מאזדה CX-3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
רכב הפנאי הקטן, מאזדה CX-3, הוצג במקור ב-2014 על בסיס רצפת מאזדה 2. לשני הדגמים אותו אורך בסיס גלגלים (257 ס"מ), אולם המרכב גדול יותר.
בתחילת דרכו הוצע CX-3 בישראל עם מנוע גדול יחסית, 2.0 ל' אטמוספרי, בשידוך לתיבה פלנטרית עם 6 היל' והנעה קדמית. בהמשך הצטרפה גרסת 1.5 ל' עם 116 כ"ס.
בספטמבר 2023 עבר ה-CX-3 עדכון קטן בחו"ל, במהלכו הוא סוף סוף קיבל מערכת התפעול 'Masda Connect'. המערכת העדכנית פועלת על גבי מסך מגע בגודל 8.8 אינץ', ומחליפה את מסך ה-7 אינץ' בדגם היוצא – שעדיין הריץ את מערך MZD Connect המזדקן של היצרנית.
המערכת החדשה מאפשרת חיבורים אלחוטיים לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, ומציעה בשוק היפני תכונות מקוונות דוגמת שליטה מרחוק דרך הסלולרי.
לצד העדכון הטכנולוגי, ה-CX-3 הוצג גם במהדורה חדשה שנקראת 'Vivid Monotone', הכוללת גוון אפור חדש למרכב וחבילת השחרה, לצד הדגשים צבעוניים בתא הנוסעים.
העדכונים טרם הגיעו לדגם הישראלי.
-
עיצוב ונוכחות
על אף גילו, ה-CX-3 עדיין נראה מודרני ורענן. חישוקי ה-"18 הגדולים ופנסי ה'לד' ברמות הגימור הבכירות תורמים גם הם למראה נאה ומושך.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מקנה אווירה יוקרתית במראהו - אם כי ישנם חומרי דיפון בסיסיים בחלק מהאיזורים. חלל הפנים לא גדול - מלפנים המצב עוד סביר, אולם המרווח למבוגרים היושבים מאחור מצומצם ביותר.
תא המטען קטן יחסית, אבל לא נראה קטן כמו הנתון הרשמי (240 ליטר).
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-1.5 ל' (116 כ"ס, אטמוספרי) התחושה נמרצת בזכות מנוע השש לטפס בסל"ד ותיבת הילוכים זריזה הפועלת בהרמוניה עם המנוע. צריכת הדלק עמדה על 11.8 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. ה-CX-3 מתקשה לבודד את נוסעיו מפני הדרך - בעיקר אם פני הדרך כוללים מפגעים גדולים ובולטים. גם בידוד הרעשים לא מרשים.
הצד החזק של ה-CX-3 זו היכולת הדינאמית הגבוהה להפתיע.
-
תמורה למחיר
CX-3 יקר ביחס למקובל ומתקשה להצדיק את מחירו, בהתחשב במרחב הפנים המוגבל ובנוחות הנסיעה הבינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת ה-1.5 ליטר מוצעת בשלוש רמות גימור; רמת הבסיס, 'זום', כוללת חישוקי "16 ומולטימדיה עם צג "7. רמת גימור 'אורבן' מציעה בנוסף תאורת לד, חישוקי "18 וריפוד דמוי עור. רמת הגימור הגבוהה 'פיור' מוסיפה מערכת שמע של 'בוז' וחיישני נסיעה לאחור.
-
בטיחות
ברמת גימור זום הבסיסית בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש והתרעת סטייה מנתיב - אך ללא תיקון. ברמת גימור זו נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית (מוביל איי, למשל).
ברמת גימור אורבן ומעלה מתווספת בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית מתקדמת יותר, ובזכות זו האחרונה אין צורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית.
מאזדה CX-3 נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2015 וזכה לציון של 4 כוכבים. אולם ציון זה אינו תקף יותר, גם משום שהרכב נבחן ללא מערכת בלימה אוטונומית, וגם כי מאז 2017 פרוטוקול המבחן שונה והפך מחמיר יותר.
-
סיכום
עדיין מושך ומבצע, אבל גילו ניכר בו והתחרות בקטגוריה קשה.