מנוע V12 בנפח 6.3 ליטר, 750 כוח-סוס, מהירות מרבית של 322 קמ"ש ותג מחיר המגרד את ה-400,000 יורו. אלו נתונים שכל מכונית-על היתה מתגאה בהם, ובצדק, אך כאשר הם נקשרים ל-SUV הקומפקטי מבית מרצדס, ה-GLK, קשה לקבוע האם מדובר בהומור שחור או בסתם טעם מוזר ותמוה.

סדנת בראבוס הגרמנייה, אולי המשפר המפורסם ביותר של מכוניות מרצדס, החליטה "להיכנס" ב-GLK ולהפוך את ה-SUV-פרימיום הקומפקטי למפלצת ברוטאלית ומהירה, וזאת באמצעות דחיסת מנוע V12 אימתני בחזית. אם אפשר לקטוף על הדרך את תואר "ה-SUV המהיר בעולם", זה בטח לא יזיק.
המנוע החל דרכו ב-600S תמימה, כאשר הגדלת נפח ל-6.3 ליטר יחד עם התאמות נוספות (חיזוק גל ארכובה, ראש ושסתומים שונים, צמד מגדשי טורבו מוגדלים ועוד) מוציאים מה-V12 הגדול לא פחות מ-750 כוח-סוס ומומנט מרבי מזעזע של כמעט 138 קג"מ. בכדי לא לפרק את הגיר המוצמד אליו – אוטומטי 5 הילוכים – מוגבל המנוע למומנט מרבי של 112 קג"מ בלבד...

והביצועים, כמובן: כאמור, 322 קמ"ש מובטחים מהווים שיא מהירות למכוניות מסגמנט זה, ולמעשה נתון זה לא משאיר הרבה מקום למתחרות, בכלל. גיר 5-ההילוכים של ה-600S חזק עוד "מהבית" אך עבר חיזוקים והתאמות נוספות בידי אנשי הסדנה על-מנת לא לפשל במלאכת העברת הכוח הנוסף שהופלה עליו. הכוח מועבר כמובן אל כל הגלגלים כאשר מאחור מותקן נועל דיפרנציאל לשיפור האחיזה ולאפשר את נתון ההאצה המרשים: 4.2 שניות ל-100 קמ"ש, למשל.

על טעם וריח אפשר להתווכח ולגבי עיצוב ה-GLK חל אותו הדין, אבל למרות שאנחנו לא תמיד חסידי הניפוחים והתוספות הוולגריות-לעיתים אצל מכוניות משופרות, קשה לומר שה-GLK הזה מגזים או עוטה בגדים לא לו; התפיחות סביב, ההנמכה והגלגלים הרחבים ובחתך סופר-נמוך – 285/25-22! –בהחלט אינם "פוזה" בלבד וכאמור יש לכך כיסוי מכל הלב בדמות ביצועים עוקרי סתימות. למעשה נעשתה כאן לא מעט מעבודת התאמה בכדי להכיל את המנוע הענק וכל מערכות העזר שלו. כל החזית, כולל הסבכה והספויילר הקדמי, נבנו מחדש על-ידי בראבוס בכדי לשמר את המראה המוכר מבחוץ אך לאפשר דחיסת עוד מנוע ובעיקר מצנן ענק מלפנים. מכסה המנוע מתכנון עצמי אף הוא וההרחבות מעל לגלגלים כנ"ל – הכל לחיפוי תוספות הרוחב והטכנולוגיה שנדחסה מתחת לשמלת ה-GLK שכבר אינה כה תמימה למראה. בכדי לעמוד במהירויות אליהן מסוגל ה-GLK המחוזק הזה תוכננו לא רק הספויילרים וה"חצאיות" סביב מחדש, אלא גם הגחון ש"הוחלק" לטובת יכולת צליחת אוויר משופרת והצמדה טובה יותר לאספלט, ומאחור התווסף ספויילר קטן על הגג, לא לקישוט אלא לשיפור ההצמדה בחלק זה במהירויות הפסיכיות אליהן מסוגל הרכב. מהירות זה נחמד, אבל יהיה נחמד עוד יותר אם ניתן יהיה גם לעצור בבטחה; דיסקים אימתניים בקוטר 38 ס"מ מלפנים ו-36 ס"מ מאחור, עם עזרה מצד 12 (!) בוכנות לקליפר מלפנים ו-6 מאחור אמונים על הפרק הזה בעלילה.
עיצוב הפנים כמובן "פתוח לכל גחמה" והרף מתחיל מאלקנטרה ועור משובחים, מערכות אודיו איכותיות ולמעשה השמיים מהווים את הגבול כאן.

בראבוס תשיק את המפלצת החדשה שלה באופן רשמי ומלא במסגרת תערוכת דובאי שתיפתח השבוע, ב-16 החודש.
עכשיו זה נשמע לפתע הגיוני יותר, לא?...


בראבוס, חוש הומור כמו שאנחנו אוהבים:
סמארט Ultimate R
SV12 R
EV12
G V12S בי-טורבו