה
הטווח המוצהר על-ידי פולסטאר הוא 462 ק"מ. בקצב תנועה מתון וביום לא מאוד חם רשמנו בפועל טווח של כ-360 ק"מ.
-
מה חדש בפולסטאר 2 2022
תחילת שיווק בישראל בספטמבר 2022.
-
סיכום
חשמלית ספורטיבית וייחודית