"הייתה לנו התחלה טובה באפריל (תחילת שנת הכספים ביפן. א.ש) והגידול במכירות המשיך ביולי ובאוגוסט. ה-CX-3, עדכון ה-CX-5 וה-MX-5 החדשה יצרו תנופה והיא הייתה בכל העולם, לא רק באזור אחד. לגבי המחצית השנייה של שנת הכספים אנחנו יותר זהירים בגלל הבלגן הכלכלי בסין ומחיר הדלק. הירידה במחיר הדלק היא מכה למדינות שמייצרות דלק כמו רוסיה ואפילו ארצות-הברית, ולכן גם היא משפיעה. גם הרווחים של מאזדה בשנה שעברה היו טובים ואנחנו די יציבים. בשנה הבאה אנחנו מצפים שאפקט הכניסה של מאזדה CX-3 יחד עם ה-CX-9 שנתחיל לייצר ישפיעו לטובה. זה ייצור לנו מבחר טוב".
האם ה-CX-9 יהיה גלובאלי?
בתערוכת פרנקפורט הצגתם את "קוארו". מה הוא מבשר?
"זה לא 'בקרוב של רכב מסוים' אלא מכונית תצוגה לגמרי. פירוש השם ביפנית הוא 'ללכת מעבר' והוא כאן כי אנחנו רואים מעבר מכלים רגילים לקרוס-אובר. לכן בעתיד יהיו לנו יותר כלי פנאי במבחר. מאזדה CX-5 נמצא במרכז הזירה, ה-CX-3 יותר ספורטיבי וקטן ומתאים לתחום שלו. מכונית התצוגה היא הצעה לשלב בין ספורט לקרוס-אובר קלאסי עם מבחר יוקרתי יותר, ואנחנו בודקים זאת דרך תערוכות וקהל. הוא גם בא להראות איך שפת העיצוב שלנו תתחדש והכיוון הוא יותר מעודן ויוקרתי".
האם הוא ימוצב מעל ה-CX-5 או מתחתיו?
"אין לנו מיקום מדויק שלו בשוק. תהליך הפיתוח של כל הדגמים משותף, ומאפשר לנו לקחת רכיבים מכל המכוניות, כך שאנחנו יכולים לקבל החלטה מאוחרת יחסית".
תחום הפנאי האיר פנים למאזדה. עד לאן תתרחבו בו?
"פעם מאזדה 3 החזיקה את רוב המכירות שלנו, בעתיד יהיו אלה הקרוס-אוברים. אז אנחנו זזים מתחום ה-C הקלאסי לאולם תצוגה שמבוסס על קרוס אוברים שהוא גם יותר רווחי.
"אגב, גילינו שגם ההנעה הכפולה טובה לנו. אנחנו רואים שבארצות-הברית גרסאות ההנעה הכפולה תופסות תנופה ומגיעות לכמעט מחצית מהמכירות. הטכנולוגיה שלנו טובה ולא בזבזנית וזה עוזר מבחינת התדמית; להנעה הכפולה יש כעת תדמית מתקדמת טכנולוגית. כל זה גם חשוב לפרסום טכנולוגיית הסקאי-אקטיב שלנו. ומה שיפה הוא שכל המכוניות שלנו יכולות לקבל הנעה כזו".
האם אתם צריכים להגדיל את מבחר הדגמים?
האם אנחנו צפויים לראות שינוי בגישה שלכם למגדשי טורבו?
"מנועים קטנים עם מגדש טורבו מאוד אופנתיים כעת. אבל אנחנו לא מאמינים שמנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם מגדש טורבו הוא פיתרון נכון. כולם אומרים שזו הקטנה אבל לדעתנו זה לא פיתרון חכם. כי היעילות יורדת והעלויות עולות.
"אנחנו מאמינים בהקטנה משישה צילינדרים לארבעה. זה הגיוני. זו באמת הקטנה. כך אנחנו יכולים להשתמש בארכיטקטורה הרגילה שלנו ולקבל יותר כוח ומומנט. בגלל אופייה של טכנולוגיית הסקאי-אקטיב השילוב עם טורבו מאוד טוב. אופי הבעירה נכון ולמדנו עליו הרבה מהפיתוח שלנו. האתגר הוא לתת תחושה של מנוע אטמוספרי. טורבו אינו טכנולוגיה חדשה, אבל החכמה היא שזה יעבור באופן זורם וללא היסוסים. אני מרגיש שהצלחנו ליצור האצה וביצועים מאוד ליניאריים בסקאי-אקטיב שלנו ולא נרצה לאבד זאת. ברור ש-CX-9 חייב מנוע כזה אבל אחרי כן נוכל לחשוב איך לשלב את המנוע במבחר ולנצל אותו".