סאנגיונג רקסטון 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2021 החל שיווקו של סאנגיונג רקסטון שעבר מתיחת פנים. הדור השני של רכב השטח הגדול של היצרן הקוריאני הקטן הוצג ב-2017, וכעת הוא מגיע לכאן לאחר שחודש ושופר גם בחטיבת הכוח. כיאה למתיחות פנים, עיקר הטיפול החיצוני הוקדש לחזית, ולרקסטון חזית אגרסיבית מאשר לפני החידוש, עם יחידות תאורה חדשות, כעת בטכנולוגית לד.
מתחת למכסה המנוע חטיבת כוח מעודכנת משמעותית. מנוע הטורבו-דיזל 2.2 ליטר שופר, וכעת הוא מייצר 202 כ"ס ו-45 קג"מ – תוספת של 21 כ"ס ו-2.2 קג“מ בהשוואה לתפוקה שלפני מתיחת הפנים. המנוע משודך כעת לתיבה אוטומטית חדשה עם שמונה הילוכים של יונדאי, וזו מחליפה תיבה עם שבעה הילוכים.
סאנגיונג רקסטון 2021 המחודש מוצע כקודמו בשתי רמות גימור. ל-'EX' מפרט בטיחות הכולל בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב; במפרט האבזור כעת גם מפתח חכם, בקרת אקלים ומולטימדיה עם צג "8. ברמות הגימור 'פרמיום' מפרט בטיחות הכולל תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, התרעה על פתיחת דלת מסוכנת; במפרט האבזור, בנוסף, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים המאווררים, ריפוד עור ועוד.
המחירים משקפים התייקרות הנעה בין 5000 עד 11,000 שקלים.
-
עיצוב ונוכחות
סאנגיונג רקסטון 2021 זכה לעיצוב מכובד, מרשים ועדכני. פנסי הלד מוסיפים לא רק לכישורי ההארה, גם לנראות.
-
תא נוסעים ומטען
מושב הנהג פשוט מצוין, סביבת הנהג ברורה, הצג המרכזי גדול ונוח לשימוש, ויצוינו לחיוב פקדים חיצוניים ומגודלים למערכת השמע ולבקרת האקלים. ההשתקפות בלוח המחוונים מציקה בחלקים ניכרים של היום, ואז ממש קשה לראות אותם.
המרחב מאחור ללא שינוי וטוב מאוד, גם לאנשים גבוהים. הכניסה לשורה השלישית אינה נוחה למבוגרים, והמקום שם יספק בפועל ילדים בלבד.
תא המטען בנפח 240 ליטר, סביר באירוח מלא, ענק כאשר שורה ג‘ מקופלת (649 ל‘).
-
מנוע וביצועים
השיפורים שהביאו עימם המנוע המחוזק והתיבה החדשה ניכרים בכל מצב. פעולת המנוע שקטה (בידוד משופר) וחלקה, ומקורו הדיזלי נשמע רק בעמידה, עם חלון פתוח.
צריכת הדלק סבירה, 9.3 ק"מ/ל‘, ובשיוט בין־עירוני הגענו ל־12.4 ק"מ/ל‘.
-
נוחות והתנהגות
הכיול המחודש של המתלים העניק להם אופי רך יותר, ואלה סופגים באופן משופר את פני האספלט.
רעש הכביש סבירים בהחלט, ורעשי רוח נשמעים מעל 100 קמ"ש, וגם אז בעוצמה נמוכה. אלה, יחד עם הפעולה השקטה של המנוע והנוחות הראויה מאפשרים לרקסטון להעניק לנוסעים הספונים בו איכות נסיעה כוללת מצוינת.
היכולת הדינמית טובה מאוד יחסית לרכב כזה. ההגה מעט ארוך, אבל הוא מפתיע במשקל נכון, ללא שטח מת כמעט ותחושה ברורה מתי הגלגלים מתחילים לפנות.
כאשר מגיעים לשטח טכני, בולטות שתי תכונות: מערכת ההנעה — כעת עם בקרת משיכה משופרת, מצב Low, דיפרנציאל ננעל־אוטומטית — יכולה לטפל באופן נאה במכשולים מהסוג הסלעי; המתלים, מבנה המרכב ונתוניו — הם שמגבילים את הרכב במתאר כזה, ומונעים ממנו להצטיין. עם זאת, צמיגי A/T, הגבהה (חוקית, ניתנת כיום לביצוע), ישפרו את היכולת ולא במעט.
-
תמורה למחיר
במחירו, הרקסטון נמצא בחברתם של דגמי פנאי — אבל הוא מציע יכולת שטח עדיפה בהרבה, ויכול להוות אלטרנטיבה מעולה עבור מי שרוצה להעמיק בשטח, ועם זאת אינו רוצה או יכול לשלם את מחירו של לנד קרוזר.
-
מה חדש בסאנגיונג רקסטון 2023
נוספה מערכת לבלימת חירום מפני הולכי רגל ורוכבי אופניים בשתי רמות הגימור.
-
סיכום
רקסטון המחודש שופר משמעותית ביחס לדגם המקורי, החל בהופעה הראויה, דרך סביבת הנהג, עבור בביצועים, ועד לנוחות הנסיעה ולאיכותה. למרות המכלולים, בגלל המרכב, יכולות השטח שלו במעברים טכניים אינן גבוהות, כמו לנד קרוזר למשל, אבל הוא זול משמעותית.