סאנגיונג טיבולי XLV 2020 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בסוף 2017 החל שיווקה בישראל של גרסה מוארכת לסאנגיונג טיבולי, אשר מכונה XLV. לגרסה זו בסיס גלגלים דומה (260 ס"מ) אך היא ארוכה יותר מהטיבולי המוכר ב-24 ס"מ (444 ס"מ בסך הכל). למרות תוספת האורך, המכונית עדיין מציעה חמישה מושבים, וכל תוספת האורך מוקדשת לתא המטען, שנפחו גדל מ-423 ל' ל-575 ל'.
בנוסף להבדל בזנב, ה-XLV מציע גם מנוע שונה בחרטום. את מנוע ה-1.6 ל' בנזין מחליף מנוע טורבו דיזל באותו נפח. ההספק עומד על 115 כ"ס (128 כ"ס במנוע הבנזין), אבל עם יתרון במומנט, כמובן – 30.6 קג"מ כבר ב-1500 סל"ד. מנוע הדיזל משודך לתיבת ששת הילוכים אוטומטית.
לרכב חישוקי "16, אפשרות בחירה בין שלושה מצבי היגוי, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת שמע עם בלוטות'.
בדומה לטיבולי הרגיל, גם ל-XLV שבע כריות אוויר והמכונית מצוידת במוביל-איי.
-
עיצוב ונוכחות
הטיבולי הרגיל לא מתהדר בהופעה מושכת, והחלק האחורי בגרסה המוארכת נראה מגושם: סרח העודף יוצר תחושת כבדות וחישוקי ה-"16 נראים קטנים. מאידך הוא נראה גדול והדבר מקנה לו יתרון בתחום הנראות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שימושית, וכוללת תאי אחסון רבים, אך לא מודרנית – ויש לכך ביטוי בקווי העיצוב, במערכת השמע ובבקרת האקלים שנראים מיושנים. גם הנדסת האנוש אינה מצטיינת, ותפעול שפע המתגים שעל ההגה אינו ברור. החומרים אינם מזמינים אבל יוצרים תחושה חסונה, ואילו האבזור עשיר ביחס לרכב פנאי ברמת מחירים זו.
 
תנוחת הנהיגה מעט נמוכה עבור רכב פנאי, וחבל שההגה אינו מתכוונן למרחק. מאחור, מרווחי הרגלים והראש מצוינים ביחס לרכבי פנאי קטנים, אבל המושב נמוך מדי. תא המטען, הסיבה למסיבה, נראה גדול אבל בפועל רובו רדוד.
-
מנוע וביצועים
הקלף הייחודי שיש ל-XLV הוא מנוע הדיזל, ומבחינה זו יש לו מעט מאוד מתחרים בארץ. נתון ההספק, 115 כ"ס, אינו מרשים, אבל בפועל, הודות לזמינות כוח טובה כבר מסל"ד נמוך, היכולת מצוינת.
 
התיבה האוטומטית פועלת באופן נעים, אבל התפעול הידני לא נוח. בעיר טרטור הדיזל בולט, אבל נעלם כאשר המהירות עולה ורעשי הכביש גוברים.
-
נוחות והתנהגות
ל-XLV כיול מתלים רך יחסית, ועם זאת הוא עדיין אינו נוח במיוחד. חספוסים קלים ופגמים בינוניים באספלט מורגשים מדי והתחושה אינה חלקה. וכאשר מצטרפים לכך רעשי כביש, מתלים ורוח חזקים, נוצרת תחושה עסוקה מדי ולא מעודנת.
אחיזת הכביש של ה-XLV אינה גבוהה, ולמנוע הדיזל קל לאתגר את יכולת הצמיגים הקדמיים ולגרום להם לילל. פעולת ההיגוי מדויקת לרוב, כך גם ההתנהגות והיציבות בכבישים מהירים. איכות הבלימה טובה.
-
תמורה למחיר
היתרון שיש ל-XLV הוא בשילוב של מידות לא-קטנות, מרחב שימושי ודיזל אוטומטי חסכוני – וכל אלה במחיר תחרותי. אין הרבה מתחרים כאלה בתחום, למעט, כנראה, דאצ'יה דאסטר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה ויכולה לנוע בין 15.4 ק"מ/ל' בשיוט ל-13.8 ק"מ/ל' ביום מבחן שכלל קטעים מאומצים.
 
-
מה חדש בסאנגיונג טיבולי XLV 2020
אין עדכונים בשנת הדגם 2020.
-
סיכום
רכב פנאי לא מספיק איכותי, עם שילוב מנוע-גיר ייחודי.