מחיים את קטגוריית המיני
אבל סיפורה של היונדאי i10 מעניין אף יותר היות והיא שייכת בבירור לפלח מכוניות המיני שלא נחל בעבר הצלחה בארץ. גם יונדאי נטשה אותו עם הפסקת ייבוא האטוס. "האטוס הייתה קודם כל יקרה מדי, וגם בסוף הדרך. היא לא הייתה ברמה של המכונית הזו" מסביר דן אורנשטיין מנכ"ל יונדאי ישראל. אורנשטיין מאמין שבזכות המרחב, העיצוב והאבזור שכולל בקרת יציבות, 4 כריות אוויר ומערכת שמע מקורית, הם יוכלו לקפוץ מעל המחסום הפסיכולוגי שיש לקהל הישראלי כלפי מכוניות קטנות והם מתכוונים להדגיש גם את צריכת הדלק החסכונית של מנוע ה'קאפה' החדש (1.25 ליטר 78 כ"ס). "אנחנו חושבים שהיא יכולה לענות על הצרכים של מי שרוכש את הסיריון (רבת המכר הסגמנט מיני/סופר-מיני בישראל א.ש). נכון שיש הבדלים במידות אבל יש לה יתרונות אחרים." יבואנים רבים שבוחנים את התחום ובראשם סוזוקי וקיה, אך גם ניסן, רנו ודיהטסו, יצפו מקרוב במהלכי יונדאי כדי לדעת האם אכן השוק השתנה. מה שברור הוא שכוח גדול כמו זה של יונדאי ישראל בפירוש יכול לשנות את המשחק.
ציפיות גבוהות
מחירה של היונדאי i10 אינו זול במיוחד, 92,000 שקלים וזה פחות או יותר מחירה של הגטס הבסיסית שנתפסת על ידי הלקוח כגדולה יותר. אבל האחות הקטנה מצוידת יותר. באופן מעניין מוצעת גם גרסה מוזלת ב-100 שקלים תמורת לוויתור על מערכת שמע מקורית ופנסי ערפל. כמובן שגרסה זו אינה מכוונת לקוח פרטי, אלא נועדה ליצור הנחה עבור ציי רכב וחברות השכרה. אגב, בהתאם לביקוש עשויה להגיע לכאן גם גרסה ידנית שתעלה 89,000 שקלים.
בכלמוביל מצפים למכור הרבה. הם אינם מעוניינים למסור כמויות אבל מדברים על כמה אלפי מכוניות, ומכירה דומה לזו של הגטס. "יש לנו מוצר מתאים בתזמון הנכון," מסביר צביקה פולק מנכ"ל הקבוצה. יונדאי מתכוונת להפנות אותה בעיקר לקהל הפרטי ולחברות השכרה כאשר הגטס תמשיך לככב בציי הרכב. אגב, בכלמוביל מתכוונים לצמצם את מבחר גרסאות הגטס שנמכרות בארץ משש לארבע.