סקודה סיטיגו 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקודה סיטיגו היא הסנונית הראשונה שנחתה בארץ, בסוף 2012, משלישיית תאומות המיני של קונצרן VAG - הכולל את סיאט מי ופולקסווגן אפ!.
עובדה זו הפכה אותה לראשונה בקטגורית המיני המציעה מערכת בטיחות מתקדמת ('סיטי סייפטי'), שיודעת לבלום עצמאית מתחת ל-30 קמ"ש במקרה של מצב חירום.
בתחילת דרכה אצלנו שווקה הסיטיגו בשתי גרסאות הספק, 60 ו-75 כ"ס, אך לאחר מתיחת הפנים שעברה בתחילת 2017 (אצלנו החל מנובמבר אותה שנה) – עם שינויים קלים בהופעה ובאבזור – היא משווקת בישראל עם מנוע בנפח 1.0 ליטר (3 ציל', לא שונה במתיחת הפנים) ורק בגרסת 60 כ"ס.
כמו בעבר, הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית או אוט'-רובוטית חד-מצמדית - שתיהן בעלות 5 הילוכים.
בניגוד לסיאט מי התאומה, הסיטיגו נמכרת בישראל רק בגרסת חמש דלתות. בעבר שווקה הסיטיגו גם ברמת אבזור גבוהה יותר (Elegance), אך כיום היא משווקת ברמת גימור אחת, הפשוטה בהיצע (Ambition).
-
עיצוב ונוכחות
לסיטיגו הופעה נאה גם אם סולידית, המציעה מראה מעט יותר בוגר ותכליתי בהשוואה לסיאט מי.
-
תא נוסעים ומטען
למרות העובדה שהסיטיגו מורשית להוביל ארבעה נוסעים בלבד, המרווח עבורם מפתיע לטובה, אך לגבוהים עלול להיות מעט צפוף מאחור.
 
תא המטען גדול (251 ל') ועמוק ביחס למקובל בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
הסיטיגו תתאים יותר למי שעיקר תנועתו היא עירונית. תחת מאמץ, בסל"ד גבוה או תוואי הררי, המחסור בביצועים בולט יותר.
 
פעולת המנוע רוב הזמן חלקה, אך ישנן מעט רעידות בסרק (אופייני למנועי 3 ציל') והרעש נוכח.
 
התיבה הרובוטית מפתיעה לטובה, אם כי היא מגיבה באיטיות להאצות ביניים ("קיקדאון").
 
צריכת הדלק נהדרת - 16 ק"מ/ל' במבחן של "אוטו".
-
נוחות והתנהגות
למרות כיול מתלים קשיח בבסיסו, כושר ספיגת השיבושים מפתיע לטובה.
 
בתמרונים עירוניים הסיטיגו נהדרת, כשגם מחוץ לעיר היא נעימה ביחס לקטגוריה, עם התנהגות משרה בטחון.
 
בידוד הרעשים לא מוצלח, בעיקר בנסיעה בינעירונית.
-
תמורה למחיר
הסיטיגו נופלת בעניין התמורה למחיר, עם מחירון רשמי גבוה מדי עבור דגם ותיק - המציע אבזור יחסית דל (בהשוואה למתחרות כיום) ואחריות קצרה מהמקובל (שנתיים).
-
סיכום
מפתיעה לטובה בפני עצמה, אך המחיר הגבוה והתחרות הגואה מורידה מעט מקרנה.