סאנגיונג אקטיון ספורט 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
האקטיון ספורט הנוכחי, שהוצג בתערוכת ז'נבה ב-2012, הוא למעשה מתיחת פנים ושדרוג מקיפים לדור אותו החליף.
בסיס הגלגלים נותר זהה ושאר נתוני המידות כמעט ולא השתנו.
העיצוב זוכה למהפכה לטובה, בעיקר בחזית ולא ממש מאחור. האקטיון ספורט נחת בארץ באיחור קל, לקראת סוף 2013.
הוא משווק כאן עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר שמספק 155 כ"ס ו-36.6 קג"מ ב-1,500 סל"ד.
המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית וההנעה, כיאה לרכב עבודה, כפולה.
רשימת האבזור סבירה בלבד עם קישוריות בלוטות' מקורית ופנסי LED ליום, וחסרה בתחום הבטיחות עם שתי כריות אוויר בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
האקטיון ספורט קיבל במתיחת הפנים האחרונה חזית חדשה וקלה יותר לעיכול.
 
הרושם הכללי הוא של רכב יותר קטן וקומפקטי מטדנרים מתחרים (והוא אכן כזה).
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע ערבוב בין חדש לישן עם לוח מחוונים נאה וגלגל הגה מיושן למראה.
 
למרות זאת, המרווח מלפנים מספק וכך גם מאחור.
 
הארגז קצר משמעותית מזה של המתחרים, אך גם רחב במעט.
-
מנוע וביצועים
לאקטיון ספורט יחידת כוח אפקטיבית ומעודנת ביחס למקובל בקטגוריה, אך היא חסרה את העוצמה שיש לחלק מהמתחרים במהירויות גבוהות.
 
צריכת הדלק טובה ביחס למשקל הרכב (כ-2.1 טון).
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בסך הכול בזכות רכות המתלים, אך אותה רכות פוגמת בתחושת הנוחות על רצף שיבושים גדולים.
 
התנהגות הכביש סבירה גם היא, אך ההגה המעורפל ורכות המתלים יגרמו לכם להוריד קצב.
-
תמורה למחיר
האקטיון ספורט מוצע במחיר נמוך במעט ממתחריו, אך לא בטוח שבפער מספק לאור כך שאינו מציג יתרון בולט על פני מובילי הקטגוריה.
-
סיכום
האקטיון ספורט מצליח לקיים את ההבטחה של טנדר לשעות הפנאי בצורה חלקית בלבד