סמארט פורפור 2019 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם השקת הדור השלישי של הפורטו הוצגה גם הפורפור, שכמשתמע משמה נועדה להסיע ארבעה אנשים - בניגוד לפורטו, המיועדת לשניים.
למעשה מדובר בדור שני לפורפור, שבדורו הראשון יוצר במשך כשנתיים בלבד, עד 2006 - ולא שווק בישראל.
מדובר במכונית חדשה לגמרי שפותחה בשיתוף עם רנו (שמצידה מציעה את הטווינגו) ואשר דומה במאפייניה לפורטו הקטנה יותר - מנוע אחורי, הנעה אחורית ואותן יחידות הנעה (1.0 ליטר אטמוספרי, לצד מנוע 0.9 ליטר טורבו עם 90 כ"ס מתוצרת רנו; תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 היל', או ידנית עם 5 היל').
מנגד, ממדי האורך ובסיס הגלגלים ארוכים בכ-50 ס"מ כל אחד ביחס לפורטו - מדובר בהבדל משמעותי ביחס לדגם הדו-מושבי, אך בסופו של דבר אלו עדיין מידות מקבילות לאלו של מכוניות מיני סטנדרטיות.
בניגוד לדור הקודם של הפורפור, עיצובו החיצוני של הדגם החדש דומה מאוד לזה של הפורטו, הן מבפנים והן מבחוץ.
הפורפור הגיעה לישראל ביולי 2015 כשהיא מצוידת במנוע ה-1.0 ל' ובתיבה הרובוטית (דו-מצמדית).
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית, הקרבה של הפורפור לפורטו ברורה, אבל היא נראית פחות מדליקה.
 
יחד עם זאת, שילובי הצבעים היחודיים מצליחים למשוך הרבה מבטים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב למדי ובנוי היטב, ושני אלו מצליחים להסתיר את העובדה שחומרי הדיפון פשוטים ברובם.
 
צמד המושבים האחוריים אינו שימושי, אלא לבעלי גוף קטן. תא המטען קטן גם ביחס למכוניות מיני.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה המבוססת על מנוע ה-1.0 ל' (אטמוספרי, 71 כ"ס) יחד עם התיבה האוטומטית (רובוטית דו-מצמדית 6 היל') איטיים. המנוע חלש והתיבה איטית.
 
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 13.5 ק"מ לליטר - נתון סביר למכוניות מסוגה.
-
נוחות והתנהגות
הפורפור מכוילת באופן נוקשה יחסית, אך היא עדיין מצליחה לספוג את רוב השיבושים ולהציע איכות חיים סבירה - במיוחד בהשוואה לפורטו.
 
כושר התמרון טוב יחסית למכוניות מיני. ישנה רגישות מסוימת לרוחות צד.
-
תמורה למחיר
הפורפור מתקשה להצדיק את מחירה.
-
סיכום
למי שחייב סמארט עם ארבעה מושבים.